hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 12:00 - 74303 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2] 3 4

Schandpaal

28-10-09 14:26:48
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
Quote Tontje:
Met je ogen dicht op het spoor gaan staan en dan verbaast gaan doen als je geraakt wordt door een trein.

Oftewel als je het probleem niet ziet is of komt het er ook niet 8-)


ga googlen wat selffulfilling prophecy is... echt, je praat onzin :)

het is meer als: wilders zegt dat je niet met je ogen dicht op het spoor kunt gaan staan omdat je dan door een trein overreden wordt, alleen er zijn nog geen treinen op het moment, (dus je kunt niet overreden worden), wilders laat mensen die geen verstand van treinen hebben geloven dat je overreden gaat worden door treinen als je op het spoor gaat staan en dat overal spoor gelegd wordt en ondertussen is hij bezig een trein te bouwen die ervoor gaat zorgen dat uiteindelijk alles wat hij heeft gezegd waarheid wordt..

DAT, gebeurd er momenteel, vind de treinmetafoor niet geweldig maar ach, hopelijk wordt het verschil tussen dat geen wat jij zegt en wat er gebeurd duidelijk...

laten we zeggen dat wilders zijn treintje momenteel half klaar heeft, als je nu stopt met hem steunen krijgt hij zijn trein niet klaar en zul je nooit overreden worden door een trein...

waar wilders op aan koerst is iemand laten overrijden door een trein, zijn achterban bloed en wraak laten schreeuwen en alle treinsporen opruimen, hij heeft blijkbaar een hekel aan treinsporen :|

ik heb ook medelijden met hem dat hij bang kan zijn voor treinsporen, rijp voor het gesticht ;|


28-10-09 14:27:07
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Tuurlijk, maar dan moet er wel iemand willen luisteren.... en daar ontbreekt het gewoon aan ;) Zodra het over Allah of God gaat, dan gaan de hakken in het zand en wordt men selectief doof :P Gek he? We zijn allemaal mensen, niemand wil oorlog, God is liefde, de wereld is mooi..... begin over geloof en alle goede voornemens gaan overboord :P

28-10-09 14:30:37
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Wat generaliseren we er weer lekker op los... bedankt

28-10-09 14:31:19
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
@lentebriesje: Kortom zeg iets negatiefs over de Islam en je zult overreden worden door hun trein en zeg niks en ze doen ook niks. Daar komt het bij jou verhaal op neer :ja


28-10-09 14:33:15
Tontje
Erelid


WMRindex: 1.232
OTindex: 1.130
@lentebriesje:

Volgens mij ben je in de war en begin je dingen door elkaar te halen over wie er overreden gaat worden en wie de trein is en kom je met je eigen speculaties.

Maar goed wat ik als ongelovige hond zeg kun je natuurlijk ook gewoon negeren :).

28-10-09 14:35:38
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S

28-10-09 15:06:17
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
Quote wino:
@lentebriesje: Kortom zeg iets negatiefs over de Islam en je zult overreden worden door hun trein en zeg niks en ze doen ook niks. Daar komt het bij jou verhaal op neer :ja



t blijft niet bij iets negatiefs zeggen,

wilders probeert ze uit te sluiten van de maatschappij, degene die buiten gesloten gaan worden kunnen natuurlijk niet lijdzaam toekijken en geven een tegen reactie, de meest simpele tegenreactie is het weghalen van hetgeen de troepen mobiliseert, lees: wilders

als wilders niet meer zijn achterban kan leiden is wilders er misschien niet meer maar zal zijn gedachtegoed wel gelijk krijgen, ook al was dat helemaal niet het geval totdat hij een bevolkingsgroep ging uitsluiten, de bevolkingsgroep zou echt niet zich tot wilders hoeven te keren als wilders niet als eerst begon met het proberen ze eruit te werken

omdat hij doet wat hij doet, komt er een reactie, en die reactie zorgt dat hij gelijk krijgt,

het is hetzelfde als zeggen dat jantje je een klap gaat verkopen, hem vervolgens gaat zitten onder te spugen en dan een klap krijgen....

dan heb je gelijk, maar jantje zou, zolang je hem niet ging onder spugen, nooit uit het niets je een klap hebben verkocht...

das selffulfilling prophecy,

Quote Tontje:
@lentebriesje:

Volgens mij ben je in de war en begin je dingen door elkaar te halen over wie er overreden gaat worden en wie de trein is en kom je met je eigen speculaties.


wat wilders verteld zijn speculaties en vertekende feiten... natuurlijk speculeer ik omdat er geen vergelijkbare situaties in deze tijd zijn met dezelfde omgevingsfactoren, als dat mogelijk was dan zou die hele wilders nooit populair zijn geworden want dan kon je mensen als jou met een concreet voorbeeld laten zien hoe het werkt en vooral ook hoe je het kan voorkomen...

ik weet wat er in mijn trein metafoor staat, ik vind het ook geen geweldige metafoor maar ik gooi geen dingen door elkaar :nee

altijd geld hoe harder de actie hoe harder te tegenactie, t moet elkaar opheffen, "rechtvaardigen"

misschien vind je niet dat wilders allochtonen buiten de maatschappij wil sluiten, maar als de allochtonen dat geen wat wilders zegt wel zo zien zal dat de maatstaaf zijn voor de tegen reactie...

28-10-09 15:28:02
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
@lentebriesje: Ik ben het ook niet met Wilders eens hoor. Maar er moet altijd ruimte zijn voor discussie. Dat wilders daarom vermoord zou worden zou ik niet terecht vinden. De meeste moslims zijn al redelijk ingeburgerd. Maar sommige moeten zich echt nog aanpassen. (Vrouwen zijn gelijk etc.)

28-10-09 15:39:49
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@wino: vrouwen gelijk, wat bazel jij nou man? 8O Ik discrimineer de hele dag door op basis van geslacht, daar hoef je geen moslim voor te zijn hoor :|

28-10-09 15:51:11
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@wino: Natuurlijk zijn vrouwen niet gelijk aan mannen.
Wij zijn veeeeel beter!!!!!! LOL

28-10-09 15:55:42
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
@ledi: Waarom nemen de meeste mannen dan vrouwen mee naar bed als mannen zoveel beter zijn 8O :P

28-10-09 16:08:43
nietmeer
Waarom is Wilders per definitie slecht?

28-10-09 16:12:52
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@wino
discussiëren als je van te voren hebt beslist dat je je mening toch niet gaat bijstellen, ook al blijkt je ongelijk, dan kun je beter niet discussiëren,

wilders onbuigzaamheid spreekt blijkbaar de achterban aan, ook als het nergens over gaat

en de oppositie kan niks met discussiëren als er niks te veranderen valt dus als je dan nog iets wilt beïnvloeden kom je er niet door te discussiëren..

rara wat zal het resultaat zijn

het hele gedram van wilders vs allochtonen zie ik als 2 tegenpolen die zich opladen aan elkaars aanwezigheid en alles wat ze nu nog tegenhoud om ze te laten ketsen met elkaar zal uiteindelijk te weinig zijn, als het steeds verder aan elkaar oplaad

als daarin tegen 1 van de polen besluit door wat goed denkwerk dat dit niks oplost en afzwakt zal automatisch de andere pool mee afzwakken en is er gewoon geen probleem....

28-10-09 16:25:10
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
@lentebriesje: De meeste discussies in de politiek zijn niet om elkaar te overtuigen maar om de stemmer te overtuigen. Als hij zijn mening in 1 keer zou bijstellen zou dat oneerlijk zijn tegenover zijn stemmers. Dat geld voor alle Tweedekamer leden.

Ik probeer niet voor wilders op te komen hoor, ik vind hem nog steeds gewoon een oelewapper zonder politiek verstand :P Maar ben er gewoon van mening dat er bij veel religies dingen gebeuren waarover gepraat moet kunnen worden.

28-10-09 16:29:15
Dum-Di-Dum
Erelid


WMRindex: 680
OTindex: 891
Wilders zei eerst:

Gevangen hebben het gewoon beter dan bejaarden mensen die in een opvang tehuis zitten.

Als je het bekijkt wat hij zegt is het nog niet zo heel raar wat hij zegt.

Gevangenen mogen best vaak naar buiten, kunnen tv kijken, sporten en zelfs video spelletjes spelen.

Terwijl er ook bejaarden zijn die niet goed te been zijn en dus bijna niet buiten komen, niet gewassen worden of even gezelschap worden gehouden.

Dat vind ik een zeer goed standpunt van hem dus denk niet alleen slecht als je de naam wilders hoort want hij heeft het echt niet alleen over buitenlanders die het land uit moeten.

Inplaats van geld te investeren in TV's, Computerspelletjes, Sport acttiviteiten etc. voor de gevangenen. Kunnen ze beter het geld investeren in meer personeel voor de bejaarden tehuizen bijv.

Aldus dat soort dingen zijn ook dingen die van wilders afkomen

28-10-09 16:44:12
Dum-Di-Dum
Erelid


WMRindex: 680
OTindex: 891
@lentebriesje:
Ik ben het deels met je eens hoor begrijp me niet verkeerd, maar ik vind dat je alles ook wel een beetje zwart wit bekijkt. Mensen horen dingen over wilders dat hij allochtonen het land uit wil gooien. En dat is de gedachten die ze vast houden en dus niet naar anderen standpunten bekijken.

Stel je is voor, wilders word vermoord op straat net als pim fortuin alleen dan door een allochtoon. Zeg je dan Eigenschuld dikke bult? of zie je het dan ook als een ernstige misdaad, zoals je waarschijnlijk zou hebben als er een burger vermoord word.

sorry voor de dubbel post, maar anders werd het on overzichtelijk :$

28-10-09 16:45:21
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
@Dum-Di-Dum: Yep hij heeft wel wat goede punten. Maar ik stem gewoon niet op iemand die gaat zitten schreeuwen dat de koran verboden moet worden of dat er een tax moet komen op hoofddoeken :r

28-10-09 16:49:03
Dum-Di-Dum
Erelid


WMRindex: 680
OTindex: 891
@wino: Tja hij heeft idd ook achterlijke standpunten :P dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Mensen zeggen wel altijd dat ze het stom vinden dat bijv hoofddoeken in de klas wel mogen en een pet bijv niet.

Dan moeten ze het ook stom vinden als er een tax komt op hoofddoeken en op een pet niet :ja

28-10-09 17:09:25
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Dum-Di-Dum:
@wino: Tja hij heeft idd ook achterlijke standpunten :P dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.


Nou dan heb je hier het laatste achterlijke standpunt: PVV boos op Kinderen voor Kinderen. Dit liedje is uit 1993, geen mens had nog gehoord van de PVV :P

En voor degenen die denken dat het een grapje is: Hier de schriftelijke vragen aan Plasterk over het liedje.

28-10-09 17:32:37
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@dum_di_dum
als een allochtoon wilders vermoord is het hek van de dam, als een autochtoon wilders vermoord ontstaat er een impasse en dan is het maar net of er een wilders replica of iemand die meer verzoeningskoers vaart inspringt

en nee, als hij wordt vermoord is de moordenaar voor mij geen held, ik ga niet juichend de straat op, maar ik vind wel dat wilders het over zichzelf heeft afgeroept dan en ga ook niet huilen, ik vind de oplossing van het probleem wel jammerlijk, gewoon wilders vermoorden is te simpel, getuigd van weinig echte kracht

mooiste is als wilders zelf gewoon zijn extreme standpunten iets bijstelt en niet vermoord wordt maar wel zijn achterban verliest, al zal het bijstellen van zijn standpunten politieke zelfmoord zijn denk ik

en dat zal hij ook niet doen denk ik

28-10-09 18:32:19
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Quote wino:
@ledi: Waarom nemen de meeste mannen dan vrouwen mee naar bed als mannen zoveel beter zijn 8O :P

Huh 8O ?????
Als ik zeg Wij zijn veel beter !!! bedoel ik de vrouwen.
En in bed zijn we ook beter!!! :ja })

28-10-09 18:33:16
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@ledi: volledig mee eens hoor :ja
ik ben gek op vrouwen 8)

28-10-09 18:35:33
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Quote pietjevlip:
@ledi: volledig mee eens hoor :ja
ik ben gek op vrouwen 8)

En voor zover ik daarover inzicht heb, zijn vrouwen gek op pietjevlip - dus probleem opgelost. :D

29-10-09 09:11:27
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
Quote ledi:
Quote pietjevlip:
@ledi: volledig mee eens hoor :ja
ik ben gek op vrouwen 8)

En voor zover ik daarover inzicht heb, zijn vrouwen gek op pietjevlip - dus probleem opgelost. :D


Kortom dat wordt een date 8)

Maar vrouwen zijn ook beter op veel punten:
-in bed
-in koken
-bier halen
-boodschappendoen
-schoon maken
-kleren maken
-geld verspillen

en huh volgens mij heb ik alles gehad :P

@lentebriesje: Wilders heeft veel discussies geopend die belangrijk zijn. Er zijn zelf moslims die het (gedeeldelijk) met hem eens zijn. Ik denk dat wilders een positieve invloed heeft op nederland, maar zie hem niet graag als premier :nee (kerel kan zichzelf echt slecht beargumenteren)

29-10-09 11:06:56
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Grappig, in dit topic worden een heleboel dingen die mensen als Wilders macht geven, expliciet gedaan. Om maar eens wat te noemen:
- generaliseren
- zwart-wit denken
- situaties vanuit 1 kant bekijken
- geen aanvullende info opzoeken, maar gewoon op de 'bandwagon' meerijden en hard roepen

Wilders gebruikt al zijn optredens uiterst slim om mensen voor zich te winnen. Door dit soort dingen krijgt hij macht.

@wino
voeg maar iets aan het lijstje toe:
- organiseren / regelen
- lange termijn denken
- rustig blijven onder stress

@wino, @ledi
vrouwen beter in bed? Ik vraag me af hoe jullie dat weten. Hebben jullie dan zowel mannen als vrouwen in bed gehad?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven