hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 12:00 - 74447 artikelen - nu online 47 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1]

xfire

13-03-07 15:51:56 - Quote! - @jacodenni
jacodenni
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 1.868
voeg toe : jacodenni

13-03-07 15:55:57 - Quote! - @Jannick
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Spam..?

13-03-07 15:57:59 - Quote! - @Cee-N-Cee
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Quote Jannick:
Spam..?

XFire is een gaming chat programma, opzich wel een relaxt programmatje, kun je meteen zien wie er aan het gamen is, in welke server van welk spel

13-03-07 15:59:15 - Quote! - @Leeg Hoofd
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
Maar dan nog, kan je ook wel is in 't cafe vrage

13-03-07 15:59:21 - Quote! - @Jannick
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Dan had ik opsteminst uitleg verwacht, hoe het in elkaar zit, wat je ermee kan doen, etc.

13-03-07 16:06:17 - Quote! - @Cee-N-Cee
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Quote Jannick:
Dan had ik opsteminst uitleg verwacht, hoe het in elkaar zit, wat je ermee kan doen, etc.

Die heb ik net gegeven, maar je hebt gelijk ;)

13-03-07 16:25:00 - Quote! - @jacodenni
jacodenni
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 1.868
ik dacht dat dat wel bekend was maar voor de gene die het niet weten het is een soort chat programma met games en al die shit

13-03-07 16:55:57 - Quote! - @Dragnmn
Dragnmn
Senior lid

WMRindex: 199
OTindex: 48
dat in-game berichten geeft als je via Xfire wat gestuurd krijgt in plaats van je taakbalk omhoog te laten komen wat zwaar irritant zit als je net in een fullscreen game zit omdat je game dan minimaliseerd... [dragnmn vraagt zich af of hij ooit nog op adem komt]

26-03-07 21:06:17 - Quote! - @smartjan
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
yeah, best een leuk programma. Is nog gratis ook dus ja.... ik ben gewoon toe te voegen onder mijn WMR-nickname, maar wel alleen voor de gasten die regelmatig Call of Duty spelen!

28-03-07 15:55:15 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Ik heb ook xfire... maar ik ken jullie niet dus ik voeg jullie lekker niet toe, muha.

Is wel chill progje, btw. met een toetscombinatie knalt er dan ingame een redelijk doorzichtig chatschermpje open.

28-03-07 17:40:06 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Xfire is een freeware instant messenger waarmee gebruikers kunnen communiceren met elkaar. De bijzonderheid bij Xfire ligt in zijn mogelijkheid om te detecteren dat een bepaald computerspel actief is. Op dit moment is het programma enkel beschikbaar voor Microsoft Windows.

Xfire, Inc. werd gecreëerd door Mike Cassidy (voormalig CEO van Direct Hit) en Denis Fong. Cassidy is tegenwoordig CEO, Fong staat in voor de marketing. Sinds de creatie in 2004 heeft het programma wereldwijd meer dan 6,198,251 gebruikers aangetrokken.

Door het analyseren van actieve processen kan Xfire actieve games detecteren, en deze informatie doorsturen naar Xfire-gebruikers die de actieve speler als vriend hebben. Daarnaast kan het voor veel spelen detecteren op welke server de gebruiker speelt, en soms in welk level, en meer. Het programma ondersteunt ook directe deelname voor verscheidene spelen, wat betekent dat de gebruikers direct met één muisklik kunnen meedoen met hun vrienden in het spel op dezelfde server. Met Xfire kan men eveneens berichten in het spel zelf sturen naar andere spelers, zonder dat men zelf in het spel moet aanwezig zijn, aangezien het een afzonderlijk programma is.

Xfire houdt bij welke games de gebruikers spelen, hoeveel uren ze die spelen, en kan nog andere informatie (zoals scores) van de spelservers opslaan. Deze informatie kan verwerkt worden tot een afbeelding (die de gebruikers via PHP als een handtekening kunnen gebruiken).

Xfire ondersteunt tegenwoordig een 500-tal games, meer dan 200 ervan ondersteunen de optie om met één klik deel te nemen. De ondersteunde spelen zijn van veel verschillende types, en bevatten onder andere populaire games zoals Counter Strike Source, World of Warcraft en Battlefield 2.

Sinds versie 1.43, die in augustus 2005 verscheen, is aan Xfire een optie voor voice chat door middel van Voice over IP-technologie toegevoegd, gelijkaardig aan onder andere Teamspeak.

Sinds versie 1.57 die in juni 2006 verscheen, heeft xfire een kill/death ratio tracking ondersteuning voor enkele spellen. Sindsdien word er regelmatig ondersteuning voor een ander spel toegevoegd. Op de profile page (profiel pagina) van de betreffende speler kun je deze scores bekijken

Yahoo! spande een rechtszaak aan tegen Xfire op 28 januari 2005, waarin werd gesteld dat Xfire een patentinbreuk heeft gepleegd op Yahoo!'s US Patent No. 6,699,125 betreffende een "Game server for use in connection with a messenger server" (zie externe links). Xfire spande als reactie daarop op 10 maart 2005 een zaak aan tegen Yahoo!. In 2005 is de uitkomst van deze zaak nog steeds niet bekend. Veel banneradvertenties die de gebruikers vroegen om bijdragen voor Xfires gerechtelijke kosten, zijn wel aan het verdwijnen. Er zijn geruchten dat de bedrijven tot een schikking zouden zijn gekomen, en recente updates tonen dat men nog steeds actief is.

Op 24 april 2006 is Xfire voor $102 miljoen (USD) gekocht door het bedrijf Viacom.

-----------------------------------
GENOEG INFORMATIE JANNICK? (6)

Mijn naam is 'joey102'

28-03-07 22:00:18 - Quote! - @Twaggy
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Xfire

ik op moment geen xfire maar als ik hem weer heb is het natuurlijk Twaggy

03-04-07 16:28:39 - Quote! - @Raptorial
Raptorial
Senior lid

WMRindex: 350
OTindex: 401
Wnplts: Empel
Xfire komt zelfs met sommige games mee, net als gamespy arcade

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven