hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 17 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1]

gaming hardware

28-03-07 23:52:17 - Quote! - @smartjan
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
Het hele forum nagelopen, maar volgens mij is er nog geen forum waarin iemand zijn gaming hardware neer kan zetten.

Misschien kun je bij het opsommen van de verschillende dingen gelijk wat uitleg geven;
waar je het voor gebruikt?
Voldoet de hardware? Verbeteringen? Gebreken?

Ik zal maar openen:
Ik heb ondertussen al de nodige gaming hardware gekocht, speciaal voor het spelen van first person shooters zoals Call of Duty.
Laatst heb ik een Logitech G15 toetsenbord met 18 G-toetsen en LCD-schermpje gekocht.
je kunt verschillende dingen bekijken in het LCD-scherm; performance monitor, klok, xfire etc.
De ondersteuning en updates van Logitech zijn echter minimaal :S
De G-toetsen zitten helemaal aan de rand van het toetsenbord waardoor je hand in een onnatuurlijke houding ligt wat zeker bij langer gamen niet echt fijn is. Ik gebruik ze dus ook nooit...
Het blauwe back-light is echt fantastisch, zowel 's nachts als overdag.
Als je echt voor het gamen van FPS-games gaat dan zou ik op dit moment voor een Z-board kiezen.

Logitech MX1000 laser muis: ligt er lekker in de hand, lange batterijduur, goede tracking. Jammer dat je de gevoeligheid in-game niet zo makkelijk kunt veranderen.

Logitech MX518 optische muis: Ligt iets minder lekker in de hand als de MX1000 maar heeft daarentegen weer een knop waarmee je de gevoeligheid van de muis op elk willekeurig moment kunt veranderen! Handig als je veel verschillende muisbewegingen maakt. bijv. sniperen / rennen

Logitech Attack 3 joystick: Deze gebruik ik voor div. flight sims. Ligt goed in de hand, lekkere ondersteuning voor je vuist, goed gepostioneerde vuurknoppen, handige throttle onderaan en ook een goede voet zodat hij niet snel verschuift bij snelle bewegingen.

Sinds kort heb ik ook een Logitech Formula Force EX race-stuur: deze heb ik nog nauwelijks gebruikt dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.

Zoals jullie zien ben ik een beetje erg Logitech-fan. Dit komt omdat ik vroeger een paar x troep KREEG (let op: zelf kopen doe ik dat niet) van Trust. Als je wilt weten hoe het voelt om geld in de prullenbak te gooien dan heb je met de aanschaf van een Trust-product de garantie op een ultieme beleving van dit gevoel! ;)

Ben benieuwd naar jullie reactie!

29-03-07 11:08:19 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
ik heb logitech G15.. wou em niet voor t gamen eigenlijk maar is wel echt iets voor gamers..

ik wou em voor de macro's die kunnen vaak verdomd handig zijn bij programmeerwerk :)

en kheb een logitech G5 hier ook nog :)
perfecte muis.. deze wel voor het gamen gehaald maar is gewoon relaxt met alles :)
al kan niemand er mee omgaan :P

29-03-07 11:17:20 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Ik heb de mx 518, en dat was het.. :P

29-03-07 11:35:05 - Quote! - @NeaRoW
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Mx510 :P Lekker oud, maar kwaliteit :)

29-03-07 11:52:14 - Quote! - @deekayblue
deekayblue
Senior lid

WMRindex: 437
OTindex: 873
S
mooi toetsenbord G15 heb ik ook. nog niet zo lang geleden gekocht.
-moederboard: gigabyte ds4 atx tp965
-processor: f6600 c2d
-geheugen: 2x 1024mb corsair twinmatched
-harddisk: 2x 320gb
-video: bfg 880 gt watergekoeld
-sounblaster EAX 8speakers
-een of andere logitech muis met van die gewichtjes
-breedbeeld monitor met net iets meer dan gemiddelde resolutie
doel: gamen

29-03-07 13:33:54 - Quote! - @Weirdoo
Weirdoo
Lid

WMRindex: 55
OTindex: 31
Wnplts: Hengelo
S
Mmm laast nieuwe pc gekocht :$

was iets meer kwijt dan geplanned (1200.-)

Video: Asus Geforce 7900 Gt 256mb Ddr3 Pci-e 2x Dvi-i En7900gt Top (GeForce™ 7900GT,256 MB DDR3,PCI-E x16)

Moederboard: Intel Core 2 Duo E6600 2 40ghz 4mb S775 Boxed (Core 2 Duo,Conroe,-,-,2.4 GHz,1066,Ja)

ddr: Corsair 2048mb Ddr2 5400c4

Asus P5b Core2 Duo Lga775 Atx

29-03-07 13:37:47 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Heb een Logitech G5 laser mouse en een Zboard gekocht voor het gamen. Allebij lekkere apparaatjes om mee te werken...

Verder niets eigenlijk..

29-03-07 17:18:09 - Quote! - @Stevie
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
Het enige typisch gamers gebeuren dat ik heb is mn mooie geforce 7800GT :)

Wat houd het aantal dpi dat een muis heeft nou precies in? Want voorzover ik weet gaat de muis er alleen sneller door.

29-03-07 17:33:53 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Stevie:
HWat houd het aantal dpi dat een muis heeft nou precies in? Want voorzover ik weet gaat de muis er alleen sneller door.


dpi = dots per inch... De resolutie van de muis. Hoe hoger de dpi, hoe preciezer de muis is

29-03-07 17:35:06 - Quote! - @Stevie
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
Dat wist ik, maar wat houdt het in de praktijk in? :P

29-03-07 18:02:34 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Hoger is beter?

29-03-07 20:40:48 - Quote! - @macfreak
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
als ik met precies tekenwerk aan de gang moet heb ik toch het liefste mijn ouderwetse puck mouse van apple (ook wel hockey puck genoemd) heel precies en ligt perfect in de hand al zou het voor de meeste mensen behoorlijk wennen zijn

29-03-07 22:13:51 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Stevie:
Dat wist ik, maar wat houdt het in de praktijk in? :P


Hoe hoger de dpi-waarde is, hoe gevoeliger je muis is, des te beter kun je 'm richten

30-03-07 21:23:04 - Quote! - @smartjan
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
ja, idd.
Ik las pas iets over een muis tracking benchmark waarbij gekeken wordt hoe nauwkeurig de muis daadwerkelijk is, best interessant om te zien dat 'mindere' muizen soms een betere tracking hebben dan 'super' muizen :)

31-03-07 12:19:34 - Quote! - @possible
possible
Senior lid

WMRindex: 118
OTindex: 167
Wnplts: verhuist
Quote macfreak:
als ik met precies tekenwerk aan de gang moet heb ik toch het liefste mijn ouderwetse puck mouse van apple (ook wel hockey puck genoemd) heel precies en ligt perfect in de hand al zou het voor de meeste mensen behoorlijk wennen zijn


kan je niet beter een tekenpad aan schaffen? deze zijn nog nouwkuriger en beter in het gebruik.

31-03-07 15:10:11 - Quote! - @HeatZeeker
HeatZeeker
Lid

WMRindex: 39
OTindex: 1
Wnplts: Zutphen
Zirco Atx Midi
Sweex :( 650 Watt
Asus A8N-Sli
Amd X2 3800+ @ 2.3 gHz
nVidia 7800gtx
1024 mb Infineon (2x 512)
400 Watt Dolby


17 inc CRT xD
Standaard keyboard + muis xD

OT:

Logitech g15 schijnt je hele pc te verneuken xD

31-03-07 19:55:33 - Quote! - @Kapiteiniglo
Kapiteiniglo
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 449
Wnplts: Almere
S
ik heb ook de G15 en bevalt zeer goed bij WoW voor shooters is het idd crap..

Heb ook een Mx laser muis doet het ook goed..

naja voor de rest is veel werkgeheugen volgens mij de oplossing voor alles :P

03-04-07 19:27:08 - Quote! - @smartjan
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
Allereerst bedankt voor jullie reacties! Graag voortaan ook je (minder) fijne ervaringen noteren, daar kunnen anderen van profiteren!
Alvast bedankt!

@HeatZeeker:
Bedoel jij dat de Logitech G15 je systeem qua prestaties zou 'verneuken'?
Ik heb het even bekeken: alle applets voor de G15 bij elkaar trekken zo'n 29 MB aan geheugen, niet echt zwaar te noemen dus...
Mocht je nog wat andere applets zoeken voor je LCD-display dan kun je terecht op www.lcdstudio.com
Deze applets en plugins draaien echter volledig los van elkaar waardoor ze ook iets meer resources trekken. Ook zijn ze niet echt makkelijk in te voegen, het leuke is echter wel dat je alles zelf vrij eenvoudig kunt ontwerpen. Ook staat er een heel scala aan plugins for free op de site.
Ik heb niet gemeten of mijn pc echt langzamer is geworden sinds dat ik de G15 gebruik, maar het zal bijna niets zijn.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven