hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 18 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1]

C Sharp

16-01-07 19:56:45 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Voor een ieder die misschien geinteresseert is in het maken van zijn of haar eigen programma's maar die eigenlijk niet weer waar hij moet beginnen heeft Microsoft een serie tutorials samen gesteld waarin stap voor stap wordt uitgelegd wat hoe werkt in de programmeertaal C# (C Sharp). De eerste paar video's krijg je pure theorie en wordt je gevraagd om dat af en toe toe te passen, in de laatste paar lessen leer je je eigen RSS-Lezer te maken.

Ik heb de eerste paar tutorial video'tjes gezien en ik moet zeggen dat het geweldig materiaal is. Het is wel allemaal in het engels maar het is enorm simpel :ja Ik denk dat zelfs iemand zonder enige ervaring met programmeren dit kan doorlopen.

Voor een ieder die zich verveeld dus  ;)

De totale speeltijd is iets langer dan 10 uur maar je moet het per les doorlopen (ongeveer 20 minuten per les)

16-01-07 19:59:55 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ik begin klein... Eerst Python door en door kennen...

Dan C en verdergevorderde talen :D

16-01-07 20:06:11 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Ikke:
Ik begin klein... Eerst Python door en door kennen...
Deze tutorials zijn echt voor starters. Ik was al een tijdje opzoek naar zoiets als dit, en ik ben blij dat ik nu de beginselen door heb. Ik heb natuurlijk al veel Server-Side programmering gedaan (Ik kan de basis van PHP, html, mysql een beetje java een beetje flash etc.) maar ik had nog nooit een echt 'Programma' gemaakt.

Deze tutorials en het aangeboden programma (Visual C# 2005) zijn echt uitstekend. :)
Het is wel allemaal van Microsoft, dus of het op Linux werkt betwijfel ik :[

16-01-07 20:27:32 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Waar kun je dat programma downloaden? ik kan de goede link maar niet vinden:|

edit: heb 't denk ik al gevonden:)

16-01-07 20:45:25 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Mmore:
Quote Ikke:
Ik begin klein... Eerst Python door en door kennen...
Deze tutorials zijn echt voor starters. Ik was al een tijdje opzoek naar zoiets als dit, en ik ben blij dat ik nu de beginselen door heb. Ik heb natuurlijk al veel Server-Side programmering gedaan (Ik kan de basis van PHP, html, mysql een beetje java een beetje flash etc.) maar ik had nog nooit een echt 'Programma' gemaakt.

Deze tutorials en het aangeboden programma (Visual C# 2005) zijn echt uitstekend. :)
Het is wel allemaal van Microsoft, dus of het op Linux werkt betwijfel ik :[


Mono 3.0 krijgt C# ondersteuning

16-01-07 22:25:18 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Ik kan een beetje python, dus dit moet hoop ik wel lukken :D (en TI Basic van de grafische rekenmachine [moderne spiekbriefjes :P])

16-01-07 22:27:24 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote ikkuh:
Ik kan een beetje python, dus dit moet hoop ik wel lukken :D (en TI Basic van de grafische rekenmachine [moderne spiekbriefjes :P])


TI Basic is 't domste wat je ooit zult zien :P Maar 't werkt wel :D

Ben nu bezig met TI Assembler

19-01-07 15:28:30 - Quote! - @protan
protan
Senior lid

WMRindex: 87
OTindex: 390
S
zijn er ook nederlandstalige programma's waar mee je kunt programeren of nederlandse programeer talen en zoja welke?

19-01-07 16:25:18 - Quote! - @my-angel
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
@Ikke, TI Basic is echt een rot taal vind ik :P geef mij maar PHP of een andere 'echte' taal. Ik denk dat ik deze cursus eens ga volgen, misschien kan ik dan nog makkelijker mijn site gaan onderhouden :P

19-01-07 16:33:24 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote protan:
zijn er ook nederlandstalige programma's waar mee je kunt programeren of nederlandse programeer talen en zoja welke?


Python 1.0 is door 'n nederlander geschreven.... Ondertussen zijn er natuurlijk meer ontwikkelaars (Python is FOSS)

Je zult geen nederlandse programmeertalen tegenkomen om 1 simpele reden: Engels is de standaardtaal op 't internet. Schrijf een programmeertaal in 't nederlands en vrijwel niemand kan ermee werken

19-01-07 16:34:25 - Quote! - @protan
protan
Senior lid

WMRindex: 87
OTindex: 390
S
ik kan wel engels maar lang niet goed genoeg dus dan snap ik er geen f*ck van snap je

19-01-07 16:36:55 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Ikke @ my-angel: TI Basic is idd een rot taal (en typt ook zo langzaam) maar het werkt wel :D heb er al allerlei wiskunde tools voor gemaakt :P de 1e les kijk ik wat we allemaal moeten doen dit hoofdstuk, en wat daarvaan te automatiseren is :P zo heb ik een kanssimulator gemaakt, wortelformule met allerlei extra functies en (zeer nutteloos, maar wel nodig in het wiskunde boek) een programma dat uitrekent hoe groot de kans is dat je een bepaalde combinatie gooit met 3 dobbelstenen en met welke combinatie (bijvoorbeeld de som van de 3 stenen moet 18 zijn dan berekent de rekenmachine dat de kans daarop 1/216 is en alleen kan door 6-6-6)

19-01-07 16:42:24 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote protan:
ik kan wel engels maar lang niet goed genoeg dus dan snap ik er geen f*ck van snap je


Je kunt er wel voor kiezen om je variabelen en functies en zo in 't nederlands te kiezen, bijvoorbeeld in php

$pagina = "begin";

$link = $pagina . ".php";

include $link

functie controleer {
if ($berichtveld == "" || $berichtveld == null){
// doe dit
} else {
// doe dat
}

19-01-07 21:56:35 - Quote! - @my-angel
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
alleen moet je ipv. functie function gebruiken, anders krijg je een fatal error ;) en natuurlijk enkele andere puntjes, maar ik zou beginnen met php, en direct goed object georiënteerd werken, daar heb je later profijt van :)

19-01-07 22:52:50 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote my-angel:
alleen moet je ipv. functie function gebruiken, anders krijg je een fatal error ;) en natuurlijk enkele andere puntjes, maar ik zou beginnen met php, en direct goed object georiënteerd werken, daar heb je later profijt van :)


1) je hebt gelijk over function *( stomme fout :P
2) PHP is niet OOP, javascript en python bijv. wel... maar PHP niet

Edit: kzie nu ineens dat PHP wel OOP is geworden... Ik lig achter 8O

20-01-07 03:29:48 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Als je de basis kent van één van de 'talen' leer je steeds makkelijker de andere ;) Ze hebben allemaal dezelfde 'basis'principe's..

20-01-07 09:19:02 - Quote! - @my-angel
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
yup, alleen php is geen echte taal, want je kan zoiets aan het werk krijgen, ook doet php niet zo moeilijk over variabelen, terwijl je dat met andere talen vaak specefiek moet aangeven of die variabele een integer, double of float en etc. is

maar php is een taal waar je mee kan beginnen, en verder leren. Als je aan de slag wil in de ICT wereld is een taal zoals ASP / ASP.NET ook wel handig om op internet te programeren, is vaak iets robuster wat ik begrepen heb, wordt ook meer door de grotere bedrijven gebruikt... Maar ik prefereer php voorlopig, dat is gratis!

20-01-07 09:24:56 - Quote! - @Voogeltje
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
jsp wordt ook wel gebruikt bij grote sites (nu.nl bv) maar het geeft wel problemen omdat je eigenlijk alles moet cachen om het snel te houden. PHP wordt tegenwoordig ook vaak ingezet omdat het inderdaad gratis is. oa tweakers.net is volledig PHP, WMR trouwens ook :D.

20-01-07 11:08:54 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@my-angel: Tuurlijk wel een taal. Maar meer 'n scripttaal dan 'n echte programmeertaal

@Voogeltje: ik gebruik eigenlijk 'n mengelmoesje van alles in m'n sites: HTML, PHP/MySQL, CSS, javascript... En als ik 'n python module kan installeren op me server wil ik de site-wide search in python doen

21-01-07 17:07:22 - Quote! - @The_Worst
The_Worst
finalist MPPV 06

WMRindex: 40
OTindex: 59
Wnplts: Enschede
Ik krijg hier de setup niet aan de praat. Balkje loopt vol t/m 75% en blijft dan alleen maar hangen. Kan het proces zelfs niet eens beëindigen. :nee

Probeer nu de offline installatie. Kijken of die werkt. :(

Edit: het heeft in totaal een uur geduurd maar setup loopt eindelijk. Geen idee waar het nou aan gelegen heeft. :r

21-01-07 20:54:10 - Quote! - @my-angel
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
Quote Ikke:
@my-angel: Tuurlijk wel een taal. Maar meer 'n scripttaal dan 'n echte programmeertaal
Dat is waar, dat probeerde ik ook te zeggen :P

Quote Ikke:

@Voogeltje: ik gebruik eigenlijk 'n mengelmoesje van alles in m'n sites: HTML, PHP/MySQL, CSS, javascript... En als ik 'n python module kan installeren op me server wil ik de site-wide search in python doen
ik ook een combinatie daarvan, ik ga kijken in wat voor zin in mijn server kan gaan optimaliseren voor extensief database gebruik :P ik heb onlangs GZIP aangezet, kan nu al zien dat het scheelt in dataverkeer .. Mijn site draait ook helemaal op Php (4.4.4) & MySQL werkt perfect, ben het nog niet tegen gekomen dat een gebruiker een foute query kon opzetten .. :P Alleen met beta testen wil het wel eens mis lopen :P

verder ik ga over een paar weken als de eerste verhuizing achter de rug is, en school weer wat rustiger is, een boek kopen waarmee ik programma's kan schrijven waarmee ik op bijv. school gauw aan de site kan werken, in een fijne interface :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven