hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


1 2 3 4 [5] 6

Minecraft

22-09-12 21:54:10
nietmeer
DEvH: Ik zie het probleem niet. Bij redstone ore moet je het toch nog kapot hakken? Bij redstone heb je het meteen al.

[amateur]

22-09-12 21:56:31
nietmeer
Alev: vervang in één klap een blok van 20x20x20 steen naar redstone (dus niet de ore) en je sloopt de hele map. MEH!

Hartstikke veel werk in gestoken deze avond :(
*stompt zichzelf*

22-09-12 21:58:26
nietmeer
DEvH: Oh, zo.

Aw... *aai*
Kun je die redstone niet veranderen in ore?

22-09-12 21:59:09
nietmeer
Alev: nu niet meer :(

22-09-12 22:00:38
nietmeer
DEvH: Aw, dat is zo kut zeg.
Heb je veel gedaan sinds je laatste back-up?

22-09-12 22:03:46
nietmeer
Alev: erm, een stuk of 36 huizen veranderd, een gans dorp verplaatst, grote stukken weggehakt en een heleboel kleine wissewasjes... meh.

Update: Jeej, na ruim een uur aan data verwerken loopt het weer :')

23-09-12 02:28:29
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
de traagheid komt waarschijnlijk door alle redstone poedertjes die op de grond liggen te zweven ;) in voxelsniper is een commando om de troep kwijt te raken. Er handig voor terraformen, als je gravel of zand gebruikt.

Ik zag je bericht pas net dus helaas denk ik dat ik te laat ben met het aandragen van een [mogelijke] oplossing. Es tüt mir leid.

Ik heb wat suggesties gedaan om een dergelijk probleem in vervolg te voorkomen. Beter kan ik niet doen :(

23-09-12 10:30:25
nietmeer
Eerst was het grappig, dat Minecraft om de 5 minuten out of memory was. Nou wordt het heel vervelend...
Weet iemand wat ik moet doen? :{

En ik vind steeds rare plekken als ik aan het minen ben.
Had eens een kamer gevonden met een schatkist en een soort openhaard gevonden. En iets schoot me neer. :O

EDIT: Het was een kerker. :T

23-09-12 11:02:34
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
Alev: welke mods heb je geinstalleerd? Sommige zijn erg instabiel in 1.3.

Als je vanilla minecraft hebt raadt ik aan optifine te installeren en alle opties op zo laag mogelijk te zetten. Optifine is een puur technische mod waarbij je meer opties krijgt mbt graphics ed. multicore rendering enzo :)

Die kerker was een fortress, in het fortress is een kamertje waar vliegende gele vuurspuwende dingetjes spawnen. In deze kamer is de end portal, als je het activeerd ga je naar het end, waar je de draak kunt verslaan. Dat is een aardige vondst :)

23-09-12 11:29:29
nietmeer
@Deus: Maar ik wil iet vechten tegen een draak...
En ik heb geen mods. :P
Als ik Optifine heb, waar moet ik die dan plaatsen?

23-09-12 11:49:19
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
er zijn verschillende versies van optifine.

Ultra - erg tweakable
Standard
Light - specifiek voor trage computers

Als je iedere 5 minuten crashed zonder mods raadt ik light aan xD http://optifined.net/adload.php?f=OptiFine_1.3.2_HD_B3.zip

Je gooit al die troep in de minecraft.jar

1. Open optifine in winzip/7zip of winrar
2. Open de file explorer van je PC, gewoon naar een willekeurige map op je PC, zoals C:
3. Typ bovenin in de balk %appdata%
4. Kies roaming/.Minecraft
5. ga naar de bin map
6. rechtermuisknop op minecraft(.jar)
7. open met winzip/7zip of winrar
8. in de minecraft.jar is een folder genaamd META INF, selecteer deze en druk op delete
9. selecteer en sleep alle bestanden uit de optifine zip naar de minecraft.jar
10. je kunt alles sluiten en minecraft opstarten
11. ingame ga naar opties -> graphics, ik heb niet de light versie van optifine dus ik weet niet zeker welke tweak opties je krijgt, maar zet alles naar laag, als je je muis op de optie houd komt er een popup ding wat uitlegt wat de optie doet, naar ik aanneem in het engels. Of misschien zit er al taal ondersteuning in, weet ik niet zeker.

23-09-12 12:03:55
nietmeer
Dankje, alles gedaan. :D
Hopelijk kan ik nu wel normaal Minecraft spelen. :P

30-09-12 10:41:37
nietmeer
@Deus:
Help. :D

Ik wou een mod installeren. Deze.
Ik had de Sparrow gedownload en de twee bestanden in minecraft.jar gezet.

In plaats van awesome wolven heb ik nu helemaal geen wolven in mijn wereld.

Wat doe ik fout. D:

30-09-12 11:28:12
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
Alev:
De mod is gemaakt voor versie 1.2.5, 1.3 heeft heel erg grote implicaties voor mods, en 1.4 zal die opnieuw ook hebben (introductie Mod API), vandaar dat mods die niet specifiek voor 1.3 gemaakt zijn een heel hoge kans hebben dat ze niet werken.

Daarbij, heb je modloader ook geïnstalleerd?

30-09-12 11:29:26
nietmeer
@Deus: Ik heb 1.2 :D
Wat is een modloader? *8

30-09-12 11:31:49
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
modloader is een andere mod, met als enig doel te voorkomen dat mods problemen met elkaar hebben. Die mod is vrij cruciaal om er ook even in te gooien dan :)

30-09-12 11:34:02
nietmeer
@Deus: Maar die doggy tricks is de enige mod die ik heb. :P
Mag ik een linkje? (A)

30-09-12 12:32:59
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
click, kies de versie die overeenkomt met de minecraft versie die je hebt.

30-09-12 13:29:57
nietmeer
@Deus: Nu zie ik alleen zwart beeld. :{

30-09-12 13:40:45
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
Het probleem met mods is alsvolgt:
Iedereen kan een mod uploaden en er is geen systeem om te valideren hoe goed mods zijn. Niet totdat de mod API er is althans.

En de makers van mods die niet populair worden besteden weinig aandacht aan service, de makers van populaire mods krijgen echter zoveel bullshit wanneer er een probleem is dat ze erg erg gemotiveerd zijn een uitgebreide handleiding en FAQ samen te stellen.

Het is net russisch roulette :P behalve met bekende populaire mods. Als je alles hebt gedaan wat er staat in dat topic, de versies die je gebruikt hebt gelijk zijn aan je minecraft versie, doe een force update voor een schone minecraft en herinstalleer alle mods die het wel deden. Hoe meer mods je installeerd, hoe groter het risico dat je tegen problemen aanloopt overigens. Of je modloader hebt of niet.

Maak ook altijd een backup van je minecraft.jar zodat je de oude terug kunt zetten als je tegen problemen aanloopt, voordat je meer mods gaat toevoegen.

30-09-12 13:52:23
nietmeer
Maar die doggy tricks is een populaire mod, toch?
En ik heb gedaan wat 'ie zei. Unzip it en dan de bestanden in minecraft.jar plaatsen.

Waarom ben ik zo slecht D:

EDIT: Gelukkig heb je bij windows bij toepassingeigenschappen altijd nog "Vorige versies". Ik heb de ene genomen waar ik die modloader nog niet in had gezet, en toen werkte Minecraft weer. Het lag dus aan de modloader. *8
En nog steeds bestaan wolfjes niet meer. :{

30-09-12 14:12:42
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
nee, het ligt niet aan modloader, het ligt aan een combinatie van ;) modloader zelf is stabiel als poep.

Mijn gok is eerder dat modloader doggy tricks aan het werk heeft gekregen, en dat doggy tricks het probleem is ;)

30-09-12 14:17:04
nietmeer
@Deus: Die mod hoef ik niet per se te hebben. Hoe krijg ik wolven weer terug in het spel? Want als ik die twee bestanden van doggie tricks eruit haal, zijn er nog steeds geen wolven.

30-09-12 14:49:31
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
kun je ze ook niet spawnen met spawner eggs?

Je speelt 1.2.5, dus ik neem aan dat je single player speelt, als je op "t" drukt, komt er dan een typelijn onder in beeld en een tekstvak?

30-09-12 15:08:52
nietmeer
@Deus: Ik speel op survivalmode. :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven