hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 78 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Kunst - Muziek - Film - Tekeningen & andere culturele uitspattingen


1 2 3 4 [5]

Geloof: God Vs Satan

26-05-09 16:02:36 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@azimuth "atheïstisch" wilt zeggen dat je niet in een god/goden gelooft, je kunt best in een donkere ongedefinieerde kracht geloven.. Maar dat is dan geen god die je kunt aanbidden;)

Ik denk trouwens dat het Satanisme me wel aantrekt, ik moet mn gedachten er nog maar eens serieus over laten gaan..

26-05-09 17:39:31 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik zou voor Satan kiezen, want het enige dat hij ooit gedaan heeft is Adam & Eva leren nadenken8)

Wat god ooit gedaan heeft, lees het Oude Testament:r

27-05-09 15:43:32 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
atheïstisch is dat er geen hogere macht IS, dus ook geen hogere "donkere" macht :).

ik zou zeggen dat ik atheïst ben in de zin dat ik niet geloof in een groter "opperwezen". wat ik al zei, god heeft een tegenhanger gekregen voor al wat slecht is e.d. om mensen bang te maken, puur om de angst te creëren waardoor mensen in de kerk blijven. Satanisme... eerder een atheïstenclub die de kerk wil jennen denk ik, niet een club van mensen die satan aanbidden en iedere avond op een matje naar beneden (daar zit de hel toch?) gaan bidden. of het zijn simpelweg zulke emo's dat ze een beetje dolgedraaid zijn :).

edit: modern satanisme is een atheïstisch gegronde theorie dat de duivel voor genot en aanhangselen hoort. hoewel ik de term atheïstisch niet vindt passen *8. klassiek atheïstisch is dat de duivel echt vereerd wordt :ja. dus ook aanbidden en dergelijke, wat ik zelf nogal... apart vindt *8. je bidt namelijk tegen een maaksel van de christelijke kerk, de kerk waar je nou juist tegenaan wil trappen door dit soort religies te gaan volgen :P.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven