hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 [4] 5

Generaal Pardon

06-12-06 18:35:54
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Ik heb er een jaar gewerkt, en ik heb verschillende dingen gezien. Mensen idd in onmacht, maar die waren vet in de minderheid.

Het meerendeel waren mensen die het wel lekker makkelijk vonden. Het is ook meerdere malen voorgekomen dat er een sportwinkel was overvallen en dat de volgende dag er mensen in dure trainingspakken liepen. Er zaten ook veel mensen die een Mercedes onder hun kont hadden. Die kan ik niet eens betalen, laat staan hun.

Sorry wat vergeten!

Ze liepen te klagen dat ze te weinig kleedgeld kregen, wat moet ik daar dan van denken?

06-12-06 18:38:23
nietmeer
Klopt en dat zijn uitwassen, net als onder de Nederlanders, je kan die mensen echt niet over 1 kam scheren, dan zou iedere hollander een wietkweker of steunfraudeur zijn bijvoorbeeld, krom voorbeeld maar ja, komt op het zelfde neer imho.

06-12-06 18:41:47
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Dat doe ik ook niet Kpuc, het nadeel is alleen dat als je er tussen heb gezeten met het merendeel van dat soort gasten, dan tast het je objectiviteit aan, en heb je er de balen van. Dat is ook de reden dat ik ben weggegaan. Als ik daar gebleven was hadden er klappen gevallen.

07-12-06 20:41:58
3,14
Senior lid

WMRindex: 164
OTindex: 2
Wnplts: Haarlem
Het kost ons land trouwens helemaal niet heel veel geld om al die mensen in ons land toe te laten. Het overgrootte deel vind heus wel werk en daar krijgt onze schatkist weer belasting van. Het deel dat niet werkt, kan makkelijk worden gefinancieerd door de rest die wel werkt, zolang er maar een beetje controlle is. En dan zijn al die mensen in Nederland eigenlijk nog positief ook, ooit wel eens gehoord van het pensioenprobleem, over een paar jaar zijn er te weinig werkende Nederlanders om de ouderen onder ons te kunnen verzorgen, een beetje hulp is dan meer dan welkom :D

07-12-06 20:44:09
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
overgrote deel krijgt uitkering bedoel je.
uitzetten is goedkoper en beter

07-12-06 22:22:10
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@Twaggy - simple sollutions fit the simple minds

07-12-06 22:25:31
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik zag een Hotel California - overbevolkt - maar de gasten waren niet altijd even netjes..

Je moet mensen laten werken voor bepaalde zaken - daarmee vergroot je hun respect voor hun eigen verdiende goed. Eigen kamer onderhouden anders geen weekgeld. Beetje gras maaien, ingedeeld in een maandplanner, schilderen, stoffen, matten kloppen, eten koken - want er zijn genoeg mensen die dat kunnen..

Dat Hotel C - was lost..

08-12-06 09:00:46
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote heraux:
@Twaggy - simple sollutions fit the simple minds


Agree, leuke uitspraak :)

08-12-06 09:03:45
mindworks
Erelid

WMRindex: 447
OTindex: 1.244
Wnplts: Emmerich (
S
Heraux .. _O_

08-12-06 09:33:19
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Ik vind sowieso dat als iemand hier asiel aanvraagt bijvoorbeeld, dat je dan binnen een half jaar hooguit de beslissing moet nemen!!!!!
Ik vind het ronduit beestachtig mensen jarenlang in angst te laten leven, niet wetende of ze mogen blijven, kinderen die dan inmiddels hier ingeburgerd zijn en het land van herkomst amper kennen (soms zelfs helemaal niet kennen!) en dan ineens zeggen "sorry je moet het land uit!"
Dat vind ik echt niet kunnen!!!!
Dus ik zeg nu ja tegen een generaal pardon , VOOR EEN KEER. en dan voortaan binnen een half jaar de beslissingen laten vallen of mensen mogen blijven of niet, en in beroep gaan kan alleen vanuit het land van herkomst bijvoorbeeld.
Maar vind sowieso dat men naar de situaties en de mensen zelf moet kijken, en niet puur naar een "nummertje" zoals nu gebeurd.
Staat een vrouw voor de rechter, ze moet terug naar Suriname, ze is getrouwd met een Nederlandse man en ze hebben samen een zoontje van 1. Het zoontje is erg ziekelijk en ligt meestal in het ziekenhuis, als hij thuis is heeft hij zeer intensieve verpleging nodig!!!
Toch vind de rechter dat ze terug moet gaan en in Suriname opnieuw een MVV moet aanvragen!!!! De vrouw zegt maar wie zorgt dan voor mijn zoontje -die dus een nederlands paspoort heeft!!!!- zegt de rechter dat moet uw man doen. de man zegt dat hij veel moet werken om de rekeningen te kunnen betalen, de rechter zegt tja dan moet u maar ontslag nemen en bijstand aanvragen ofzo.
Is dat menselijk???????????
(en dit verzin ik niet ter plekke dit is echt gebeurd ergens in 2002!)
Zo werd er toen met mensen omgegaan, en het is nu nog erger geworden.
Kennisje van me, al 9 jaar lang samen met een Afrikaanse man, hebben 2 dochtertjes samen, en hij zorgt al die jaren ook al voor haar 2 blanke kinderen uit een eerder huwelijk!
Hij heeft zelf een zoon van inmiddels 18 die hier dus naar school gegaan is en hier studeerde inmiddels.
Toen kwam Verdonk, en ineens werden ze uitgewezen alsnog!! Na al die jaren!!!!
De zoon werd zwaar depressief, liep weg en is Nederland uit gegaan, niemand weet waar hij nu is en of hij nog leeft...........
De man is eraan onderdoor gegaan en is een wrak.
Zijn vrouw probeert sterk te blijven voor de kinderen, maar is van binnen ook helemaal kapot.
Een heel gezin uit elkaar gerukt.
2 meisjes van jonger dan 4 die nu zonder papa op moeten groeien!!!!


08-12-06 10:07:08
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
:nee Ik vind dat het een grote fout is geweest.

08-12-06 10:16:52
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Quote Tovenaar:
:nee Ik vind dat het een grote fout is geweest.

Wat?

08-12-06 10:27:12
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Wat betreft het generaal pardon ben ik het helemaal met je eens lanira...

Eenmalig, en niet in de toekomst weer naar dat pardon grijpen, gewoon zorgen dat het inderdaad niet meer voorkomt dat men meer als een half jaar moet wachten op de beslissing. Maar ja, zie dat maar eens voor elkaar te krijgen, achterlijke bureaucraten dat het allemaal zijn daar...

08-12-06 10:43:38
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Juist - deze zaak is alleen profitabel voor de Politici die veel meer dan een wit voetje willen halen maar verder gekeken zit er nog iets achter.

Het schept een precendent - en daarmee nieuw recht - en men moet deze ontwikkeling goed bekijken of er geen nieuw onrecht ontstaat - misschien gebeurt er iets in de Toekomst waarbij dit nieuw recht tot onrecht wordt.

Ook dat moet je voorkomen - dus precendent scheppen door een scherpe situatie te laten ontstaan is per definitie twijfelachtig.

Sommige tijdelijke dingen rinkelen voort tot in de Eeuwigheid als een onbereikbare telefoon met een harde bel.
Niemand neemt op, en de vraag is of er wel iemand contact zoekt.

08-12-06 10:45:41
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote lanira_mommy:
Quote Tovenaar:
:nee Ik vind dat het een grote fout is geweest.

Wat?


Die mensen gewoon wegsturen.

08-12-06 10:46:14
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ook na 15 jaar verblijf - hoelang woon jij hier Tovenaar?

08-12-06 10:49:48
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
19 jaar Heerlen en omstreken. (Mijn hele leven dus)

08-12-06 11:53:05
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Er uit!
Terug naar waar je vandaan kwam.. boeit niet waar.. euh.. ik pak een dart... Poing.. oh leuk Kameroen!

Vliegtuig, twee marachaussee erbij en hup.. een lekkere voortzetting in...

(roffel roffel)

K A M E R O E N !!! wihiii

Hartelijk gefeliciteerd met
je benoeming tot nieuwe inwoner van
kameroen - en nu maar hopen dat ze daar niet de zelfde regels hanteren als in Nederland..
Dan moet je eerst 15 jaar rond dobberen, in grootste twijfel en rechtenloos en dan komt Mevrouw Ubervolta en zegt -ÖPRotn"-

En denk er aan, je hebt 3 maanden om de taal te leren en schrijven anders... ben je helaas Illigaal en wordt je volgens lokaal recht opgesloten op water en brood totdat een rechter - als die tijd heeft - je zaak voorneemt en afhandeld..

Menselijk volgens ONZE normen.

Hartelijk bedankt voor uw medewerking.

tah tah

08-12-06 12:56:21
mindworks
Erelid

WMRindex: 447
OTindex: 1.244
Wnplts: Emmerich (
S
heraux Super!!!! Helemaal gelijk en helemaal mee eens!

08-12-06 15:17:31
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Waarom ik :( :P

08-12-06 17:47:32
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Tovenaar; het was niet persoonlijk - ik voer alleen maar de wet uit - en wet is wet... retteketet

(precendent schappa raadsman derom gangsrege ling - google confusion tag)

09-12-06 13:55:41
3,14
Senior lid

WMRindex: 164
OTindex: 2
Wnplts: Haarlem
Er was eens zo'n mannetje, die had het idee om alle ongewenste inwoners van zijn land naar Madagaskar te sturen... Helaas voor hem kon dat niet omdat er teveel vijandelijke bootjes op de loer lagen. En wat deed dat mannetje toen? Hij zorgde ervoor dat al de ongewenste inwoners afgesloten werden van de rest en wat er daarna met ze zou gebeuren was maar de grote vraag...
Er was ook eens een vrouwtje, die had het idee om alle ongewenste inwoners van haar land terug te sturen naar waar ze vandaan kwamen... Helaas ging dat niet altijd even makkelijk, maar gelukkig voor haar had ze een hele goede oplossing, ze mochten hier tijdenlijk blijven maar wat er daarna met ze zou gebeuren was maar de grote vraag...

Wie weet hadden die 2 samen kunnen werken, VVD & NSDAP?8-)

09-12-06 17:02:48
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ja, pi, de NSDAP lijkt weer terug..

oh, zei ik dat.. sg..sg.. o/ o/
ojee, ik krijg lichte dementia

12-12-06 09:37:30
Kamichaos
Actief lid

WMRindex: 102
OTindex: 39
Wnplts: Oldenzaal
S
Ik werk zelf met asielzoekers ( 13 jaar alweer ) en ben in grote lijnen voor een generaal pardon. Er zijn wel uitzonderingen. Mensen die verdacht worden van oorlogsmisdaden krijgen geen verblijfsvergunning uiteraard. Helaas betekend een genraal pardon ook dat er mensen een verblijfsvergunning krijgen waarvan dit misschien niet wenselijk is, maar daar is het oude asielbeleid de schuldige aan. Ik begeleid mensen die al 15 jaar legaal in Nederland verblijven, maar geen verblijfsvergunnning hebben. Sorry hoor, maar dan heeft het systeem gefaald en ben je verplicht om deze mensen een vergunning te geven.
In zijn algemeenheid ben ik voor een generaal pardon, maar wel met uitzondering van criminelen en oolrogsmisdadigers. :ja

12-12-06 09:43:14
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Daar zit nou ook het hele probleem...:ja
Hoe ga je de goede van de slechte scheiden, daar hebben mensen die er heeeel veel verstand van zeggen te hebben, heeeeele dikke wetboeken voor geschreven...
Nog blijken die regels niet 100% tewerken...
Het hele probleem met wetgeving is, hoe weet je mensen met goede bedoelingen te onderscheiden van mensen met slechte bedoelingen....
Heel moeilijk punt... :(:ja

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven