hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 10 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Waarom?

21-02-07 18:00:46
nietmeer
Wordt een bijtende hond afgemaakt en een moordend mens niet? Dit naar aanleiding van dit: Bron NOS.
De pitbull die maandag in Den Haag op straat een schoolklas aanviel, wordt afgemaakt. De hond beet een aantal kinderen. Hun verwondingen vielen mee. De 19-jarige eigenaar kreeg een boete.

21-02-07 18:01:29
Lananq
Erelid

WMRindex: 465
OTindex: 4.018
S
Tja... omdat de mens zich superieur voelt?

21-02-07 18:02:31
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Goeie vraag..

21-02-07 18:02:35
ikky
Oudgediende


WMRindex: 705
OTindex: 8.854
omdat het beleid hier in nederland bagger is :S:S

21-02-07 18:09:45
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Er wordt al heel lang over pitbulls geklaagd, moeten geloof ik een muilkorf om. Die beesten zijn hartstikke lief, maar zijn "kapot" gefokt, omdat ze zo goed kunnen vechten en nooit opgeven. Het is dus niet de schuld van die pitbull, maar van de mens. Die vind zoals meestal geld belangrijker dan dierenliefde. Helaas.

21-02-07 18:10:39
nietmeer
Maar dan nog, waarom krijgt dan een mens een hotelstraf ipv de doodstraf??

21-02-07 18:14:37
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Kpuc:
Maar dan nog, waarom krijgt dan een mens een hotelstraf ipv de doodstraf??
omdat het een mens is?

21-02-07 21:33:49
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Als een dier doordraait maken we het af omdat we denken dat er geen andere manier is om veilig te zijn van dat beest terwijl een mens vaak weggestopt word in een inrichting, of de cel in gaat...
tis eigenlijk net zo absurd als het preventief ruimen van dieren bij een (dreigende) uitbraak van een ziekte

22-02-07 08:41:23
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Giovanni:
omdat het een mens is?

Waarom valt een appel naar beneden??
Omdat meneer Newton dat bedacht/uitgevonden heeft:ja...

Het is niet altijd zo simpel helaas...
Ik denk dat het puur is omdat wij mensen vroeger hebben leren communiceren...
Als honden op deze manier hadden leren communiceren met elkaar... hadden die nu achter computers gezeten... hadden mensen preventief geruimd wgeorden als er weer een griep epedemietje aan zat te komen...

Het is gewoon pure disrespect voor alles om ons heen... daar is heel de maatschapij op ingericht dus in deze maatschapij kunnen we er ook niet onderuit...
We zijn het met de paplepel ingegeven... dat je niets mag doen wat een mens kwaad doet want dan moet je de gevangenis in... niet dat het niet goed is... nee dat maakt niet uit... je doet dat niet omdat je anders de gevangenis in moet... tegenwoordig in deze maatschappij..
Een dier daarintegen die hebben toch geen advocaat... geen nabestaanden die huilend in beeld gebracht worden bij het achtuur journaal...
Dieren hebben geen rechten... want die klagen toch niet...
Ons systeem is gelukkig nog niet zo erg als in amerika... want daar is het helemaal van... wie het zieligste kijkt en de vlotste babbel heeft... heeft het meeste gelijk... dus de meeste rechten...

Het is naar mijn idee een volledige scheefgroeing in ons systeem... in onze normen en waarden... de normen en waarden die de maatschapij gecreeert heeft...
Het is een misvorming die ontstaan is uit hebzucht naar mijn mening...
Met een grote bek of geld krijg je macht... macht geeft je rechten...

Dat is ook zo geweest met slavernij... waarom maakte het toen niet uit dat je een slaaf afmaakte??

Naar mijn visie werder die arm gehouden... als ze van zich lieten horen maakte je ze af... hierdoor kregen ze dus geen macht... dus ook geen rechten...

Het is dus naar mijn mening weer het eeuwen oude spel van hebzucht...
Hebzucht naar geld en macht...
Dat is wel zo een beetje hoe ik er over denk...

EDIT:
Samenvatting:
GELDē + grote bek = macht
Macht = rechten
Meer macht = meer rechten
meer rechen = geen/minder rekening hoeven houden met iets met minder rechten

EDIT2:
Mijn conclusie/antwoord:
GELDē!!

22-02-07 08:49:53
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Omdat de mens een gemaksdier is - het eenvoudigste - goedkoopste is vernietigen - Dat is de toekomst.

Dus - wat is de rede voor sommige om voor de doodstraf te zijn?

Gemakzucht en geld?

22-02-07 08:57:09
nietmeer
Je kan het ook als een vorm van een oeroude natuurwet zien, het recht van de sterkste omgekeerd. Met de doodstraf in overduidelijk bewezen zaken voorkom je herhaling, met een celstraf en tbs bereik je dat dus duidelijk niet. Wat een feit is en blijft is dat we een ander levend wezen wel een nekschot of spuitje mogen geven maar zodra het een mens betreft springen velen omhoog van hei, je hebt het wel over een mens hoor. Wat meer is een mens waard? Voor mij geldt dat een mens net zoveel rechten als een andere diersoort heeft. En nog meer, omdat de mens een "denkend" wezen is hebben wij ook de plicht om het op deze aarde leefbaar te houden. Wat we dus overduidelijk niet kunnen waarmaken. Ik denk zoals degeen die kan beslissen een hond af te maken, maar dan ook bij mensen.

22-02-07 10:35:24
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Tja met alle respect
maar een beest weet niet wat hij doet, en zal dit dus blijven doen, hij kan niet veranderen, en zal altijd een gevaar blijven.
dus moet hij afgemaakt.
Naar mijn mening geld dat ook voor bepaalde mensen, maar de geldende norm is dat mensen na kunnen denken, intelligente wezens zijn, en in staat zijn tot verandering.


22-02-07 11:16:05
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Dieren zijn van nature goed, de mens maakt ze slecht. Bij dieren is bijna alles instinct. Als de mensen als de dieren zouden zijn, dan zou de wereld er een stuk beter uit zien.
@Hoskeu-Geld is niet de oorzaak, maar de LIEFDE voor geld.
Ik weet het antwoord niet, ik vind dit een heel moeilijk onderwerp.

22-02-07 11:50:08
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Misschien denken jullie, daar heb je hem weer met zijn geloof, maar ik als gelovige ben tegen de doodstraf, omdat Jezus mij leert heb uw naaste lief. Vergeef je vijand, vervloek hem niet, maar bid voor hem, dan stapel je gloeiende kolen op zijn hoofd, want als jij je naaste niet vergeeft, dan zal God jou ook niet vergeven.


22-02-07 12:06:51
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote lanira_mommy:
Tja met alle respect
maar een beest weet niet wat hij doet, en zal dit dus blijven doen, hij kan niet veranderen, en zal altijd een gevaar blijven.
dus moet hij afgemaakt.
Naar mijn mening geld dat ook voor bepaalde mensen, maar de geldende norm is dat mensen na kunnen denken, intelligente wezens zijn, en in staat zijn tot verandering.


Ik snap je niet... ik interpreteer het vast verkeerd... maar dat zou betekenen dat we alle dieren op aarde af moeten maken... ze weten niet wat ze doen... ontoerekenings vatbaar... tbs zal ook niet helpen bij een koe of een gorilla... dus in het geval een wesp mischien een keer in zijn ontoerekenings vatbaarheid een mens steekt moeten we hem maar afmaken... om even een voorbeeldje te geven...
Dus alle dieren op de wereld preventiefruimen... ze zijn toch ontoerekenings vatbaar...
Elimineer dan direct alle planten ook maar... want dat onkruit tussen mijn tegels erger ik me ook aan...

Dat betekend dus dat de mens boven alles staat... de mens is dan een god die het recht heeft te bepalen wat mag leven of niet...
Planten en dieren mogen alles doen zolang het de mens geen geld kost of ongemak opleverd...
Denkt "de mens" nogwel eens na wat voor ongemak die levert bij planten en dieren??...
Dat mag wel??...

Sorry dat ik het op een botte manier uit het verband ruk...
Ik snap dat zo een dier een gevaar kan vormen in de huidige maatschapij... maar dat dier doet dat niet zomaar...een mens dier of plant is niet slecht... een mens, dier of plant werkt op instincten en op de ervaringen uit zijn leven... dus wat hij ervaren heeft en hem bewust en onbewust is aangeleerd... niet omdat hij nou eens lekker wreed wil zijn en die hond eens een paar kinderen gaat bijten omdat zijn "geloof/godsdienst" dat voorschrijft...

We leven in een scheefgegroeide maatschapij/wereld waarin geen respect meer is voor leven...
De hele planeet is vergalt door de mensheid... het is toch ook niet de schuld van de zee dat de zeespiegel stijgd??:nee
Het is omdat we de zee niet afkunnen maken... anders hadden we ook al jaren geen zee meer gehad...

In deze maatschapij is het moeilijk met zulke gevallen omtegaan zonder ze aftemaken... maar niet alleen zulke gevallen... ik heb de indruk dat alles steeds moeilijker in deze maatschapij past... dat deze maatschapij met de huidige normen en waarden ouderwets is geworden... dat de problematiek steeds verder uit de hand gaat lopen/aan het lopen is... het gaat steeds verder escaleren naar mijn mening... en dan bedoel ik dat in de ruimste zin van het woord... van de nederlandse tbs problematiek tot in amerika die schietpartijen op scholen tot terrorisme tot aan wereld en klimaat problematiek aan toe...
Ik denk dat we toe zijn aan een nieuw tijdperk... een nieuw maatschapij... nieuwe normen en waarden... anders gaan denken... of gewoon een kern oorlog en einde van planeet aarde...
Maar dat zal niet van vandaag of morgen zijn...

Er zullen nu mensen denken van8O... die Hoskeu is nou helemaal doorgeflipt8-)...
Mischien ben ik wel helemaal doorgeflipt... of mischien heb ik gewoon een visie die niet wordt begrepen... waar deze maatschapij niet aan toen is of niet ziet(of niet wil zien)... ik weet het niet...
Time will tell...

22-02-07 12:41:01
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Hoskeu-Ik vind je niet gekker dan de meesten op dit forum. Misschien had God de mens niet moeten maken.
Zoveel mensen, zoveel gedachten.

22-02-07 12:45:25
Whiteley
Erelid


WMRindex: 615
OTindex: 2.529
Goi, wie is god.

22-02-07 12:49:25
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Whiteley:
Goi, wie is god.
Lees de bijbel.

22-02-07 12:50:50
Whiteley
Erelid


WMRindex: 615
OTindex: 2.529
Liever niet.
God heeft de mens mischien wel 'gemaakt'.
Maar de mens heeft de wereld zoals die nu is gemaakt. En de wereld is fucked up.

22-02-07 12:50:51
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote Giovanni:
Hoskeu-Ik vind je niet gekker dan de meesten op dit forum. Misschien had God de mens niet moeten maken.
Zoveel mensen, zoveel gedachten.

Is dat een compliment??...:P
Of moet ik dat meer zien als... je kraamt netzulke onzin uit als iedere gemiddelde gek... je komt niet echt gevaarlijk over dus laten we je maar gedogen??...
Maar het ging eigenlijk over mijn verhaal daarvoor en niet over de vraag of ik gek ben of niet...:P

Quote Whiteley:
Goi, wie is god.

Daar is een andere topic voor...
Daar kan je echt eindeloos over discuseren...

22-02-07 12:56:10
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Hoskeu-Je kraamt geen onzin uit. Jij denkt dit, de ander dat, dat maakt ons mens denk ik. Blijft een moeilijk onderwerp.

22-02-07 12:59:07
Whiteley
Erelid


WMRindex: 615
OTindex: 2.529
Precies toch.

22-02-07 13:07:36
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Lanira, ik begrijp je reactie wel, maar het klopt niet helemaal. Een hond krijgt leiding van zijn baasje, als dit baasje hem niet genoeg leiding geeft of te veel zijn gang laat gaan of hem/haar alleen maar straft en niet beloond word zo'n dier vaak vals, dit ligt dus niet aan de hond maar aan het baasje van de hond.

Een hond heeft liefde en leiding nodig net als kinderen, als ze die niet krijgen kan het misgaan.

22-02-07 13:55:13
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ hoskeu
ik snap niet goed hoe je het op die manier opgevat kunt hebben, aangezien ik simpelweg antwoord gaf op de vraag van kpuc: waarom dat nu wettelijk zo is.
Verder heb ik nergens gezegd dat geen enkel dier te vertrouwen is (hoewel ik wel weet dat dieren onvoorspelbaar zijn en dat je simpelweg nooit kunt en mag zeggen mijn hond bijt niet. alleen hij heeft nog nooit gebeten...)
en heb zeker nergens geopperd alle dieren af te maken 8O

Ik heb slechts gezegd dat ik denk dat dit wettelijk zo is (wat de oorspronkelijke vraag was), omdat men er dus vanuit gaat dat een dier niet kan veranderen en dat een dier niet kan nadenken over wat hij heeft gedaan, en hierdoor niet meer te vertouwen is als het eenmaal goed mis is gegaan.
bovendien geld voor dieren als ze bloed geproefd hebben dat ze doorgaan...
kijk naar menseneters, als een roofdier eenmaal mens gegeten heeft en dus doorheeft hoe zacht ons vlees is (Makkelijk door te bijten enzo) en hoe makkelijk we eigenlijk te vangen zijn, dan gaan ze de mens als prooi zien en zullen op mensen blijven jagen.
Zo werkt dat bij dieren, instinct.

@Styvon dat is waar, maar ben bang dat als het heel erg mis gegaan is -wat dan idd bijna altijd de schuld is van de eigenaar- het nooit meer echt goed kan komen met zon hond.

En dat is dus waarom men vond dat dieren in zon geval afgemaakt moeten worden. ookal weet men dat de eigenaar schuld heeft.
Een mens kan nog in therapie, opsluiten, medicatie, etc. Bij dieren heb je die mogelijkheden niet.
en vandaar dus dat het wettelijk op deze manier gaat.


22-02-07 14:17:35
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
lanira
Ik snap dat je het zo interpreteerd... maar ik geloof niet dat kpuc met de vraag waarom bedoeld op welke wettelijke gronden of volgens welke artikel van welk wetboeken er precies gehandeld is en welke bevoegde instanties de opdracht tot executie gegeven heeft op welke wettelijke en juridische gronden... want dan raad ik hem aan dat aan een advocaat te vragen...

Ik interpreteer die vraag veel algemener...
Omdat een mens ergens last van heeft... afmaken die zooi??...

Ik probeer met mijn verhaal te berijken dat mensen mischien wakker worden... want volgens mijn visie is nu deze hond en de kinderen die gebeten zijn het slachtoffer van de maatschapij... maar zijn er ook al tig mensen slachtoffer van geworden...
Mensen als verdonk en wilders zijn het product van de maatschapij... die zijn naar mijn idee netals die hond...
Die hond, wilders of verdonk zijn niet slecht:nee... het zijn normen en waarden van deze maatschapij die hun zo gevormd hebben... die hun gedachten gevormd hebben... daarna vreemd vinden dat ze dan alledrie onschuldige mensen "gaat bijten"...
Die hond wordt afgemaakt maar verdonk en wilders niet??... Je gelooft toch zeker zelf niet dat je die wilders ooit nog op andere gedachten komt??...

Ik vraag je niet om goedkeuring... maar ik hoop dat ik hiermee mijn redenatie wat verduidelijkt heb...

EDIT:
Quote lanira:

Een mens kan nog in therapie, opsluiten, medicatie, etc. Bij dieren heb je die mogelijkheden niet.

Waarom niet??...
Je bedoeld... daar hebben wij als maatschapij het geld en de moeite niet voor over...
Het is goedkoper om te beslissen een leven te nemen...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven