WaarMaarRaar.nl gebruikt cookies om WMR en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. WMR deelt informatie over je gebruik van WMR met partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die je aan ze hebt verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van gebruik van hun services. Meer informatie...

Akkoord - Weigeren


hr
jaargang -18 - laatste artikel 16-6 20:00 - 62061 artikelen - nu online 38 bezoekers -

Home
Opmerkelijk beeld
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

© Een concept van
Media Voogel 2002-2019
Voorwaarden & huisregels

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 [3] 4

Alles over de JSF

18-03-11 23:58:56
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dat ligt eraan, moet Defensie direct dokken voor dat onderhoud of wordt het zoals vaker uitgesmeerd naar ratio van?

15-12-11 02:36:46
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote JSF kampt met reeks technische problemen:

Laatste update: 15 december 2011 00:38
info

WASHINGTON - De ontwikkeling van het gevechtsvliegtuig JSF wordt geplaagd door een reeks technische problemen. Dat bleek woensdag uit een uitgelekte tussentijdse evaluatie van het Pentagon.
bron

18-02-12 20:00:56
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

06-03-12 19:57:47
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Up 2 Date

Over de JSF - altijd goed om te volgen.

29-03-12 10:29:10
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

01-04-12 10:08:34
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

15-04-12 16:51:17
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
"Hillen: Defensie kan 85 JSF’s waarschijnlijk niet veroorloven"

Wat maakt deze keus zo belangrijk

06-06-12 07:16:56
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

04-07-12 21:56:16
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Strijd tussen kabinet en Kamer over JSF
AMSTERDAM - Het kabinet weigert te stoppen met investeren in de JSF ondanks het feit dat de Kamer inmiddels tegen de komst is van het gevechtsvliegtuig.



Minister van Defensie Hans Hillen zou van mening zijn dat het kabinet de ontwikkelingen rondom de aankoop van de JSF niet kan stoppen omdat het demissionair is.


HOR HOR HOR

Voor bezuinigingen is DEMISSIONAIR niet belangrijk - om een speeltjes project te
masseren nee, dat kan niet - we mogen niets besluiten.

DUIDELIJK - Mister Hillen

Het Kabinet zal niet vallen want zoals u heeft gelezen is het niet actief!

05-07-12 18:22:49
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
tit bit
Beloften : NRC

05-07-12 18:25:43
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
tit bit
Stekker : NRC

05-07-12 18:46:45
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote http://jsfnieuws.nl:

Antwoorden op enkele relevante Kamervragen JSF samengevat

Gepubliceerd door JSFNieuws.nl onder Ontwikkeling JSF

Kesteren - Op 3 juli 2012 ontving de Tweede Kamer antwoord op de schriftelijke vragen, gesteld door de vaste commissie voor Defensie naar aanleiding van de jaarrapportage van het project Vervanging F-16 over 2011 (ingezonden op 14 juni jl. met kenmerk 2012Z11307/2012D24609).
Voor het debat van 5 juli 2012 bevat het relevante informatie. Een samenvatting.

Hieronder geven we een selectie van de vragen weer, die met name relevant zijn in het huidige debat; inclusief (ingekort) de kern van de antwoorden. Soms is aan het antwoord een redactioneel commentaar toegevoegd.

Enkele feiten over Nederlandse situatie:
- De overheid investeerde ruim 850 miljoen euro belastinggeld als industriële stimulans
- Hiervoor zijn tot heden 420 voltijdsbanen gecreëerd
- De uitzichten in de toekomst zijn niet veel beter omdat beloofde aantallen onhaalbaar zijn
- Van de beloofde € 800 miljoen omzet in de ontwikkelingsfase (tot 2010 oorspronkelijk) is nog niet de helft gehaald (€ 315 miljoen, $ 410 miljoen).
- Op de ruim € 850 miljoen investering betaalde de industrie in 2011 € 850.000 loyalties terug
- Dit komt overeen met 1/10 procent (zelfs de rente is hoger)
- Van de beloofde industrie omzet van € 8 tot € 12 miljard is tot en met 2011minder dan € 100 miljoen euro als omzet gerealiseerd
- Er zijn raamcontracten en “letters of intent” voor vele miljarden, maar daar zal continu met andere landen op basis van “best value” geconcurreerd moeten worden
- 22 bedrijven/instellingen profiteerden van de € 850 miljoen industriesubsidie in de ontwikkelingsfase en kregen ontwikkelingswerk, het gros hiervan was in buitenlandse handen (Stork/Fokker, Dutch Aero, Thales, etc.)
- Slechts 7 bedrijven/groepen kregen contracten voor de daadwerkelijke productiefase
- De eerste twee testtoestellen worden ondanks beloften in 2010 veel duurder dan gepland
- De operationele test en evalutatiefase start vele jaren later dan in 2008 door De Vries beloofd

Enkele algemene feiten (Amerikaanse Rekenkamer, juni 2012):
Ontwikkelingskosten
2001: US$ 34,4 miljard en ontwikkelfase duurt 10 jaar, tot 2011
2012: US$ 55,2 miljard (plus 61%) en ontwikkelfase duurt minimaal tot 2016

Prijs per toestel (schatting):
2001: US$ 81 miljoen
2012: US$ 161 miljoen (plus 99%, inflatie gecorrigeerd).

Initial Operational Capability (planning, werkelijk operationeel gebruik):
2001: planning 2010-2012
2012: onduidelijk, beslissing moet genomen worden, niet eerder dan in 2019 (7-9 jaar uitstel)

Test vluchten: 21% voltooid en zegt US Rekenkamer: “the most challenging still lies ahead.” “IOT&E of a fully integrated and capable JSF not possible before spring 2017″ .

Eerste vier productiecontracten: overschreden met tussen 7.1% en 14.4%.

07-10-12 18:00:09
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Defense Chief Restricts Stealth Jet Till It Stops Choking Pilots

Trillion-Dollar Stealth Fighter Cleared for Flight Training

google lookup oneliners

09-02-13 19:37:32
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

23-02-13 06:53:52
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

28-05-13 19:49:24
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766

31-05-13 23:19:54
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

zegt meer over de beveiliging - of over de naïviteit van het publiek.

18-09-13 21:46:55
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het onderwerp is nu actueel op TV :
_____________________________________

A) Heeft Nederland de JSF nodig?
Wie activeerd het gebruik van het
vliegtuig - is Nederland autonoom
in het inzetten van het toestel
: nee
- de F16 wordt ook alleen ingezet
als de Amerikaanse overheid goedkeuring
geeft.

B) de JSF kan atoomwapens vervoeren
strategische nucleare wapens
die inzet aannemelijker en dus
waarschijnlijker maken.

C) Hoeveel blijft de JSF kosten
- direct
- indirect
- achteraf

D) De 6e Generatie gevechtstoestellen
zijn onbemand - is dat zo ?

Of is bemanning juist wel nodig
met drone-observatie technologie
als aanvulling - anderen kijken mee.

E) Wat is de opvolger voor de JSF?

F) Moeten we juist een sterkere landmacht
hebben - om gronddreigingen beter te kunnen
aangaan ? is dat de volgende fase in
defentie ontwikkeling ?

G) Veroorzaakt het bewapenen van de JSF met atoomwapens niet het onwenselijke signaal dat Atoomwapens weer in de wedloop zitten - dat vredig gebruik van Atoom-technologie eigenlijk secundair is.

H) Banen en werkgelegenheid
1. Trajecten
2. Groei
3. behoud
4. Mono-cultuur

Waarom wordt het aanjagen van de economie
nu zo gefocussed op één project met een
onzekere basis - ook al worden er garanties
uitgesproken.

Al die investeringen kunnen ook aan huishoudelijke projecten worden besteed
en het kapitaal stroomt daarmee weer terug
in de actuele - rieele economie.

Hoeveel groei moet dit traject doormaken
om het verlies aan banen in de Defentie
te kunnen opvangen?

Hoe verstard moeten we blijven zijn in de JSF - als enig vliegmiddel - zijn alternatieven als tijdelijke vervanging
voor de F16 zo ongeschikt?

Moeten we nu al gaan nadenken over de
vervanging van de JSF - is bemande vlucht
nog van deze tijd?Laatste edit 18-09-2013 22:03

18-09-13 22:08:26
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

25-09-13 12:34:16
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Bijzondere drone: Boeing bouwt oude F16's om tot vliegende schietschijf

F16 als Drone


26-09-13 07:54:37
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

Pentagon: honderden problemen met JSF

Ik vind Drones ook NIET DE oplossing.

Lockheed F-35 Quality Failings Cited by Inspector General

The Pentagon’s inspector general has flagged hundreds of deficiencies and corrective actions needed for Lockheed Martin Corp. (LMT)’s F-35 fighter, the military’s costliest program.

14-01-14 13:07:47
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Kernwapen taak

Wat is het NUT van het rondvliegen met kernwapens - als je er ook voor kiest ze
NIET te gebruiken - spek-aan-kat

het gevaar is RIEEL

dat ze gebruikt ZULLEN worden

want er is geen andere rede om er dan
mee rond te vliegen.

dwz: de enige mogendheid die openlijk
te kennen geeft dat ze kernwapens
ZULLEN inzetten -
omdat ze er paraat mee rondvliegen.

Er zijn verdragen voor reductie en
destructie - die hier klaar blijkelijk
worden geschonden - met als maatstaf
dat als je ze wilt vernietigen
je er niet mee gaat rondvliegen.

of is deze logica knak?

24-01-14 20:00:58
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Software problemen :bloadware of bloatware?

Quote wiki:info:

Software developers involved in the industry during the 1970s had severe limitations on disk space and memory. Every byte and clock cycle counted, and much work went into fitting the programs into available resources. Achieving this efficiency was one of the highest values of computer programmers, and the best programs were often called "elegant"—seen as a form of high art.

This situation has now reversed.[when?] Resources are perceived as cheap, and rapidity of coding and headline features for marketing are seen as priorities.[1] In part, this is because technological advances have since increased processing capacity and storage density by orders of magnitude, while reducing the relative costs by similar orders of magnitude (see Moore's Law)


Laatste edit 24-01-2014 20:03

28-01-14 13:21:34
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

19-01-15 00:45:46
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Oops

Error 404 : JSF Not Found

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3] 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven