hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 08:00 - 74301 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

(uitge)wezen

19-03-07 11:48:04 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Zicht kwijt op uitgewezen asielkinderen:


Van onze verslaggeefster Kim van Keken

AMSTERDAM - Uitgewezen alleenstaande minderjarige vreemdelingen belanden niet in de door Nederland (mede)gefinancierde tehuizen in Angola en Congo. Nederland geeft al jaren geld om te ‘voorzien in een adequate opvang’, zodat asielzoekerskinderen gemakkelijker kunnen worden uitgewezen.

Officiële instanties bevestigen dat de voorzieningen niet worden gebruikt. Bij afwijzingen van asielaanvragen door Congolese en Angolese alleenstaande kinderen gebruikt de Immigratie- en Naturalisatiedienst wel het argument dat ‘adequate opvang’ aanwezig is. Inmiddels zijn ook de rechterlijke instanties in meerdere uitspraken meegegaan in deze redenering.

meer

19-03-07 20:26:15 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
als alleenstaande minderjarigen (euhh, wezen dus) in die landen rechtstreeks in zo'n tehuis gaan, lijkt me dat in alle opzichten beter.
ipv de hele (traumatische) onderneming om naar Nederland (gesmokkeld) te komen, maanden of jaren in een AZC te zitten en uiteindelijk weer terugstuurd te worden.

wat er met de uitgewezen kinderen gebeurt die niet aankomen, daar wil ik niet eens aan denken. :(

19-03-07 21:41:20 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Een kinderhart is zo gevuld..

Heerlijk met.. euh..

koken met sterretjes..

19-03-07 22:31:03 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
he jakkes! hoe verzin je het!
er is trouwens op dit moment een discussie op je artikeltje over dit onderwerp. zit iemand ontzettend te chargeren, met ongenuanceerde opmerkingen waar ik onpasselijk van wordt. bemoei je d'r eens mee!!!! 8) :D

19-03-07 22:54:49 - Quote! - @alegondatje
alegondatje
Senior lid

WMRindex: 670
OTindex: 7
S
Er gaat helaas van alles mis met het hele uitzettingsbeleid. En ik merk dat veel mensen er een zeer uitgesproken mening op na houden.
prima natuurlijk dat mag maar waar veel van deze mensen aan voorbij gaan is dat er heel veel ellende mee gepaard gaat.

Het is heel makkelijk te zeggen vanuit je verwarmde huis een heel hard oordeel te hebben. Wij in nederland zitten in de luxe positie geen oorlog , honger en vrije meningsuiting e.d. te hebben.

Ik de afgelopen jaren heb ik mijn mening ook moeten bijstellen. Ik ben 2 jongens van resp. 15 en 16 jaar leren kennen die hier asiel hebben aangevraagd nadat zij gezien hebben hoe hun hele familie voor hun ogen werd afgeslacht. Ze zijn gevlucht anders waren ook zij vermoord. De uitzetting hangt hun nu al jaren boven het hoofd. Deze jongens verdienden een goede toekomst en waarom dan niet in nederland ?

19-03-07 23:22:55 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
@alegondatje, ik weet wat je bedoelt en vindt het heel hard en getuigen van een gebrek aan inlevingsvermogen van veel mensen. alsof mensen voor de lol alles wat ze lief is achterlaten. alsof ze gewoon een ticket kopen, zoals wij een weekje naar Spanje gaan ofzo. ik zou willen dat die mensen die zo makkelijk oordelen, eens een week of twee in de schoenen van bijv. die jongens die jij kent konden staan.
ik probeer me er hier niet teveel over op te winden. want ik heb niet de illusie dat ik mensen die de lijn verdonk, wilders volgen, door een discussie op WMR op andere gedachten kan brengen.
het is idd een probleem, nederland is maar een klein landje. maar toch, er gaan veel makke schapen in een hok, vind ik. helaas zitten er ook een heleboel bokken tussen en dan wordt het lastiger :D :D :D.

19-03-07 23:55:17 - Quote! - @alegondatje
alegondatje
Senior lid

WMRindex: 670
OTindex: 7
S
Ik wil me niet opwinden maar zit momenteel met een rood hoofd achter de computer. Bij een artikel van wmr doet iemand uitspraken waar ik mij erg aan irriteer.

Ik heb als nederlandse vrouw samen met mijn zoontje in een blijf van mijn lijf huis gezeten en we zijn alles kwijt geraakt.onze woonplaats , huis, kleding, baan, vienden echt alles. Het enige wat we hadden was de kleding die wij droegen. We zijn ontzettend goed geholpen en daardoor hebben wij weer een leven kunnen op bouwen.

Ik gun ook dat andere mensen geholpen worden want alles verliezen is echt geen pretje .....

20-03-07 00:11:34 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
@alegondaatje, ik ben eens met een brand alles verloren wat ik had, dus ik kan me er iets bij voorstellen. en heb door mijn werk veel asielzoekers (uitgeprocedeerde; dus illegale, minderjarige etc) leren kennen. hun verhalen gehoord. maar ook mensen die zo denigrerend "economische vluchtelingen" worden genoemd. ook hun verhalen zijn vaak schrijnend.

ik denk door altijd gebruik van je stemrecht te maken, petities te ondertekenen, bij demonstraties je neus te laten zien, je misschien iets kan doen voor een humane(re) maatschappij. discussies zijn ook goed, maar als je alleen achter je pc-tje zit, blijf je zitten met je frustratie. gelukkig zijn de moderators hier op WMR echt cool wat dat betreft, vind ik.

20-03-07 00:19:57 - Quote! - @alegondatje
alegondatje
Senior lid

WMRindex: 670
OTindex: 7
S
Helemaal mee eens chica !!! en idd mijn respect voor de moderators. _O_
vooral voor kupc vanavond ..thanx

20-03-07 00:31:12 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Het is gewoon een kwestie van menselijk zijn, dat ik iets foutief opvatte kan dus ook gebeuren, waarvoor ik dus mijn excuses maakte. Als dat nog niet goed genoeg is, dan is voor mij de discussie gesloten. Wat betreft dat woorden in de mond leggen, dat neem ik dus echt niet terug, dat was vrij duidelijk.

20-03-07 00:39:12 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
Kpuc, menselijk zijn is blijkbaar subjectief, hihihi. Hij was er gewoon op uit om te provoceren, omdat hij niet van "anti-verdonk softies" houdt.
Respect hoor! (F)

20-03-07 02:18:16 - Quote! - @BekiekUtMoar
BekiekUtMoar
Erelid


WMRindex: 2.096
OTindex: 53
Dan zou ik hier graag helder en duidelijk mijn mening willen ventileren.
Ik ben niet uit op het aanvallen van mensen nog te provoceren. Ik beschouw dit als een plekje achteraf op WMR, dus neem aan dat we hier ik alle redelijkheid kunnen tikken.

Ik leef ontzettend mee met mensen uit landen waar dood en verderf heerst door toedoen van de zogeheten warlords en zelfgeproclameerde alleenheersers. Het is afschuwwekkend en totaal mensonterend. Dan heb ik het niet eens alleen over het doden van zovele onschuldigen maar zeker ook over de verkrachtingen en andere sadistische activiteiten die zij ontplooien. Werkelijk te walgelijk voor woorden.
Ik zal het nooit enig persoon kwalijk nemen dat hij/zij poogt een beter leven te krijgen voor zichzelf en/of zijn/haar kinderen.

Feit blijft dat er ook een heleboel mensen uit minderbedeelde landen hierheen komen om puur economische redenen. Ook hier kan je dat die mensen niet kwalijk nemen, ik zou het misschien ook wel doen in hun positie.

We zitten echter met een probleem in dit land dat ruimtegebrek heet. Ik zag hierboven het gezegde "veel makke schapen in een hok", helaas is onze maatschappij tegenwoordig dermate vol bevolkt dat van het makke weinig meer over is. We lezen elke dag weer over zinloos geweld, inbraken, vernielingen etc. Ik heb zelf ooit eens eigenhandig overvallers mijn huis uit getrapt dus weet wat het is om hier slachtoffer van te zijn. Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik vergelijk het wel eens met een hok met ratten: Zet er 2 in en het gaat prima, 5 gaat nog, zet er 20 in een klein hok en ze maken elkaar af. Helaas gaat de mens deze oerdriften vaak niet ver te boven en resulteert dit in een toename van geweld in de samenleving. Wij zijn één van de dichtsbevolkte landen ter wereld, moeten we nog voller? Kan er nog meer bij?
Ja, natuurlijk. Als samenleving zijn wij gemiddelde Nederlanders meelevend genoeg om mensen die in echte nood verkeren op te vangen en, indien nodig, te verzorgen. Gelukkig maar, dat maakt Nederland tot wat het is.
Moeten wij als samenleving dan maar iedereen toelaten die ons land in wil? Nee. Er zijn er te veel die misbruik maken van de gastvrijheid die wij bieden. Lees de onderzoeken er maar op na over de percentages criminelen onder asielzoekers per land gedifferentieerd. Uit dit onderzoek zijn toch enkele zeer simpele conclusies te trekken als dat we voorzichtiger moeten zijn met wie we toelaten. In dit zelfde onderzoek komt trouwens naar voren dat bijv. Iraanse asielzoekers wellicht de meest geintegreerden zijn van de afgelopen jaren. Hardwerkende mensen die iets toevoegen aan onze maatschappij, hulde.
Ik ben van mening dat voormalig minister Verdonk er dezelfde mening op na hield, maar dat er slechts gefocussed is op het woord uitzetten terwijl zij werkelijk erg veel mensen persoonlijk alsnog heeft toegelaten, ook na negatieve beoordeling door de IND.
Kortom, ik heb niks tegen asielzoekers, allochtonen of welke groep ook. Ik woon in een buurt met 80% allochtonen en heb zelden in zo'n gezellige buurt gewoond waar de mensen elkaar tenminste nog groeten op straat en elkaar bij nood helpen.

Sorry, was een heel epistel, ik wilde het echt kort houden...maar dat lukt gewoon niet met dit onderwerp.
Niets is zwart/wit terwijl er wel vaak zo gereageerd wordt. Sja, dan heb ik altijd even de neiging om dat zwart te gaan als een ander zo hard WIT roept.
Ik hoop hiermee enigzins duidelijk te hebben gemaakt hoe en wat en vooral waarom.

vr.gr.

P.S. sorry voor evt. taal- en stijlfouten

20-03-07 08:56:15 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Goed gesproken en op taal en stijlfoutjes moet niet gelet worden, je hebt best in een hoop dingen gelijk maar waar ik gewoon over viel was dat woorden leggen. Ik heb zelf ook redelijk veel met vluchtelingen te maken gehad, en ja, er zitten rotte appelen tussen, dat heb je overal. Maar gelukkig heb ik die niet vaak mee mogen maken. Vandaar dat ik veelal tussen zwart/wit zit, het grijze gebied zal ik maar zeggen. Ik zie het zo dat we het als wereldbevolking moeten opknappen, niet als land met grenzen. Verdonk is hard, maar redelijk rechtvaardig al is ze soms wat te drammerig op haar woorden als ze onderuit wordt gehaald. Blij te horen dat ik het fout had voor wat betreft die waarschuwing, petje af en ga zo door met leven in een wereldse samenleving.

20-03-07 09:03:00 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@BekiekUtMoar
goed geschreven

20-03-07 09:18:10 - Quote! - @blusgast
blusgast
Erelid


WMRindex: 463
OTindex: 1.779
@BekiekUtMoar; Helemaal mee eens. Daarbij wil ik nog aanvullen dat de ellende in veel van die landen is veroorzaakt door het verleden, toen de witte mens het afrikaanse continent op trok op zoek naar nieuwe bronnen. Nadat deze weer was vertrokken, veelal pas in de 20e eeuw, hebben onervaren mensen de macht in handen gekregen en wisten niet hoe hier mee om te gaan. Corruptie en misbruik is daar. Ik wil niet zeggen dat wij in het verleden juiste hebben gehandeld (zeker niet omdat de zwarte mens op gruwelijke wijze is onderdrukt) maar het is een feit dat er een mate van gestructeerdheid is gebracht. Kijk maar naar Zimbabwe. Daar worden de blanke boeren verjaagd en wat gebeurt er; hongersnood. Kenia was 20 jaar geleden 1 van de rijkste landen van afrika, nu een van de armste, puur van wege corruptie. Een positief voorbeeld in deze is Zuid-Afrika, daar is er gekozen voor een samenwerking tussen blank en zwart en daar gaat het wel beter.

Wat ik maar wil zeggen is dat wij als rijke landen moeten samenwerken op basis van gelijkheid en dáár moeten helpen. dan voorkom je een hoop narigheid.

20-03-07 11:10:54 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Eigenlijk is het voorbeeld van George vervelend.. het is een pijnlijke conclusie van een bureaucratische machine. Waarbij als men deze machine nu eens per onderdeel zou doorlichten en onderzoeken het hele apparaat waarschijnlijk zich zou moeten schamen.

Dat maakt andere zaken niet minder gevoelig en betreurenswaardig. Diegene die de middelen hebben, vinden, en kunnen gebruiken komen er wellicht beter af.
Maar het zijn altijd nog diegene die nooit de middelen hadden die het eerst slachtoffer worden van opgeloste sympathie.

Je vlucht niet voor niets.
Ook niet als het om economische redenen gaat - want als ik vlucht omdat ik anders van de honger sterf blijkt dat een slechte rede te zijn?

Nederland kan goede geleerden gebruiken toch vluchten veel van hen naar landen waar men ze beter betaald met grotere mogelijkheden. Wat is dit!? - dit is nog veel erger - de kennis meenemen en dan vervolgens vluchten voor een groter economisch gewin.

In plaats dat ze de mogelijkheden die ze missen hier mogelijk maken rennen ze weg omdat dit makkelijker is.

Het is de arrogantie embedded in ons bewustzijn die de wereld vormgeeft en de waarden bepaald. Waarom mag een economisch vluchteling niet blijven?
Als deze een aanwinst is zoals vele andere mensen dat zijn?

Neem bijvoorbeeld de Pool die hier voor kolengruis komt werken - is dat een economisch vluchteling (oh nee, wij hebben er profijt van).

20-03-07 12:24:00 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
@BekiekUtMoar, je relaas geeft gelukkig blijk van, dat je er wat genuanceerder over denkt, dan ik in eerste instantie dacht.
maar toch, je zegt het zelf;
Quote:
bekiekutmoar Sja, dan heb ik altijd even de neiging om dat zwart te gaan als een ander zo hard WIT roept.
je was wel aan het provoceren. :P

Je vergelijking met het rattenhok, gebruik ik ook vaak. maar met dit verschil; het rattenhok is de wereld, en niet slechts Nederland. Zolang er afgeschermde plekjes in het rattenhok bestaan, waar meer voer is, en waar het behaaglijker is, zullen de ratten, gaatjes blijven vinden, en over hekjes blijven klimmen, om te ontvluchten van hun plekje waar het minder goed geregeld is.
het is een illusie om te denken dat de IND dat met hun regels kan tegenhouden.
de enige oplossing is als we eens ophouden met miljarden te verspillen aan ruimtevaart, wapenproduktie, 3 buitenlandse vakanties per jaar, handtasjes van €20.000, etc. etc. het geld wat we dan overhouden, stoppen in bemoeienis,zonder dubbele agenda (!)met die landen waar warlords de dienst uitmaken, waar hongersnood en droogte heersen e.d.
zodat het in het hele rattenhok min of meer dragelijk wordt.

20-03-07 12:40:43 - Quote! - @BekiekUtMoar
BekiekUtMoar
Erelid


WMRindex: 2.096
OTindex: 53
Helaas denken nagenoeg alle landen, wat zeg ik, ik ben bang ALLE, alleen maar in hun eigen straatje zodra het om hun economie gaat. Te denken dat we het met zijn allen zullen oplossen is, helaas, een utopie. Zelfs binnen onze zeer welvarende EG is er vaak geen eenheid te vinden op futiele zaken, laat staan over zoiets.
Zouden we stopen met het verkopen van wapens, het doordraaien van voedsel en niet machtsgeile mensen hebben, waren de meeste problemen zo opgelost.
En wat dan als ze zijn opgelost? Zoals blusgast al schreef, zijn landen die in de afgelopen eeuw hun onafhankelijkheid hebben herkregen niet het toonbeeld van goedwerkende democratiën. Waarom niet?
De kern zit niet in het feit dat ze enkele eeuwen overheerst zijn, maar dat er enkele strepen op kaarten zijn getrokken om landen te creëren, dwars door woongebieden van stammen heen, waardoor er geen enkele samenhang is in deze landen. Ofwel, bittere conclusie van mij, het is onoplosbaar...

20-03-07 12:44:08 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
het is idd een utopie :ja

20-03-07 12:45:05 - Quote! - @blusgast
blusgast
Erelid


WMRindex: 463
OTindex: 1.779
:P:P helaas wel :ja:ja

20-03-07 22:37:38 - Quote! - @evertwinter
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Voor mij is het simpel. Een vluchteling mag blijven mits die niet in eigen land geholpen kan worden en iemand die hierheen komt om er zelf beter van te worden, moet gewoon, net als andere Nederlanders, gaan werken, geld verdienen, en belasting betalen. Die wezen, als ze hier eenmaal zijn, dan lijkt het me het verstandigste als je ze fatsoenlijke opvang geeft bij voorkeur in een gastgezin. Maar terugsturen lijkt me niet goed. Probeer ze in de samenleving op te nemen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven