hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Cartoons???

20-09-07 21:40:07
stryper
Senior lid

WMRindex: 197
OTindex: 578
S
AMSTERDAM - De leider van de zelfuitgeroepen Islamitische Staat in Irak heeft een beloning uitgeloofd van 100.000 dollar voor de moord op de Zweedse cartoonist Lars Vilks. Abu Omar al-Baghdadi, ook de topman van de plaatselijke afdeling van al-Qaeda, vindt dat Vilks moslims heeft beledigd met een tekening van de profeet Mohammed.

De beloning wordt verhoogd tot 150.000 dollar als de tekenaar wordt afgeslacht als een lam, aldus Baghdadi op een geluidsband die op internet was geplaatst.

....

Klik hier om meer te lezen.

Is dit normaal?

20-09-07 21:41:37
nietmeer
Nee, dit is niet echt jofel, als ze dat nu op Herr Wilders zouden doen dan zou ik zeggen ok, dat kan ik begrijpen.

20-09-07 21:45:35
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Kpuc
Maar Wilders is toch zo nuchter als een jong schaap (A)?

20-09-07 21:46:31
nietmeer
Jaja, nuchter, dat wel, en zo laf als een wezel!

23-09-07 22:43:47
nietmeer
Als ik zou weten wie die gast is, zou ik de beloning wel op gaan strijken ^^

24-09-07 22:21:25
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Nee, is niet normaal, maar hoe kom je aan het geld? Uh, ik heb hem doodgeschoten nu wil ik m'n geld! Shit! Wie moet ik hebben daarvoor???

27-09-07 19:06:08
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Kpuc: Je kunt over Wilders zeggen wat je wilt, maar hem neerknallen is echt geen oplossing... Ik zou het ergens wel kunnen begrijpen als iemand het deed, en ik hoop dat je dat ook bedoelde te zeggen...

27-09-07 19:10:06
nietmeer
@piet. Ik zou het ook begrijpen, ik juich het niet toe. Maar laten we wel wezen, over spotprenten, ik begrijp dat het kan kwetsen maar ik zelf zou zeggen dikke piep drie bier, doe mij maar een nana en een flinke lap lam met rijst en groentes.

27-09-07 19:13:39
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Precies... en het ligt er ook aan hoe het verspreidt wordt... als ze overal bij mij in de straat spotprenten gaan hangen van dingen die mij heilig zijn, zou ik anders reageren als dat iemand ze op zn site zet. in dat geval bezoek ik namelijk gewoon die site niet...

27-09-07 19:14:48
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ik zou zeggen, bekijkt allen het filmpje dat Jivebunny laatst op z'n blog zette, met Hans Teeuwen erin. Velen zijn waarschijnlijk niet de grootste fans van Meneer Teeuwen, maar hij zegt in dat filmpje wel dingen die gewoon waar zijn.

27-09-07 19:22:59
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@Ikke: Volgens mijn recentste informatie bestaat dat blog niet meer... en inderdaad ben ik geen Teeuwen-fan

27-09-07 19:23:42
.:T!M:.
Senior lid

WMRindex: 66
OTindex: 414
Wnplts: Amersfoort
ik vind het niet normaal.
het is toch gewoon vrijheid van meningsuiting? het is mischien wel een beetje erg omdat het in een (grote?) krant heeft gestaan maar dan denk je gewoon kl^^^tekenaar... maar dat is nog geen reden om hem neer te schieten.

@Ikke
ik vind dat meneer Teeuwen (zoals je dat zegt:P) idd de waarheid zegt.
ik persoonlijk vind het een beetje op wilders lijken alleen brent hans het op een leuke, droge manier en hij doet het over alle grote godsdiensten dus niet het christendom, islam, boedhisme is de pineut maar allemaal.

29-09-07 22:06:08
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Wat een ziekelijk gedoe. Afslachten.
Van mij mogen er meer spotprenten worden gemaakt. De moslims zijn niet meer dan katholieken/christenen.

29-09-07 22:08:48
nietmeer
Hebt gewoon respect voor elkaar , doe niet of je meer bent dan een ander want dat ben je gewoon niet. En of je nou in Baal of Montezuma of mr Spock of God of Allah gelooft, of in helemaal niets, heb gewoon respect voor elkaar als mens en leef samen het leven wat je door wie de hel dan ook is gegeven.

29-09-07 22:11:06
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
Waarom maken ze dan geen spotprent van die tekenaar, dan hebben ze hem toch ook teruggepakt?
Maar nee hoor, iedereen die tegen dat geloof iets inbrengt wordt gelijk gelijk veroordeelt tot de dood. En dat noemen ze broederliefde (6)

29-09-07 22:14:49
nietmeer
Ik ken meer verbroedering dan broedermoord Peter, het zijn eenlingen die de verbroedering willen verstoren.

29-09-07 22:19:20
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
Klopt, maar ze doen er ook heel weinig tegen.

29-09-07 22:22:46
nietmeer
Je doet er zelf het best aan om je hart te volgen en je niet door losse flodders te laten leiden.

30-09-07 20:39:29
Shinki
Erelid


WMRindex: 684
OTindex: 4.227
the typical hitman

30-09-07 20:56:59
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Het is van beide kanten olie op het vuur gooien. De extremistische moslims zien hierin weer een kans om voor het voetlicht te treden, maar vlak die tekenaar ook niet uit, of een wilders of hoe ze allemaal ook maar mogen heten. Als die laatste groep het over bv het milieu zouden hebben of tekenen, dan zouden wij nog nooit van ze gehoord hebben. En zo kunnen ze mooi in de schijnwerpers staan. Endaar gaat het uiteindelijk om.

01-10-07 09:26:40
Wilco
Oudgediende


WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
de reden dat de Islam ons aanvalleen is omdat ze jaloers zijn.

hier is er vrede en is (bijna) iedereen eerlijk, omdat daar kan niet kan valleen ze ons aan :(:nee

01-10-07 16:44:50
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Wilc0: ben het daarin niet helemaal met je eens, in de zin dat het niet de belangrijkste en zéker niet de enige reden is... maar het is absoluut een punt, dat wel.

13-10-07 18:06:31
Nimrod
Quote Peter Willemse:
Waarom maken ze dan geen spotprent van die tekenaar, dan hebben ze hem toch ook teruggepakt?
Maar nee hoor, iedereen die tegen dat geloof iets inbrengt wordt gelijk gelijk veroordeelt tot de dood. En dat noemen ze broederliefde (6)


Omdat het helemaal niet om die spotprent gaat!
Het gaat gewoon over opruien door personen om er politiek gewin uit te halen. Neem nu als voorbeeld de Deense cartoonrellen. In heel de wereld moslim demonstraties. Ja in landen waar men niet kan lezen en zelfs niet weet wat een wat Denemarken is. Zo'n hetzer in de moskee grijpt het aan op bevolking op te ruien en bij het verlaten v/d moskee kun je je aanmelden als zelfmoordterrorist.

28-10-07 08:14:29
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Beide is fout. Die cartoons moet je niet maken. Je moet niet willen spotten met de (geloofs)overtuigingen van een ander want dat gaat heel diep en je ziet wat er van komt. Ik vind dat met zulke cartoons het recht op vrijheid van meningsuiting wordt verkracht. Zulke cartoons moet je niet maken en zo'n iemand moet je geen aandacht schenken en zeker niet met de dood bedreigen.
Daarnaast, als je hem hebt omgelegd, hoe kom je dan aan je beloning??

28-10-07 10:52:22
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote evertwinter:
Je moet niet willen spotten met de (geloofs)overtuigingen van een ander


Daartegenin gooi ik een quote van Hans Teeuwen:

Quote Hans Teeuwen:
.. Alles wat status heeft, heeft enige vorm van macht en macht moet geridiculiseerd kunnen worden, anders krijg je hele enge toestanden..


Als je religieuze cartoons gaat verbieden dan gebruik je censuur. Censuur kan alleen maar van kwaad tot erger gaan, want straks wordt er steeds meer gecensureerd totdat de regering uiteindelijk de volledige controle heeft over wat er de wereld ingaat als acutaliteit. Censuur moet ten alle tijden voorkomen worden.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven