hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 08:00 - 74418 artikelen - nu online 48 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Geen BTW

04-04-13 12:19:10 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Jongens, ik twijfelde even of deze in politiek of moppen/spellen moest. Maar ik heb gevouwen gelegen om het 10-stappenplan van Geertje XD

Achter elk punt een uitroepteken en een mate van onuitvoerbaarheid tot en met. Nou is het in sommige gevallen mogelijk een zwakkere vorm ervan uit te voeren maar dingen als een maand geen BTW betalen en uit de EU stappen zijn dusdanig onuitvoerbaar dat het praktisch kiezersbedrog is. Wat vinden jullie van deze mooie nieuwe plannen :)

(@moderators: Ik heb deze discussie niet gestart in het Wilders topic omdat deze is dood gebloed. Er mag meer discussie komen op dit forum, want dat is hip)

04-04-13 15:32:08 - Quote! - @SilverWing
SilverWing
Erelid


WMRindex: 573
OTindex: 854
S
:D:D:D:D :D

04-04-13 15:56:23 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Offtopic:
shoaib2: Dankjewel voor deze ontzettende prachtige bijdrage. Echt, wauw!
Als je wilt posthunten gaat dat niet werken omdat je teller kapot is. Moet je ermee naar de helpdesk.

@Sjaak, alsjeblieft. :{
Quote:
Maar er is een uitweg uit de crisis. Die uitweg is groei.

Ik ben het hiermee eens. Ik heb economen vaak horen zeggen dat de crisis pas ophoud wanneer de consument weer gaat uitgeven. Wanneer de winst groeit.

Punt één: Eén maand geen belasting betalen.
Welkom, welkom, bij de drie biggetjes... Is dit een sprookje?
De omzet zal natuurlijk omhoog gaan, maar hoe gaat Nederland hier profijt van hebben? Zij kunnen zonder de BTW niks gaan krijgen. Zonder de BTW wordt ook een hoop andere dingen niet gefinancieerd.

Punt twee: Verlaag de belastingen.
“Elke euro die de staat uit de portemonnee van de burger haalt, is een euro
die de burger niet kan gebruiken om dingen te kopen.” Maar dat is dan ook een euro dat wordt geïnvesteerd in de staat. In de Nederlandse maatschappij, in de medemens.
Linkse hobby’s... Kunst is schijnbaar voor linkse mensen.
Scholen kunnen nu al met moeite CKV geven. Wanneer er nog meer wordt bezuinigd kan CKV niet meer worden gegeven, omdat de kunst geen kortingen meer kan geven. Dag CKV, dag bijbrenging van de cultuur bij kinderen. We krijgen een generatie die niet gaat weten wie Rembrandt is later.

Punt drie: Kort niet op pensioenen!
Als ik het goed kan herinneren... De nu werkende mens betaalt de pensioen van de nu ouderen. Jij betaalt nu dus pensioen voor een ander. Later zal een ander voor jouw pensioen werken.
Daarnaast kun je zelf een soort spaarpotverzekeringding maken. Dat steeds een bedrag van jou opzij wordt gezet later, voor als je geen vertrouwen heb voor in de toekomst en zelf wilt bouwen.
Ik kan niet echt wat zinnigs zeggen over punt drie, omdat ik niet weet hoe het allemaal echt werkt.

Punt vier: Stop de Polen, Roemen en Bulgaren!
Wat een subtiele titel... :’)
Door de grenzen te sluiten mag de burger meer gaan betalen voor zijn producten, omdat het transporteren van deze producten lastiger gaat met gesloten grenzen.
Nu de Marokkanen geen hot item meer zijn, komt hij met deze onzin?

Punt vijf: Geen cent meer voor Zuid-Europa. Terug naar de gulden!
Ja, het geld gaat naar andere landen. Daarom zitten wij ook in de EU. Wij zorgen voor elkaar in de EU. Wanneer zij in de problemen zitten, helpen wij. Wanneer wij in de problemen komen, willen en worden wij ook geholpen. no haet pls.
De gulden is ook niet de gouden oplossing. De gulden kan een enorme waarde hebben, waardoor we altijd verlies hebben bij het handelen met andere landen.
Of de gulden is veels te weinig waard, waardoor wij ook failliet raken.

Punt zes: Verlaag de accijzen op brandstof!
De automobilist is geen melkkoe. Het milieu wel dan?
Brandstof is zo duur, omdat er steeds minder van over blijft.

Punt zeven: Meer asfalt!
Ja, fuck de natuur. Woehoe!

Punt acht: Herstel de volledige hypotheekrenteaftrek!
Ik kan hier geen uitspraak overdoen. Ik moet eerst weten hoe een hypotheek werkt.

Punt negen: Geen huurverhogingen!
Volgens mij wordt de huur bepaald door woningcorporanaamvergeten en de verhuurder zelf. Hebben gemeentes hier invloed op?
De huur wordt volgens mij bepaald met de kosten van het gebouw. Je maakt alleen winst wanneer je deze onkosten niet hoeft te betalen.

Punt tien: Stop de massa-immigratie!
Dat er ook Nederlanders naar het buitenland gaan maakt totaal niks uit.

Als ik heel erg fout zit, sorry. Kan gebeuren, ik weet ook niet hoe alles precies in elkaar zit.
En al die uitroeptekens... :P

04-04-13 16:42:53 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Ik vond zijn uitroeptekens het meest grappige wel ja :P

Zijn punt 2 van 'schaf de ontwikkelingshulp af' vind ik zelf ook nogal zwaar. Dit zal ook wel een linkse hobby zijn. Maar het 'eigen land eerst'-concept wringt als je tegen het hongernegertje in Afrika zegt dat je hem geen hengel kan geven. De Nederlander dreigt er namelijk 2% op achteruit te gaan.

Punt 3, van de pensioenen, is pure harde bagger. Solidariteit werkt twee kanten op, maar dit is kennelijk geen zorg van de PVV. De dekkingsgraden zijn al suboptimaal en daarom wordt er gekort. Als de pensioenen gewoon worden doorverhoogd met de inflatie klapt de combinatie van kapitaaldekkingsstelsel en omzetstelsel volledig in elkaar. Er wordt nu al gesnoept van de kapitaaldekkingsstelsels om de pensioenen uit te betalen. Dat gaat niet lang goed. En de rapen zijn gaar als over 20 jaar de dekkingsgraden ineens rond de 50% hangen.
Long story short: De kortingen op pensioenen zijn hard nodig door wanbeleid. Het niet korten zorgt voor een enorme naai richting de generatie jonger dan 35 jaar. En waar hij vandaan haalt dat pensioensfondsen weer met 4% mogen gaan rekenen, volgens mij rekenen die lui al jaren met 6% gemiddeld rendement wat ze de afgelopen jaren (uitzondering vorig jaar) niet hebben gehaald.

Zijn punt 8 is ook mooi. Hypotheekrenteaftrek is heus wel leuk voor mensen met een huis of starters. Het drukt de kosten. Het nieuwe systeem echter met een plafond waar vanaf je geen hypotheekrente meer hoeft te verwachten raakt de starters helemaal niet! Tenzij je eerste huis meteen een villa is van meer dan 6 ton. Dit plan is voornamelijk profijtelijk voor mensen met grote huizen (en een grote hypotheek).

Zijn punt 9 is wel enigszins prettig. Dankzij de falende huizenmarkt komt er steeds meer vraag naar huurhuizen en corporaties spelen daar op in. Waardoor de huurprijzen op verscheidene plekken enorm is gestegen. Hier mag wel een perk aan worden gesteld.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven