hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 12:00 - 74447 artikelen - nu online 23 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1]

Smart Control II problemen

09-02-09 15:54:24 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Mijn 22'' beeldscherm (Philips 220CW9) doet het niet meer. Ik heb het stuurprogramma (Smart Control II) al opnieuw geïnstalleerd, in het begin van het opstarten deed hij het wel tot ik me moest aanmelden en daarna hield hij ermee op.
Sinds vanochtend is dat opeens zo. Er is geen water ofzo opgekomen, maar wat er dan wel aan de hand is - ik zou het niet weten. Hij moet er toch gewoon tegen kunnen dat de kabel er af en toe wordt uitgetrokken? Deed hij tot nu toe prima :ja
Ik heb Vista Home Premium, als dat wat uitmaakt :P Het beeldscherm is twee vrijdagen geleden gekocht, dus zou het in principe zo moeten doen.

Deze melding krijg ik in het programma:
Quote:
This version of SmartControl II is not supported on the current display. SmartControl II will only work on supported display.

SmartControl II
Version 1.20 dtune-phl-R2008-08-29-1346-42

DDC/CI Communication: No - DPI API

Copyright (c) 1993-2008 Portrait Displays, Inc.


Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik las hier wel wat, maar daar snap ik niks van, teveel ICT-taal :ja

09-02-09 16:12:35 - Quote! - @R0elr
R0elr
Lid

WMRindex: 32
OTindex: 2
Een beeldscherm behoord niet na twee dagen kapot te gaan. Dat het beeldscherm uitviel voor het aanmeldscherm is vreemd, maar het kan ook gewoon toeval zijn.
Verder wilde ik er nog bij toevoegen dat je ten eerste het beeldscherm op een andere pc moet proberen aan te sluiten, doet het beeldscherm het daar ook niet, dan raad ik je aan naar de winkel te gaan waar je het beeldscherm hebt gekocht, en hem daar laten maken.
Of was ie 2de hands?

09-02-09 21:44:22 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
maak gebruik van je garantie..

je hebt alles geprobeert..
probeer niet TE veel

10-02-09 10:36:49 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
R0elr, dat beeldscherm op een ander aansluiten zal ik morgen proberen, eerder kan het niet. Hij was niet tweedehands, gelukkig niet :P Op zich is hij nog prima, alleen dat stomme programmaatje doet het niet... en dat vind ik niet lief :|

10-02-09 11:10:12 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Misschien heb je een resolutie ingesteld die het beeldscherm/grafische kaart niet aankan?

Dat zou wel verklaren waarom je wel beeld hebt tijdens het opstarten, maar dat het op zwart gaat als je in wondows komt

10-02-09 11:11:47 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Dat verklaart dan niet waarom hij het eerder wel deed 8O En supergoed ook :ja Okee, de laptop werd er iets trager door, maar hij deed het echt prachtig :ja :D

10-02-09 11:13:13 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Nou, het instellen van een te hoge/niet ondersteunde resolutie kan een tijdje goed gaan, maar op een gegeven moment kan ie er zo mee kappen (tenminste, dat heb ik ooit een x gezien 8))

10-02-09 11:16:48 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
hoe zie je dan of de grafische kaart niet aankan? aan het beeldscherm kan het niet liggen, want dat was de resolutie die er het beste bij zou passen, stond in de beschrijving :P

10-02-09 11:19:23 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Ga naar je beeldscherm instellingen :ja
Ga naar het tabblad waar je de resolutie kan instellen.
Daar staat een knopje: geavanceerd.
Klik daarop, dan krijg je een nieuw schermpje met allemaal tabblaadjes.
Kies daar voor het tabje "adapter"
en daar staat waarschijnlijk een vinkje met "modi verbergen die niet ondersteund worden".

Die vink je aan en dan kijk je in het bijbehorend lijstje of jouw resolutie er in staat :ja

Geloof ik.. want ik doe dit nu zo uit mijn hoofd:P

10-02-09 14:12:46 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Bernie, dat staat er niet, wel: 'alle modi weergeven', en daar staan alleen schermresoluties van 640 x 680 tot en met 1280 x 800 8O en dat beeldscherm is 1680 x 1280, dacht ik

10-02-09 14:20:07 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Trouwens, als ik het andere beeldscherm selecteer kan ie wel tot 1680 x 1050 pixels. Alleen doet ie het dus niet. Hij zegt: 'no video input'.

10-02-09 15:55:16 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Onder het tabblaadje Beeldscherm staat "Resoluties verbergen die ditt beeldscherm niet aankan" :ja Verkeerde tabblaadje dus 8-)

No video input?*8 Klinkt alsof je grafische kaart t niet aankan :nee

11-02-09 08:13:24 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
dat staat daar niet hoor 8O alleen 'type beeldscherm' en 'vernieuwingsfrequentie'

ow wacht, dat staat er wel :ja maar ik kan dat niet aanklikken 8O het is van dat vage grijs. en erboven staat een ding alsof je ergens uit kan kiezen, nu staat er '60 Hertz', maar niks anders waar je uit kan kiezen :nee

wat is trouwens een 'supported display'?

11-02-09 09:13:45 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Supported display betekent beeldscherm dat ondersteund wordt.

En 60 Hertz is goed voor een tft-scherm :ja
Dus laat dat maar staan ;)

En voor de rest: vaag!:P
Het is lastig om dingen aan te raden zonder t zelf te zien 8-)


12-02-09 08:10:25 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Bernie, kom dan hierheen, morgen is Sushi's en N's feestje en breng je Bert weer thuis, kan je meteen ff kijken :D :P

15-02-09 19:40:10 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Het probleem is bekend en opgelost :D alles wat gedaan moest worden was Ctrl+Alt+F1... 8O8O mijn broertje heeft het opgelost :ja :P

26-09-09 20:55:00 - Quote! - @Mario64a
Mario64a
Junior lid

WMRindex: 4
OTindex: 1
Wnplts: Rotterdam
S
Ik heb ook problemen met SmartControl II die niet meer geinstalleerd wilt worden en ook niet weggehaald kan worden.

Maar dat No Video Input krijg ik als ik mijn nieuwe video kaart heb aangesloten en mijn PC aanzet. Die gaat dan in slaapstand, maar de PC start zelf wel op.

Wanneer moet je dat CTRL+ALT+F1 drukken?

28-10-09 21:41:28 - Quote! - @molen
molen
Junior lid

WMRindex: 19
OTindex: 1
Wnplts: sleen
S
hoi ik ook een philips brilliance 220cw
en weet het probleem het licht niet aan de beeldscherm maar aan de poort bij het opstarten gebruikt de computer vga blauwe poort maar als je helemaal opstart is dan gebrijkt hij dvi een wite poort (digitale)
dit komt omdaat de software smart control
het naar dvi wil doen maar als de stroom even er af is is het geheugen gewist van het beeldscherm en gaat naar vga dit kan je oplossen door de knopen aan de zij kant (rechts) op menu de drukken 1keer dan zie je
input vga en dvi druk op een van die twee met menu en dan ok beste (vga) dus als je al hem terug gebracht hebt maakt het helemaal niet uit want het is toch het zelfde:ja

28-01-11 18:37:41 - Quote! - @robocop
robocop
Dit probleem heb ik ook,ik heb meedere windows versies geinstaleerd maar het prbleem blijft zich voordoen ,voorheen niet maar opeens kan de software van de lcd monitor ook niet installeren,ik heb trouwens het moederbord( ASUS P5KPL/1600
Nvidia Geforce 7600 GS

volgens de aanduiding op het scherm was de aanbevolen resolutie 1440x900maar tot op heden lukt niet meer

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven