hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 08:00 - 74301 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Islamitische docente hoeft geen hand te geven

11-11-06 15:52:41 - Quote! - @Theetje
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
ik vind dit zo belachelijk. Als ik als vrouw naar een islamitisch land wil moet ik mij volledig bedekken, dat is de regel daar. maar als een islamitische vrouw/man naar nederland komt mogen zij zich wel aan de regels van de islam halen in een land wat niet islamitisch is.. ik vind het dubbel en onterecht en oneerlijk

11-11-06 15:56:23 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
wij zijn al verder ontwikkelt en hebben(min of meer) gelijke rechten voor mannen en vrouwen etc. in oosterse landen zijn ze nog niet zo ver
!hiermee wil niet zeggen dat ze primitief zijn, ze begonnen al met een achterstand, hitte van de woestijn etc. daarom zijn hun cultuur/wetten ook anders dan de onze.

11-11-06 16:01:38 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Gewoon ontslaan en niet over lullen, dan is het ook geen issue.
Alhoewel ik ook wel vind dat het een beetje overdreven is om iemand hiervoor te ontslaan.

19-11-06 17:24:45 - Quote! - @dayna
dayna
Lid

WMRindex: 48
OTindex: 9
Ontslaan gaat wel wat ver. Eigenlijk zou zij zelf ontslag moeten nemen omdat ze haar functie door andere prioriteiten niet naar behoren kan uitvoeren. Hoe goed ze als lerares inhoudelijk ook is, dat staat hier los van. In een dergelijke functie heb je veel contact met derden, en je represent keer op keer toch de school. Er zullen genoeg ouders zijn waarbij je zo een typische eerste indruk maakt, en niet het vertrouwen wekt en de professionaliteit en toegankelijkheid/betrokkenheid uitstraalt die inherent zouden moeten zijn aan je functie. Een misser, maar een leuk zoethoudertje

19-11-06 18:39:41 - Quote! - @Dulcin
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
dayna dat gaat wel erg ver omdat ze alleen geen hand wil geven kan het nog een hele sociale lerares zijn :) persoonlijk vind ik het muggenziften :d

21-11-06 00:50:41 - Quote! - @teknut
teknut
Senior lid


WMRindex: 541
OTindex: 298
Vind het een beetje raar omdat het toch wel ook van wederzijds respect en vriendelijkheid betekend.
Als iemand je een hand weigert tegeven dan voel je je ook niet echt welkom of krijg je ook maar snel t idee dat diegene je niet mag ofzo. :|
En op het onderwijs vind ik gewoon dat je een hand moet geven, hoort er gewoon bij. Vooral bij de basisschool met ouderdagen etc. dan zou t wel heel raar overkomen als je geen een van de ouders een hand geeft.
Enne...de dokter dan bijvoorbeeld? die geef ik ook altijd een hand :S

21-11-06 01:23:32 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
@ Ikke en co: Dat vind ik een erg racistische opmerking. Misschien kwamen je voorouders 500 jaar geleden ook wel uit Japan ofzo. En ben je op dit moment zo ver ingeburgerd dat het weer zo ver is. Iedereen altijd maar het landje inpikken. De aarde is van niemand behalve haarzelf. Wij mensen mogen blij zijn dat we hier uberhaubt nog zijn. Hand geven of niet? Ik vind het een persoonlijk aspect waardoor je dat zelf mag bepalen.

21-11-06 11:45:34 - Quote! - @dayna
dayna
Lid

WMRindex: 48
OTindex: 9
@ Tovenaar. Natuurlijk mag je dat zelf bepalen. Maar draag dan ook de consequenties met diezelfde verantwoordelijkheid. Er zijn baantjes genoeg waarin die hand geen issue is. Een bepaalde standaard in de openbare ruimte/dienstverlening etc vind ik niet verkeerd. Of ze moet een goed alternatief hebben voor het handjesritueel, want uiteindelijk gaat het om een boodschap die ze overdraagt, niet het handje wat per se geknuffeld moet (valt ook best wat tegen in te brengen ivm hygiene)

21-11-06 16:26:51 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Dayna, zoals jij het nu vertelt komt het tot mij over dat het niet nodig is om een hand te geven als lerares. In mijn gehele schoolverleden heb ik dat nog niet hoeven doen. Alhoewel het bij een eerste ontmoeting (ouders ft leraar) wel vrij normaal is. Ik vind dat je die dan kunt weigeren, maar dan moet je er wel een uitleg bij geven.

21-11-06 20:08:21 - Quote! - @alweerdood
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
helemaal mee eens Tovenaar.

21-11-06 20:45:37 - Quote! - @tornadojump
tornadojump
Senior lid

WMRindex: 176
OTindex: 156
Wnplts: Arnhem
S
als dat bij haar cultuur hoort geeft se tog lekker ggeen hand, wat boeit dat eigenlijk, geen hand geven
ik vind daar egt niks erg aan!!!:P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven