hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


games & computers - games & computers - games & computers


[1]

Advocaat wil Rockstar sluiten

20-12-06 12:35:30 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote:
Jack Thompson: ik sluit Rockstar

Woensdag 20 december 2006, 10:59 - Advocaat Jack Thompson wil gamemaker Rockstar sluiten. Ook andere producenten van gewelddadige computerspelllen krijgen Thompson achter zich aan.

Dat zegt de advocaat in een vraaggesprek met ABC. Rockstar bestaat uit 'sociopaten' en is 'criminaliteit in bedrijfsvorm', aldus Thompson. De advocaat voert al jarenlang, zonder succes, een strijd tegen spelfabrikanten. Die strijd richt zich voornamelijk op Rockstar, maker van onder andere Bully en Grand Theft Auto.

De spellenindustrie reageert gelaten op de uitspraken van Thompson. "Wij hebben volledig vertrouwen in het leeftijdskeuringssysteem", stellen de makers in een verklaring. "Men kan fouten in de maatschappij niet wijten aan computerspellen."

In het interview met ABC worden tevens Amerikaanse cijfers van geweldsdelicten door tieners genoemd. Dat getal is tussen 1994 en 2000 volgens de FBI gehalveerd. "Dat is niet waar", weet Thompson. "Scholen en ouders durven tegenwoordig minder snel aangifte te doen."
Thompson zocht eind vorig jaar Nederlandse medestanders in zijn strijd tegen Rockstar. "Ik leid de strijd tegen het computerspel Bully en heb urgente informatie voor Jeroen Dijsselbloem (PvdA – red.)", schreef Jack Thompson destijds aan Webwereld. Zijn oproep heeft echter niet geleid tot een Nederlands verbod op de spellen van Rockstar.

Bron: webwereld


Haha, weer zoiets.. Dit hou je niet tegen! Geef het op.

20-12-06 14:54:30 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote:
De advocaat voert al jarenlang, zonder succes, een strijd tegen spelfabrikanten
Ik wens hem nog veel soortgelijke jaren toe :P
Quote:
Dat getal is tussen 1994 en 2000 volgens de FBI gehalveerd. "Dat is niet waar", weet Thompson. "Scholen en ouders durven tegenwoordig minder snel aangifte te doen."
En dat weet hij omdat..?

20-12-06 15:57:57 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Ja niet ofzo :P

20-12-06 16:17:01 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Verbied dan ook gelijk even alle films, alle tv-series behalve de Teletubbies en Sesamstraat, zo'n metal/gotic/rotzooi-ik-propageer-geweld-bands, zowat alle boeken, etc. etc. etc.

Dan zal alle geweld ophouden :ja:ja

20-12-06 16:20:16 - Quote! - @Styvon
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Geweld zit volgens mij in de mens zelf, en heeft op zich niets met spellen en andere media te maken.

De 1 kan beter rationaliseren dan de ander, denk ik.

20-12-06 16:31:15 - Quote! - @evertwinter
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Zoiets kun je alleen tegenhouden met internationale regels. En dat is lastig organiseren. Ik vind dat je daar zoveel MOGELIJK tegen moet doen. Want zoiets als "Bully" zou niet mogen.

20-12-06 16:46:39 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote Ikke:
Verbied dan ook gelijk even alle films, alle tv-series behalve de Teletubbies en Sesamstraat, zo'n metal/gotic/rotzooi-ik-propageer-geweld-bands, zowat alle boeken, etc. etc. etc.

Dan zal alle geweld ophouden :ja:ja


Ja of niet, omdat we ertegen zijn :D :D

20-12-06 17:58:11 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote evertwinter:
Zoiets kun je alleen tegenhouden met internationale regels. En dat is lastig organiseren. Ik vind dat je daar zoveel MOGELIJK tegen moet doen. Want zoiets als "Bully" zou niet mogen.
Spelletjes van Rockstar zijn toch wel uitermate vermakend.. Het gaat niet om de principe's, maar om de lol. Dat sommige mensen het serieus nemen, oke.. Maar die mogen dan dus ook geen tv etc. kijken :nee

20-12-06 20:17:45 - Quote! - @Erik Jan
Erik Jan
Senior lid

WMRindex: 146
OTindex: 180
Wnplts: Elburg
Quote evertwinter:
Zoiets kun je alleen tegenhouden met internationale regels. En dat is lastig organiseren. Ik vind dat je daar zoveel MOGELIJK tegen moet doen. Want zoiets als "Bully" zou niet mogen.


En daar hebben we het probleem. Je weet niet eens hoe Bully werkt, wat je moet doen etc. Het gaat helemaal niet om dat je veel moet pesten om verder te komen. De invloed van de media zien we hier dus he. Jij bent duidelijk een slachtoffertje van de media.

en ook wat Mmore zei ;)

20-12-06 20:21:14 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote evertwinter:
Zoiets kun je alleen tegenhouden met internationale regels. En dat is lastig organiseren. Ik vind dat je daar zoveel MOGELIJK tegen moet doen. Want zoiets als "Bully" zou niet mogen.

heb je "Bully" al eens gespeeld? Of serieuze recensies gelezen? zo erg is dat spel nou weer niet, GTA is veel erger maar ik heb er niks tegen, alleen bepaalde mensen zijn er echt gevloelig voor, maar dat zxijn dan weer van die uitzonderingen....:S

@Erik Jan dezelfde gedacht:P alleen jij was iets sneller...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven