hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 44 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


1 [2] 3

Vista

30-01-07 18:30:50
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Jivebunny:
Quote Ikke:
Straks kun je nooit meer de andere kant op: microsoft past steeds meer vendor lock-in toe

Bwaah, dan is Linux er toch altijd nog? (6)


Op dat moment werk je met .doc .xsl .ppt etc bestanden... Die worden vanwege hun gesloten natuur nauwelijks ondersteund in linux

30-01-07 21:33:27
nietmeer
ik heb Vista wat minder legaal getest..
viel mij allemaal zwaar tegen

het enige goede eraan vond ik dat ene spelletje.. inkball ofzo..

en daarmee heb je het wel onderhand gehad
mijn pc kon alle functies (makkelijk) aan en kreeg ook wel een goede score bij dat ene ding

maar toch.. al die overbodige onzin.. rot toch op :D
en toen ik EINDELIJK bijna alles weer werkend had zoals ik het wil blokkeerde dat kreng ook nog eens..
sinds toen ben ik full time Ubuntu :D
nog nooit zo'n goed draaiend systeem gehad 8)btw
@Ikke
gelukkig is dat niet waar ;-)
probeer maar eens openoffice.org dat is een office pakket wat standaard op vrijwel alle linux distro's wordt meegeleverd en kan al die onzin prima openen en bewerken en zelfs nog in dat formaat opslaan ook

30-01-07 21:37:43
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Is inkball ook te downen voor XP laptop

30-01-07 22:08:14
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Nizzle:
@Ikke
gelukkig is dat niet waar ;-)
probeer maar eens openoffice.org dat is een office pakket wat standaard op vrijwel alle linux distro's wordt meegeleverd en kan al die onzin prima openen en bewerken en zelfs nog in dat formaat opslaan ook


Probeer maar eens een complex wordbestand te openen... Gegarandeerd dat 't helemaal vern**kt eruit ziet.

En nu werkt de reverse-engineering nog... Straks gooien ze 't formaat weer helemaal om en kan OOo weer helemaal opnieuw beginnen

31-01-07 09:46:12
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Ennnnn Vista is alweer gekraakt :P

Klik
Nou ja, de DRM in ieder geval ;)

31-01-07 20:00:59
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik denk dat als iedereen massaal zou over stappen op Linux, dit binnen de kortste keren ook dezelfde problemen krijgt als Windows. Windows wordt het meeste gebruikt, is dus veel aantrekkelijker voor hackers en virusschrijvers. Linux is ook niet waterdicht. De beste beveiliging is nog altijd de gebruiker. Mij interesseert alleen internet, de rest niet. Ziet er wel mooi uit Vista, maar ik zou wachten totdat alle kinderziektes eruit zijn. Of 1ste servicepack.

31-01-07 22:31:27
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Giovanni: programma's (inclusief virussen) hebben dezelfde rechten als gebruikers in Linux. Ze kunnen hoogstens met je bestanden kloten (daarom maken verstandige mensen backups). Daarna kunnen ze niks, ze kunnen niet bij je systeem en ze kunnen zich niet verspreiden

01-02-07 10:33:16
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Nizzle:

..........
sinds toen ben ik full time Ubuntu :D
nog nooit zo'n goed draaiend systeem gehad 8)
..........


Ik wil deze week/weekend een computer gaan reanimeren... er staat op dit moment geen operating system meer op... het is ook geen computer die ik echt nodig heb... alles wat ik nodig heb staat op mijn laptop... dus ik zat aan linux tedenken... om eens te kijken of ik er wat mee kan... heb al de cd gedowned en gebrand van Ubuntu... kijken of het wat wordt... want anderen hebben het weer over openSUSE als makkelijkst om mee te werken...
Dus deel je ervaringen!!!...:ja:P

01-02-07 18:24:36
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
ik hoef absoluut GEEN Viesba.... het zit al in de naam VIES en BA dus hoe smerig kan een OS zijn

01-02-07 18:57:56
Poncke
Erelid


WMRindex: 460
OTindex: 1.592
T S
Quote Poncke:
Is inkball ook te downen voor XP laptop


Is inkball ook te downen voor XP laptop

01-02-07 19:04:07
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
Quote Poncke:
Quote Poncke:
Is inkball ook te downen voor XP laptop


Is inkball ook te downen voor XP laptop


wtf is inkball??

03-02-07 10:06:53
van Maaren
Actief lid

WMRindex: 47
OTindex: 145
Wnplts: Tolbert
S
Het is natuurlijk wat naief om gelijk te roepen dat vista nix is. Natuurlijk zitten er nog veel fouten in, maar dat was ook toen windows 3.1 uit kwam. Op 11 discettes !. Uiteindelijk had iedereen dat er opstaan. Natuurlijk kun je aleen een produckt verbeteren als er mee gewerkt word. Ook nu draaid 92% van de computers in de nerderlands huiskomer op XP of een variant daar op. Ik weet zeker dat over 2 jaar dat ook het geval met Vista zal zijn. Het is o zo makkeoijk om iets af te kraken, geef het even de tijd en dan komt het vanzelf. Ik denk dat het inderdaad niet verstandig is om Vista televeren aan mensen die blij zijn dat ze kunnen mailen en meer van dat soort dingetjes. Maar de door gewinterde comp kenner zou er toch mee aan de gang kunnen. Moet toch een soort van uitdaging zijn. Zelf heb ik Vista draaien op een 2e comp. Is een 3000 Mhz pentuim 4 Dual core. Die wasd maar € 135,=. Valt dus wel iets mee :) en het IS een mooi systeem. :)

03-02-07 10:18:01
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Pentium 4 is niet dual-core, ik denk dat je de Pentium D bedoelt...

Wacht maar tot Blu-ray en HD-DVD mainstream worden... Dan zul je merken dat Vista zowat alle mainstream interfaces uitschakelt: VGA, S/PDIF, meeste DVI en 'n hoop interne verbindingen

03-02-07 14:31:36
nietmeer
@Hoskeu

download dan XUBUNTU :D
kheb suse moeten proberen voor school en ubuntu werkt zeker minstens 10x makkelijker..
ook veel meer voor te vinden op internet enzo..

en xubuntu omdat je je pc wil reanimeren dus ik dacht misschien is die wel oud enzo beetje sloom of whatever
xubuntu gebruikt XFCE ofzo en dat schijnt allemaal nog sneller te werken 8)

kzal dat andere topic ook is checke

03-02-07 14:40:35
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Nizzle: kvind openSUSE juist 10x makkelijker werken dan (X|K|ed)ubuntu... Kwestie van uitproberen en zelf bepalen.

KDE is met een aantal programma's geopend beter qua performances dan XFCE. Als je echt iets ligthweigts nodig hebt kun je 't beste handmatig Enlightenment installeren

PCLOS 2007 schijnt ook erg goed te worden, maar die hebk nog niet geprobeerd

03-02-07 15:42:38
nietmeer
@Ikke

kwestie van wennen denk ik..
het zit hem bij mij vooral in het feit dat ik SUSE verplicht moest checken voor school.. dit was opzich niet zo erg maar mijn school is dom en moest paar onmogelijke dingen doen en vond dat er voor suse maar weinig te vinden was op internet
nu heb ik opzich niets tegen suse.. heb niet voor niets 3 versies geprobeerd maar heb daar gewoon een slechte start mee gemaakt.. probeer jij maar eens suse 9.3 op een VPC (ja die zooi van microschoft) te installeren en vervolgens een mp3 af te spelen
dan kom je bij het feit dat je codecs moet hebben.. gelukkig gebruik ik al best wel lang VLC dus dat viel wel mee.. dan komt er het feit dat VPC geluiden blokt en de geluidskaart niet juist doorgeeft.. en om alles nog leuker te maken.. elke pc waar je het opstart kan je alles opnieuw fixen omdat VPC kut is en bij elke pc een andere geluids en netwerk kaart doorgeeft ofzo
oh btw we hebben op school ook een proxy

daar word je dus vrij chago van.. of iig ik wel :P
is dan wel niet de schuld van suse maar toch :P

03-02-07 17:14:00
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nizzle: openSUSE herkende netjes al mijn hardware zonder configuratie. Kmoest alleen de NVidiadriver zelf installeren, maar die wordt uit filosofie (die driver is binary only) weggelaten

Met MP3 hebk geen problemen, dat draait Amarok gewoon af zonder extra pakketten.. Voor wmv en wma is er het pakket w32codec-all in 't guru repo

03-02-07 19:06:49
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
klik

Wel of geen vista?8O
Kijk en oordeel zelf.

03-02-07 19:47:59
nietmeer
@Ikke
voor je pc kan k begrijpen ja..
maar ik had het plezier dat k met VPC werkte :(

sjatter
eh kzie alleen een prachtig grijs vak.. :P

03-02-07 22:06:00
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
@ Nizzle
Bij mij werkt hij gewoon hoor.8O
Tip, Quote mijn post met klik en copieer de url, plak hem in je adresbalk en je zie hem.8)

03-02-07 22:45:51
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nizzle: misschien heb je niet de goede codecs

03-02-07 23:35:20
nietmeer
kheb alle codecs en had ook de goeie url :P

is t zo'n ding dat afspeelt met WMP?

03-02-07 23:36:55
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nizzle: Mplayer streamt 'm zonder stotteren bij mij

04-02-07 22:34:22
nietmeer
ja maar die heb k dus niet :P

kheb totem en kben daar niet zo blij mee :P
geen id hoe k kan fixe dat k de VLC plugin voor firefox kan gebruike.. :(

04-02-07 22:56:35
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
@nizzle: niet dus... draai OS X met Safari... werkt altijd

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven