hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 14:00 - 74421 artikelen - nu online 50 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3

Wouter Bos is de klos?

15-11-06 00:22:59
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Vandaag in het nieuws wat politieke beroering:
Iets over Wouter Bos (of z'n partij) die beweren dat het levens gaat kosten als een ziekenhuis efficienter gaat werken (de laatste keer dat ik keek vond ik mijn verzekering toch wel erg duur hoor).
Verder ziet de pvda het plan van Rutte niet zitten om iets aan het file-probleem te doen (maar het geld steken in een paar veerdiensten zal ook wel niet helpen).

Als Woutertje Bos nog even zo doorgaat wordt de VVD alsnog de grootste partij. Of niet?

15-11-06 07:41:30
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote De Mexicaan:
die beweren dat het levens gaat kosten als een ziekenhuis efficienter gaat werken
Hoe kan dat nou weer bestaan?! :?

15-11-06 08:51:12
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Ik vind Woutje B. een engerd 8O

15-11-06 09:02:45
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ClintOff

15-11-06 11:23:20
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Quote de Mexicaan:
(de laatste keer dat ik keek vond ik mijn verzekering toch wel erg duur hoor)


Inderdaad, voor iets wat ik nooit gebruik... Als ik nou elk kwartaal een bot brak ofzo.. ok, maar mn halve salaris gaat naar de verzekering. :S

Gelukkig heb ik nog studiefinanciering...

15-11-06 11:37:17
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Zonder er verder al te diep op in te gaan, ik heb mijn ziektekosten verzekering wél nodig. Laat ik het zo zeggen, ik heb mijn no-claim nog nooit terug gehad. Dus wat dat betreft ben ik zo’n persoon die jullie geld kost. :P Nou las ik vandaag in de spits dat Wouter Bos wel extra wegen aan wil leggen om het fileprobleem tegen te gaan. Ik zou gaan voor het iets milieuvriendelijkere plan, namelijk investeren in openbaar vervoer. Verder ben ik het er wel mee eens dat Wouter Bos misschien niet altijd even consequent is, maar hij is wat mij betreft altijd nog beter dan Balkenende. Als het zo doorgaat met de peilingen, wordt de SP straks nog groter dan de PVDA. Dus allemaal stemmen op Jan! Jan Marijnissen for president!

15-11-06 11:43:48
drol
Senior lid

WMRindex: 343
OTindex: 87
Wnplts: in een doo
Quote Everzwijn:
Dus allemaal stemmen op Jan! Jan Marijnissen for president!


minister-president bedoel je

15-11-06 14:58:33
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Als we maar weten wat hij bedoeld toch ;)

Ik stem ook op Jannetje hoor :)


15-11-06 15:01:36
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Nou ik echt niet en ook niet op Wouter B. 8O

Even kijken wat er allemaal overblijft...

15-11-06 16:36:50
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Als Jan 'de volksmenner' Marijnissen aan de macht komt hoop ik nog een paar jaartjes in het buitenland te blijven. Geld uitgeven kunnen we allemaal!

15-11-06 16:39:42
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
ik denk trouwens niet dat ik echt op Jan stem hoor. dan maar op Agnes Kant die nummer twee staat bij de SP. ik discrimineer niet, maar ik stem liever op vrouwen. ik wil zo graag eens een vrouwelijke premier in NL.

15-11-06 19:19:47
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Wouter Bos wil nu iets gaan doen voor WAO-ers die hergekeurd zijn en minder geld krijgen. Wat dan? Meer geld geven?
De woutertjes en jantjes van deze wereld moeten zich eens realiseren dat ze wel andermans geld (via de belastingen) aan het uitgeven zijn. Als er meer geld overblijft, waarom dan niet gewoon de belastingen verlagen? Dat stimuleert ook de economie, en wel zonder dat er dure ambtenaren of politici tussen zitten.

15-11-06 21:29:55
Tsjalaboem
Senior lid

WMRindex: 258
OTindex: 115
Wnplts: BELGIË
S
Quote de Mexicaan:
Waarom dan niet gewoon de belastingen verlagen? Dat stimuleert ook de economie, en wel zonder dat er dure ambtenaren of politici tussen zitten.

Ik volg de Nederlandse politiek nie echt, maar hij heeft wel gelijk... Het gaar van het privatiseren van ziekenhuisen en andere openbare diensten zorgt er voor dat ze efficiënter gaan werken, maar dat gaat ten koste gaan van de veiligheid en de service! En bedrijf gaat nooit een arme klant/patiënt zo goed verzorgen dan een rijke!
En door de belastingen te verlagen ga je de economische groei niet stimuleren hoor! Je hebt juist het tegenvergestelde, de overheid gaat meer schulden maken (meer leningen om alles te financieren) waardoor je uiteindelijk meer belastingen moet betalen om de extra intresten te betalen! (Amerika is goed in een begrotingstekort)

Wat is de beste oplossing?
Zorgen dat in de eerste plaats de korte termijn schulden terugbetaald worden en dat de overheid een politiek van vereenvoudiging voert! Op deze manier ga je na verloop van tijd meer van de lange termijn schulden terugbetalen waardoor economische groei stijgt en je minder belastingen moet betalen! Op dit moment bedraagt de overheidschuld van alle Europese landen 63%... Stel je voor dat je 63% meer zou mogen uitgeven of minder zou moeten betalen aan belastingen! :D

16-11-06 02:20:17
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
@Tsjalaboem, Dat is een andere goede besteding van het geld inderdaad, ben ik met je eens.
Overigens kan je dan geen 63% meer uitgeven, reken maar na, maar het helpt wel.

16-11-06 13:20:36
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ de mexicaan

Uit de toetsingen bleek anders dat de SP zelfs geld over zou houden voor de staatskas enzo, dat hun ideeën heel solide zijn EN makkelijk uitvoerbaar ook financieel gezien....


16-11-06 13:28:22
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
@ lanira
Ja, het is wel uitvoerbaar, maar de belastingdruk gaat erdoor omhoog. En die is al niet laag.

16-11-06 13:31:11
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
de Mexicaan, ow nog meer belastingdruk? Ik wist wel dat die linkse partijtjes dat als middel zouden gebruiken :S

Fuck dat shit! :$

16-11-06 13:53:23
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ de mexicaan
alleen voor de inkomens hoger dan 100.000 per jaar!!!
en dat vind ik wel redelijk ook!
Het is belachelijk dat je met 22.000 per jaar met een gezin met 3 kinderen evenveel belasting betaald, even hoge ziekenfonds kosten, even weinig kinderbijslag, etc etc.... als de mensen met 100.000 per jaar!

16-11-06 13:57:55
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
Ik ben het met Lanira eens. Het is belachelijk dat hoge inkomens precies hetzelfde krijgen als lagere inkomens terwijl zij het veel minder nodig hebben.

"De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten."
Dat is waar we naartoe moeten.

16-11-06 14:02:10
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Mwah, ik vind dat niet echt Darwiniaans van jullie hoor :P

Maar goed, ik ben ook wel zo idealistisch om daar toch ook gevoelig voor te zijn. Ik vind het ook best dat mensen die meer hebben, meer aan de maatschappij mogen bijdragen.

16-11-06 14:20:51
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
@lanira: dat klopt niet.
Mensen met 100.000 per jaar betalen een hoger percentage. Maar zelfs als het hetzelfde percentage is, betalen ze meer:
35% van 100.000 is 35.000
35% van 22.000 is 7.700
(dit slechts als voorbeeld)
Mensen realiseren zich dat vaak niet, maar een bijdrage van 35.000 aan de samenleving verdient wel wat meer respect, vind ik.
(overigens is mijn eigen salaris (nog) niet zo hoog...)

17-11-06 00:02:40
Tsjalaboem
Senior lid

WMRindex: 258
OTindex: 115
Wnplts: BELGIË
S
Werken jullie niet met progressieve belastingen? Dus hoe meer je verdient, hoe sneller je in een hogere schaal valt... (maar je moet alle trappen afgaan) Dat zorgt ervoor dat de mensen die niet zo goed bij kas zitten minder belastingen moeten betalen en de mensen die meer verdienen ook meer moeten bijdragen tot de samenleving... (Je moet maar eens in google zoeken naar Lorenzcurve en Ginicoëficiënt)
Je gaat er theoretisch vanuit dat de beter begoeden solidair zijn. En eigenlijk is dat maar goed ook! Ik heb meer respect voor de mensen die minder begoed werk uitoefenen! Zij hebben meestal het harde werk en de zwaardere uren en hebben het financieel moeilijker! Als men zou werken naar het Japans systeem, dan zouden de kuisvrouwen en vuilnisophalers evenveel moeten verdienen als een manager...

Het is ook bewezen dat de meeste belastingsinkomsten en sociale zekerheidsinkomsten ook terugkeren naar de rijkere burgers. Simpele reden is dat zij meer op de hoogte zijn van het politiek systeem en goed weten hoe ze een maximaal voordeel kunnen halen!

17-11-06 00:06:24
nietmeer
de Mexicaan.
Quote:
35% van 100.000 is 35.000
35% van 22.000 is 7.700
Verhoudingsgewijs betalen ze dan hetzelfde of zie ik het fout?

17-11-06 00:40:19
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
ik zie het liefst pvda als winnende partij en dan samen regeren met cda en sp ofzo, en dan balkenende weer minister president :)

17-11-06 00:43:28
nietmeer
Oeii, JP bij de PVDA, dat is hetzelfde als Putin rooms katholiek maken..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven