hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Soms (vaak) snap je ze niet.

13-06-06 16:29:21 - Quote! - @SlomNoel
SlomNoel
Senior lid

WMRindex: 731
OTindex: 338
Wnplts: Landgraaf
S
Ik las net dit: op NOS.NL:

Quote:
De OV-chipkaart vervangt vanaf 2009 de strippenkaart en het treinkaartje. De kaart wordt geleidelijk ingevoerd. Dat heeft minister Peijs besloten in overleg met de NS, de regionale vervoerders en andere betrokkenen.

Met de kaart komt er één plaatsbewijs voor alle vormen van openbaar vervoer. Incidentele reizigers en toeristen kunnen nog wel losse kaartjes kopen.

De chipkaart is volgens de minister makkelijk in het gebruik en biedt voordelen voor de vervoersbedrijven: die kunnen het reisgedrag van klanten zo beter in de gaten houden. Er loopt al een proef in Amsterdam en Rotterdam.
In principe niks mis mee, maar dat laatste stukje irriteert me... 'voordelen voor de vervoersbedrijven: die kunnen het reisgedrag van klanten zo beter in de gaten houden. '

En hoe zit dat met privacy en zo ?

Geroge Orwell was right, but just a bit to early (1984 - Big Brother is watching)

13-06-06 16:32:36 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik gebruik het hier nu een paar maanden,ik vind het wel handig..het is moeilijker om zwart te rijden zo,misschien bedoelen ze dat met reisgedrag

13-06-06 16:41:14 - Quote! - @SlomNoel
SlomNoel
Senior lid

WMRindex: 731
OTindex: 338
Wnplts: Landgraaf
S
Ik ben bang dat dat de originele gedachte is, maar ik vermoed eerder dat ze er toch commerciele en marketingtechnische zaken mee gaan uithalen.

13-06-06 16:46:42 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Het gaat wel sneller als al dat afrekenen enzo,je legt je pasje op een plaatje en je kaartje komt eruit.
Hier is het de gewoonste zaak van de wereld,ik vind het een heel handig systeem.

15-06-06 22:02:53 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Leuk als je in het buitenland woont en je komt weer eens op bezoek. Probeer maar eens een treinkaartje te kopen op zondagochtend: lukt niet. Kan alleen in de automaat, en die werkt alleen met nederlandse pinpas. Dan maar gewoon instappen...

15-06-06 22:11:25 - Quote! - @Voogeltje
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
Quote de Mexicaan:
die werkt alleen met nederlandse pinpas...
In het beste geval ja, die van mij doet het nooit bij de ns. (postbank half jaar oude pas)

15-06-06 22:28:31 - Quote! - @Anacho
Anacho
Erelid


WMRindex: 1.615
OTindex: 406
S
Quote de Mexicaan:
Leuk als je in het buitenland woont en je komt weer eens op bezoek. Probeer maar eens een treinkaartje te kopen op zondagochtend: lukt niet. Kan alleen in de automaat, en die werkt alleen met nederlandse pinpas. Dan maar gewoon instappen...
Dan ben je tegenwoordig meteen €35,- kwijt aan verhoging bovenop de prijs van het kaartje.

16-06-06 01:09:14 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Lekker dan. Een autootje huren is goedkoper, zeker als je met z'n tweeën bent.

16-06-06 14:20:16 - Quote! - @Bonbonnetje
Bonbonnetje
Lid

WMRindex: 45
OTindex: 22
Wnplts: Tweede Exl
2009 pas? Begin dit jaar toen ik mijn OV ging afhalen moest ik al een extra pasfoto inleveren omdat die kaart dan in de loop van het jaar zou worden thuisgestuurd... maar nog steeds niks ontvangen dus...

21-01-07 17:15:33 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Goed nieuws voor de in het buitenland wonende incidentele treinreziger:
De laaste keer kon ik zowaar terecht met mijn Braziliaanse pinpas bij de kaartautomaat van de NS. Hulde!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven