hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 20 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Kunst - Muziek - Film - Tekeningen & andere culturele uitspattingen


[1]

Ten onder aan de amateurs op internet

04-07-07 22:45:41 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

05-07-07 22:14:56 - Quote! - @Shinki
Shinki
Erelid


WMRindex: 684
OTindex: 4.227
ben geen amateur.
dus geen mening.
toch wel, supersaai.

17-09-07 21:45:12 - Quote! - @gwcbakker
gwcbakker
Oudgediende


WMRindex: 7.126
OTindex: 2.741
amateur! :P

29-09-07 18:06:02 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
de wereld verandert en we moeten op z'n minst gedeeltelijk mee

29-09-07 20:09:44 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
een beetje

29-09-07 20:49:23 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Het gaat hier meer om bescherming van het intellectueel eigendom en auteursrecht. Dat is niet alleen door internet een probleem, maar ook door kopiëren van producten en ideeën in vele landen waar geen of geen effectieve bescherming wordt geboden. Het doen van investeringen wordt daarmee ontmoedigd, en als zodanig wordt de vooruitgang belemmerd. Jammer.

29-09-07 22:46:41 - Quote! - @pfft
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
God het eerste zinnetje al 'De wereld gaat eraan', omfg dat slaat natuurlijk nergens op.

Verder hebben ze het nog over auteursrechten, terwijl wij in Nederland gewoon LEGAAL mogen DOWNLOADEN terwijl we niet mogen uploaden. Heel apart. Verder vind ik het ook belachelijk om 9 cent voor een liedje te gaan betalen terwijl je het liedje niet eens een keer kan luisteren of je het leuk vindt, ook krom dus. En een voordeel van gratis muziek is dat mensen meer in aanraking komen met muziek waar ze anders helemaal niet van gehoord hadden, en misschien worden ze fan en kopen ze de echte cd en gaan ze naar een concert. Weer wat verdiend, dankzij het internet. Zo kun je het ook zien.

Verder die krantenonzin dat die zouden verdwijnen, dat kan toch nooit, omdat bijvoorbeeld een blogger zelf geen nieuwsartikelen kan gaan zoeken buiten das onzin.

Kortom, die man praat best wel onzin volgens mij

29-09-07 22:48:33 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Heb vorig jaar ergens een artikel gelezen dat redeneerde dat de fanatiekste downloaders vaak ook de grootste kopers zijn: ikzelf ook. Ik probeer muziek uit door het te downloaden, vind ik het leuk dan koop ik 'n cd. Vind ik het niet leuk dan vliegt 't sowieso weer van m'n computer af...

29-09-07 22:55:53 - Quote! - @pfft
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Quote Ikke:
Heb vorig jaar ergens een artikel gelezen dat redeneerde dat de fanatiekste downloaders vaak ook de grootste kopers zijn: ikzelf ook. Ik probeer muziek uit door het te downloaden, vind ik het leuk dan koop ik 'n cd. Vind ik het niet leuk dan vliegt 't sowieso weer van m'n computer af...


Zo kan het ook ja, maar ik koop zelf nooit cd's. Jij bent dus echt een goed voorbeeld van het feit dat downloaden wel zin heeft voor de muzikanten

29-09-07 22:56:54 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nee niet echt, want op cd's maken alleen de platenlabels winst. De feitelijke artiest krijgt bijna niks. Ik zit dan wel in de muziek van de kleinere labels, maar toch..

29-09-07 22:58:14 - Quote! - @pfft
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Quote Ikke:
Nee niet echt, want op cd's maken alleen de platenlabels winst. De feitelijke artiest krijgt bijna niks. Ik zit dan wel in de muziek van de kleinere labels, maar toch..

Dan moeten ze niet bij ons komen zeuren dus, maar bij de platenmaatschappij

29-09-07 22:59:01 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
De artiesten zeuren ook niet, die krijgen net zo weinig als normaal. De platenmaatschappijen zitten de consument in de nek te hijgen ;)

29-09-07 23:01:35 - Quote! - @pfft
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Ach volgens mij verdienen de grote labels wel genoeg en gierig dat ik ben ga ik dan heus niet speciaal voor hen een cd-tje kopen

29-09-07 23:02:55 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ik vind 't wel gewoon leuk om 'n fysieke cd te hebben, daarom koop ik ze... En ook 'n beetje omdat er artiesten zijn die niet dusdanig bekend zijn dat hun albums verschijnen op 't internet... Voorbeeld: Dirty Sweet, een band die ik op 't bluesrockfestival voor 't eerst heb gehoord: niks van te vinden op 't net :P

29-09-07 23:07:54 - Quote! - @Crash
Crash
Erelid


WMRindex: 1.817
OTindex: 133
@pfft; banken verdienen ook genoeg en die ga je toch ook niet overvallen? Geef gewoon toe, je bent een dief (net als ieder ander die cd's kopieert)

Ik ben iemand die er echt kwaad om kan worden als mensen jatten. Maar wat het ergste is, is dat ze niet toe willen geven dat ze jatten maar wel zeggen dat ze hun muziek 'gratis downloaden". Dat is toch geschift?

29-09-07 23:14:14 - Quote! - @pfft
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Quote Crash:
@pfft; banken verdienen ook genoeg en die ga je toch ook niet overvallen? Geef gewoon toe, je bent een dief (net als ieder ander die cd's kopieert)

Ik ben iemand die er echt kwaad om kan worden als mensen jatten. Maar wat het ergste is, is dat ze niet toe willen geven dat ze jatten maar wel zeggen dat ze hun muziek 'gratis downloaden". Dat is toch geschift?


Ja een dief, moeilijk te zeggen als het downloaden van muziek gewoon knetterlegaal is. Maar er zit zeker een waarheid in. Toch vind ik dat downloaden moet kunnen om zowieso te kijken of je iets wel leuk vindt, zoals Ikke doet.

29-09-07 23:19:13 - Quote! - @Crash
Crash
Erelid


WMRindex: 1.817
OTindex: 133
@pfft;
Natuurlijk moet dat kunnen, maar heb je ook wel eens serieus verder gekeken dan Limewire? (of wat is tegenwoordig populair?) De meeste bands zetten een aantal nummers van hun cd op internet zodat men hun leert kennen. Op legale download sites kun je vaak streamen voor 1 cent of gratis 30 seconden beluisteren

En ja, het dowloaden is legaal. Maar rij jij door rood licht als het stil is? Natuurlijk! Regels kunnen niet alles omslaan, je moet soms zelf bepalen wat goed of fout is.

Muziek is wel erg duur, dat moet ik toegeven. Alleen al vorig jaar heb ik meer dan 1200 euro uitgegeven aan muziek :s Toch vind ik het dat geld waard

Het dwaalt wel erg af :s
Ontopic maar weer; Ik zie niet waarom internet alles verwoest. Kranten moeten nog steeds geschreven worden. Wel denk ik dat de cultuur over de hele wereld ongeveer hetzelfde wordt. Maar dat maakt mij weinig uit als Nederlander. Bovendien zijn we toch gedoemd om onze cultuur te verliezen omdat ook andere culturen hier gaan wonen

29-09-07 23:22:20 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ik heb veel nummers die 20 minuten tot 'n half uur duren... Dan is 30 seconden geen representabel fragment... Ik download meestal 'n cd, beluister die 'n paar keer en als het wat is dan koop ik hem in de winkel en als 't niks is dan gooi ik 'm weer weg... Effectief systeem

29-09-07 23:25:26 - Quote! - @Crash
Crash
Erelid


WMRindex: 1.817
OTindex: 133
@Ikke; er stonden 3 alternatieven, niet 1 ;)

29-09-07 23:28:48 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Legale downloadsites gebruiken Digital Restrictions Management. Daar ben ik moreel tegen en mijn software gaat er niet mee overweg en het gros van de bands waar ik naar luisteren heeft niet echt iets wat je 'n website kunt noemen :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven