hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 32 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Kunst - Muziek - Film - Tekeningen & andere culturele uitspattingen


1 [2]

Jouw favoriete land en waarom

28-03-08 21:24:05 - Quote! - @Molly
Molly
Senior lid

WMRindex: 358
OTindex: 618
Wnplts: Utrecht
Ik ben benieuwd en hoor het wel van je! Heb je nog meer familie in/uit buitenland?

28-03-08 21:35:02 - Quote! - @CrazyM
CrazyM
Senior lid

WMRindex: 133
OTindex: 406
Wnplts: Cairns
Nop, de meeste houden wel van reizen, maar dat niet. Vorig jaar had ik zelf wel zoiets van dat ik wel later in Costa Rica zou willen wonen, maar blijf toch liever in Nederland, niet om het feit dat het hier beter is, want dat is juist niet waar, maar ik hou heel erg van reizen en dat doe ik liever vanuit Nederland dan dat ik ergens daar ga zitten.
Jij nog familie in/uit buitenland? En zelf ooit nog plannen om naar het buitenland te verhuizen?

28-03-08 21:53:41 - Quote! - @Molly
Molly
Senior lid

WMRindex: 358
OTindex: 618
Wnplts: Utrecht
Als ik ooit ga verhuizen dan wordt het Afrika of Ierland. Een groot verschil, maar beide gebieden hebben mijn hart!
Mijn moeder heeft een tante en nicht in Canada wonen en mijn eigen tante woont in Australië maar ik ben er nog nooit geweest!
Waarom voor jou Costa Rica en wat wil je daar?

28-03-08 22:37:55 - Quote! - @CrazyM
CrazyM
Senior lid

WMRindex: 133
OTindex: 406
Wnplts: Cairns
Naja, dat is heel erg moeilijk te beschrijven, misschien weet je dat zelf ook wel als het om zoiets gaat. Maar in die tijd heb ik het echt zo geweldig gehad, elke dag opstaan zonder stress en zorgen. Elke dag ee mooi weer en super aardige en relaxte mensen om je heen. Heel het leven voelt daar gewoon super! en dan is de natuur ook nog eens geweldig! Zou op zich een leuk land zijn om een hoteletje te beginnen ofzo.
En Afrika lijkt mij ook helemaal te gek, alleen ben ik er helaas nog nooit geweest, behalven een week Kaapstad, wat verder een leuke stad is, maar niet om te blijven.... En Ierland ken ik niet echt, las wel dat ze het meest vriendelijke volk ter wereld zijn....

28-03-08 22:43:50 - Quote! - @Molly
Molly
Senior lid

WMRindex: 358
OTindex: 618
Wnplts: Utrecht
@CrazyM

Je klopt, die laatste zin van jouw bericht is zéker waar! Ze zijn aardig, vriendelijk, gastvrij, humoristisch... gewoon zichzelf en zonder poespas. Echt toppie! Het land is rustig, ruig, groen, mysterieus, inspirerend en nog zoveel meer! De pubs en de muziek is er ook goed.

29-03-08 02:18:09 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Quote:
@ Relpa, wat deed jij zoal die 2 jaar aan de Smiling Coast of Africa (zo noemen ze dat zelf toch daar?)


Ik zat dus in het franse deel, dus die benaming gaat een beetje mank, maar zolang je Nigeria vermijdt is de W-Kust Afrika's hoop...

'k heb er rondgedobbert terwijl ik maschinistje speelde, en heb het échte Afrika gezien...;)

*Hoewel ik er steeds méér achter kom dat het continent voor iedereen een eigen gezicht 'paraat' heeft* :P

Maar Molly, een keus tussen Ierland en Afrika is even onmogelijk als een keus tussen bv. ademhaling en hartslag....beiden zijn on-ontbeerlijk...denk ik...

29-03-08 10:37:22 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Mijn favoriete land (al ben ik er nooit geweest) is Nieuw Zeeland.
Door al het fotomateriaal dat ik gezien heb, ben ik ervan overtuigd dat Nw Zeeland het paradijs op aarde is. (F)

29-03-08 10:56:40 - Quote! - @Juraj
Juraj
Erelid


WMRindex: 334
OTindex: 6.240
T S
zelfde als ledi, en de natuur natuurlijk :)

29-03-08 13:24:17 - Quote! - @Molly
Molly
Senior lid

WMRindex: 358
OTindex: 618
Wnplts: Utrecht
@ledi en SchapenKop
Om te weten of die overtuiging klopt, zou ik er als ik jullie was maar eens heengaan, want mijn paradijs ligt ergens anders!

@Relpa
Jij begrijpt inderdaad een beetje hoe ik mij voel, gezien jouw onmogelijke keus tussen 2 totaal verschillende maar zeer belangrijke levensbehoeften. :ja Het 1 sluit het ander niet uit!

29-03-08 14:28:54 - Quote! - @mafkees
mafkees
Erelid


WMRindex: 1.774
OTindex: 596
favoriete land is Maleisie, omdat ik er 3 jaar gewoond heb; het hele jaar door 30 graden, schitterende stranden, hele mooie oerwouden en veel wilde dieren. ook hele aardige en gastvrije mensen daar.
op nummer 2 denk ik China, waar ik nu woon, dit land heeft een enorm mooie cultuur, maar de steden zijn vuil en de mensen zijn wel vriendelijk, maar meestal alleen als ze geld ruiken.
Australie ben ik 10 dagen geweest, en daar kan ik alleen over zeggen dat de natuur geweldig is. in 10 dagen langs de kust van perth naar albany gereden, en alle prachtige stranden, bossen en dieren gezien.
helaas moet ik zeggen dat nederland ergens onderaan op de lijst staat :$ ook al ben ik er geboren, en ben ik 100% nederlander, als je ziet hoe nederlanders zich in het buitenland (en eigen land) vaak gedragen, zijn we gewoon een arrogant en brutaal volkje. Nederland heeft volgens mij best veel cultuur en natuur te bieden, maar als je meer van de wereld gezien hebt, valt het een beetje in het niet :S

29-03-08 16:57:06 - Quote! - @CrazyM
CrazyM
Senior lid

WMRindex: 133
OTindex: 406
Wnplts: Cairns
Vet mafkees! maar ik zie dat je 16 bent? Verhuizen je ouders telkens voor werk ofzo?
China wil ik sowieso ook wel heen, onder andere de Chinese muur lijkt me vet, maar natuurlijk veel meer. Maleisie lijkt me ook vet van die paar zinnen die je zei en heb ook wel eens dat land een paar keer op tv gezien, ga er zeker een keer heen!!!
Dat is alleen het nadeel van reizen. Een dure hobby en kost ook veel tijd.
En over Nederland heb je gelijk. Nederland lijkt soms beter als je het vergelijkt, bijvoorbeeld in economie. In sommige landen zijn nog geen eens alle straten met asfalt, heb je veel arme mensen, maar daar zijn er geen files en zijn bijna alle mensen super aardig en zo heb je veel meer vergelijkingen.

30-03-08 19:53:40 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Molly schreef: Om te weten of die overtuiging klopt, zou ik er als ik jullie was maar eens heengaan, want mijn paradijs ligt ergens anders!
------------------
Voor jou prima, ik hoef niet meer naar mijn paradijs. Ik heb het nodige van de wereld gezien en met alles wat je nu daarnaast nog aan fotomateriaal op internet voorgeschoteld krijgt,weet ik dat het (voor mij) nergens "hemelser" is dan Nw Zeeland.

30-03-08 20:03:15 - Quote! - @Molly
Molly
Senior lid

WMRindex: 358
OTindex: 618
Wnplts: Utrecht
@ledi

Jij bent gewoon sneller tevreden dan ik denk ik! :) Ik zoek het altijd maar weer hogerop.
(is de aard van het beestje)hoewel ik wel denk dat bepaalde landen/gebieden een glasrijk overblijfsel zijn van het bijbelse paradijs. Maar ik vind het niet erg als je het niet met me eens bent hoor! Smaken verschillen :P (anders zou de wereld wel saai zijn).

30-03-08 20:58:18 - Quote! - @Juraj
Juraj
Erelid


WMRindex: 334
OTindex: 6.240
T S
@Molly

1 van me andere paradijzen is waarschijnlijk wel Hawaii :D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven