hr
jaargang -23 - laatste artikel 16-4 16:00 - 74404 artikelen - nu online 68 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

vinger vlug

03-11-06 10:32:40 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote:

Chauffeur die middelvinger opstak naar Bush vecht ontslag aan

Een Amerikaanse schoolbuschauffeur die werd ontslagen nadat ze haar middelvinger had opgestoken naar president George Bush, onderneemt stappen om haar baan terug te krijgen.
De 43-jarige vrouw bracht een groep kinderen op 16 juni na een bezoek aan de dierentuin terug naar school toen de autocolonne van Bush haar langzaam inhaalde. De schoolkinderen zwaaiden, en de president en het Congreslid Dave Reichert, bij Bush in de auto, openden het raam en zwaaiden terug.
Vervolgens stak de chauffeur haar arm uit het raam en toonde Bush haar middelvinger. Reichert viel dat aanvankelijk niet op, maar werd er met de woorden 'Die daar is geen fan' door Bush op geattendeerd.

Reichert nam later contact op met het schoolbestuur, maar dat had de chauffeur reeds ontslagen. Het bestuur had het incident via via vernomen omdat de chauffeur over haar opstandige gedrag had opgeschept tegen collega's.

De chauffeur beweert dat de school niet het recht had haar te ontslaan, maar volgens het schoolbestuur was er geen sprake van een besluit uit politieke overwegingen.
De chauffeur werd volgens de school niet ontslagen omdat ze haar middelvinger naar Bush opstak, maar omdat ze dat deed voor de ogen van de schoolkinderen.
(C)gva.be

03-11-06 10:46:59 - Quote! - @Everzwijn
Everzwijn
Erelid

WMRindex: 750
OTindex: 616
Wnplts: Apeldoorn
In Nederland Zou dit niet gebeuren. Hier wordt je bejubeld als je een middelvinger opsteekt naar JP. Normen en waarden, haha. Maar dit is in Amerika. Het land van de onbegrensde mogelijkheden. Nou, we merken het. Geef die vrouw haar baan terug, doe alsjeblieft niet zo kinderachtig.

03-11-06 16:44:36 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Volgens mij is het meer dan Kinderachtig..

het is "De Wave"

03-11-06 20:44:35 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Die film heb ik gezien. Toch wel indrukwekkend dat die kerel dat voor elkaar kreeg.

18-11-06 02:04:32 - Quote! - @Dulcin
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
de wave is inderdaad een supergoede film :)

Maar terecht of niet, als je je middelvinger op steekt naar de president kan je wel uitrekenen dat je word ontslagen, tenslotte werkt zij voor iemand in dit geval de school, en hun imago gaat erdoor naar beneden. Als je zoiets niet tolereert als school dan kan ik me best voorstellen dat ze bij zo'n besluit komen. (en dan in verband met aanklagen de schuld ergens anders op leggen)

18-11-06 04:16:03 - Quote! - @puntjuh
puntjuh
Senior lid

WMRindex: 178
OTindex: 46
Wnplts: Linne
je middelvinger opsteken is een vorm van meningsuiting.. En je hebt recht op vrijheid van meningsuiting! Maar in amerika dus schijnbaar niet.


18-11-06 06:06:28 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
waarom ik deze parallel zoek - omdat als er stront aan de knikker is - gooien we de knikker weg.

Dus - we doen het voor behoud van de vrijheid - nou, ja, klopt - en natuurlijk stellen we mechanismen in werking die vervelend zijn, onze prive beperken - rechten onder druk zetten - maar een vinger opsteken is microscopisch.. die vrouw had ook de bus kunnen opblazen.. zo van "boem is ho!" - neem dit niet te serieus.. maar die vinger... dat is toch nix..

18-11-06 07:05:43 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Zo'n vinger opsteken is vrij onschuldig..maar het kan wel leiden tot minder onschuldige situaties. Deed ze dit alleen naar de president of doet mevrouwtje dit vaker naar minder bekende weggebruikers, in de bus vol kids die dit domme gedrag dan misschien wel gaan goedkeuren. Ze had kunnen weten dat zoiets gevolgen heeft dus pech, baan weg.

18-11-06 07:21:51 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ja, ok, in princype is ze fout - je doet zoiets niet..
En als politiek statement had ze beter het peace handje kunnen opsteken

18-11-06 07:40:03 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Heer Aux als president :jeej

18-11-06 07:58:40 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Helaas; Aux is iemand anders (echt waar..) - ik refereer naar crisscross et. al.

18-11-06 12:09:45 - Quote! - @Tukka
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Quote puntjuh:
je middelvinger opsteken is een vorm van meningsuiting.. En je hebt recht op vrijheid van meningsuiting! Maar in amerika dus schijnbaar niet.



Wel een hele kinderachtige manier van meningsuiting, en daarnaast beledigend. Niet alles valt natuurlijk onder vrijheid van meningsuiting, alhoewel ik niet wakker zo liggen van een middelvingertje.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven