hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 46 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Den Uyls beerput is geopend

20-02-08 20:09:14 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wat denk jij hiervan?
Klik
en klik.

20-02-08 21:11:53 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Mensen maken fouten
News at 11

20-02-08 21:28:58 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Dat Den Uyl in de jaren 30 bewondering had voor Hitler-Duitsland is niets bijzonders. Nederland zat in een crisis, de regering deed te weinig en daar was Hitler die van Duitsland een sterke natie maakte. Héél veel mensen in Nederland hebben jarenlang om die reden bewondering voor Hitler gehad, tot zijn ware aard tevoorschijn kwam.

20-02-08 22:38:07 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Ik denk dat hij één van de velen was in die tijd. Lastig hier nu iets zinnigs over te zeggen.
Voor mij wegen z'n latere daden zwaarder als die paar maanden in zijn jeugd.

21-02-08 00:06:51 - Quote! - @De Paus
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.459
OTindex: 19.434
S
Het grootste bezwaar dat ik tegen wijlen Joop den Uyl heb is dat hij de staatsschuld veel te veel liet oplopen. Hij creëerde een schijnwelvaart die op geleend geld gebaseerd was. Geleend geld dat nu met de grootste moeite terugbetaald moet worden. Ook ontkende hij dat er misbruik van de sociale voorzieningen werd gemaakt, terwijl hij wel degelijk wist dat dit op grote schaal voorkwam. Zo speelde hij Sinterklaas van andermans geld, alleen maar om zelf populair te worden te herkozen te worden.

21-02-08 21:08:21 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende


WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@De Paus,
Quote:
Zo speelde hij Sinterklaas van andermans geld, alleen maar om zelf populair te worden te herkozen te worden.

Bij mijn weten is er maar één kabinet 'den Uyl' geweest en was Joop er slechts een van de velen die onze 'welvaartsstaat' hebben vormgegeven.
Als het alternatief was geweest een samenleving naar Amerikaans model ben IK blij met de koers die gevaren is.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven