hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 14:00 - 74448 artikelen - nu online 45 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3

School

05-02-07 13:08:10
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Veel leerlingen, waaronder ik, vinden dat het huidige schoolsysteem niet goed werkt en verouderd is.. Welke veranderingen moeten er doorgevoerd worden om school aantrekkelijker te maken?

05-02-07 13:10:26
StevenS
Actief lid

WMRindex: 65
OTindex: 107
nou uhm.. ik dacht dat het volgend jaar al allemaal anders werd?...

05-02-07 13:10:39
Thommy
Erelid


WMRindex: 352
OTindex: 7.127
Bij ons op school zijn ze nu school aantrekkelijker aan het maken door geen Lichamelijke Opvoeding (Gym) en de talen af te schaffen.

Iedereen heeft Nederlands, maar frans, duits, engels, latijn, grieks, itliaams en spaans zijn keuzevakken geworden.

05-02-07 13:12:55
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Hmm ik vind LO juist heel leuk. Volgend jaar wordt inderdaad de 2e fase weer lichtjes veranderd maar dat zijn maar enkele kleine veranderingen.

Het valt me op dat op de HAVO waar ik zit zo veel leerlingen uit het VWO gekomen zijn die met gemak ook VWO zouden kunnen als ze maar een uurtje per dag namen om te leren... Dat doen ze dus niet (Including me).. Wat kan de school dan doen om het aantrekkelijker te maken voor jongeren om wél te leren?

05-02-07 13:26:54
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Ik denk dat het onderwijs in Nederland sowieso erg achteruit gegaan is.
Als leerkrachten simpele dingen al niet meer weten...
Zo kwam dochterlief thuis en we gingen de cavias groente geven, "mam, een wortel is fruit " nee schat het is groente "niet de juf zegt dat wortel fruit is!" Nou schat dan heeft de juf dat toch verkeerd, de juf maakt ook foutjes, en ik kan je zo laten zien in boeken en op internet dat wortel echt groente is...
en zuchten noemt de juf "puffen" ik zei al tegen mijn dochter dat puffen heel wat anders is......
En zo kan ik wel meer dingen noemen....
EN ik hoor het helaas ook van andere ouders met kids op andere scholen, zowel in amsterdam als in andere plaatsen......
en dat pabo leerlingen een hele simpele taaltoets al niet kunnen maken nadat eerder al bleek dat ze niet kunnen rekenen, tja dat is schandalig...

Geef weer GOED onderwijs. kwalitatief gezien. beginnend met het basisonderwijs! Als een kind in de brugklas terecht komt zonder de belangrijke basiskennis, hoe kun je dan verwachten dat hij of zij het op de middelbare school en hogere school goed doet?

Kijk ik leer mijn meiden zelf ook dingen en als de juf ze iets fout leert leg ik ze uit dat de juf ook maar een mens is en niet alles weet en soms dus fouten kan maken.
maar niet elke ouder kan dat (zelf een erg laag IQ, slecht onderwijs , etc) of heeft er tijd voor...

05-02-07 16:06:13
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Quote Mmore:
Wat kan de school dan doen om het aantrekkelijker te maken voor jongeren om wél te leren?


Ik denk dat je gewoon zelf de moeite moet nemen om te leren, en dat de school daar verder weinig aan kan doen of aan hoeft te doen.

05-02-07 16:45:41
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Je moet ook weer les krijgen
Allemaal dat open zelfstudie etc. werkt maar gedeeltelijk, je leert wel zelfstandigheid etc. maar je wordt niet meer echt bij de stof betrokken.. We hebben 1 geweldige leraar, die danst zowat door de klas met zijn uitleg, hij is de enigste leraar op school die heel erg bij zijn vak betrokken is, er veel van af weet EN het interessant weet te brengen.. de overige 90% mist dat laatste, of weet niet echt waar hij het over heeft(zoals onze LB leraar in de 1e:|)

En dan de basisschool... De naam zegt het al basis, je moet les krijgen van iemand die dingen weet en de dingen die er toe doen moet je ook leren... mijn vader(leraar red.) is de helft van de tijd met NL bezig om de kinderen bij te leren wat ze AL LANG hadden moeten weten...

05-02-07 17:37:59
nietmeer
Bij ons op school zouden ze LO niet moeten afschaffen maar niet zo stengen moeten rekenen, als je nu een onvoldoende hebt heb je kans dat je blijft zitten, ik vind dat ze gewoon moeten kijken hoe je inzet is! en niet nar wat je niet kan en dat doen ze in princiepe wel...

05-02-07 17:40:58
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Je moet wel een bepaalde basiskennis hebben voor je gaat werken etc. Daar gaat het juist om... Met het onderwijs van vroeger was weinig mis denk ik zo(die stokslagen ff achterwege gelaten)

05-02-07 17:41:36
nietmeer
Bij ons op school gaan ze zeuren dat we niet genoeg contact uren maken dus nu moeten we ook nog naar lessen in de repetitie week en nu kregen we vandaag een brief over onze extra vrije dagen. 2 welgeteld maar toch.. Laat ons dan lekker in de repetitie week alleen onze reps maken en dan gewoon die 2 dagen naar school gaan..

05-02-07 18:54:32
Blehhh111jr
Senior lid

WMRindex: 378
OTindex: 238
Wnplts: Paterswold
S
Ik vind dat alle leerlingen op de pc moeten werken: Omdat de meeste leraren niet kunnen lezen wat kinderen schrijven en om spellings problemen op te lossen en het smoesje ik ben mijn schrift vergeten op te lossen

05-02-07 18:57:15
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
dat zelfstandig werken werkt inderdaad voor geen meter.. Wij moeten ongeveer een derde van onze schooltijd (12 lesuren in de week) besteden aan het 'zelfstandigwerken'.. Dit wordt je gewoon onmogelijk gemaakt door of vrienden (Dan is het veel te gezellig) of doordat die computers allemaal bezet zijn (wat bijna altijd zo is :s)

05-02-07 19:05:17
Thommy
Erelid


WMRindex: 352
OTindex: 7.127
wij moeten in totaal 1000 uren (60 x 1000) uren besteden aan alle vakken die we hebben qua zelfstudie..
Per jaar..

05-02-07 19:44:19
haggis
Senior lid

WMRindex: 59
OTindex: 379
Ik heb volgens mij dat ik nu op de middelbare zit, 5de jaar havo, 2 leraren gehad die egt ontiegelijk duidelijk en goed uitleg gaven. De ene was voor biologie, is nog steeds leuk, maar stond door hem wel een 9 :ja:jagemiddeld. Andere leraar was voor wiskunde en ook door hem stond ik een 8 gemiddeld.

Nu heb ik voor biologie een lerares opzich wel aardig enz en kan goed les geven, maar die verteld het zo eentonig sta ik nu een 6. Voor wiskunde heb ik een leraar en die denkt egt dat we alles kunnen sta ik een 5.

Volgens mij ligt het dus zeker wel aan dat zelf studeren enz. Maar ook de leraren die je hebt, zorgen ook voor wat je voor het vak haalt en doet

05-02-07 19:47:09
macfreak
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 2.168
S
ik wil maar een ding... nee geen bolletje

wel laptops met boeken op cd's en geen zware onhandige boeken meer in mijn tas

05-02-07 19:57:52
Aranarth
Senior lid

WMRindex: 211
OTindex: 271
Wnplts: Schiedam
een macbook zeker?

Er is een school in Amerika die dit aan het doen is. Ze zijn het nu aan het testen, of het wat wordt weet ik niet, maar het is wel leuk. Alles wordt gedaan emt macs en airport:)

05-02-07 20:01:30
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
comps op school, is nie goed.. zit je alleen maar nog meer naar een schermpje te turen:|

@haggis dat heb ik dus ook...
Duits met een ***lerares: 6,6
Frans: met een redelijke goede lerares: 8,6...

05-02-07 20:02:13
r03l
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 1.990
Quote alweerdood:
Je moet ook weer les krijgen
Allemaal dat open zelfstudie etc. werkt maar gedeeltelijk, je leert wel zelfstandigheid etc. maar je wordt niet meer echt bij de stof betrokken.. We hebben 1 geweldige leraar, die danst zowat door de klas met zijn uitleg, hij is de enigste leraar op school die heel erg bij zijn vak betrokken is, er veel van af weet EN het interessant weet te brengen.. de overige 90% mist dat laatste, of weet niet echt waar hij het over heeft(zoals onze LB leraar in de 1e:|)

En dan de basisschool... De naam zegt het al basis, je moet les krijgen van iemand die dingen weet en de dingen die er toe doen moet je ook leren... mijn vader(leraar red.) is de helft van de tijd met NL bezig om de kinderen bij te leren wat ze AL LANG hadden moeten weten...

je hebt het toch niet over wering

05-02-07 20:03:58
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Nee, Weijs:D:D:D:D

05-02-07 20:07:23
r03l
Erelid


WMRindex: 784
OTindex: 1.990
Man die staat nooit te dansen of dan moet je hem alchol hebben gevoerd anders kan dat niet wacht maar tot de vierde dan krijg je wering en hij is pas vet

05-02-07 20:08:35
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Ik hoop het, maar Weijs nu met die fagocyten.. Intrekken, uitduwen:P en dan zo de hele klas door.. geweldig:D

05-02-07 20:26:31
haggis
Senior lid

WMRindex: 59
OTindex: 379
@alweerdood

Je hebt die leraar dus voor biologie??
Welke opleiding doe jij?

05-02-07 23:45:34
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Voor de wetenschappers
het volgende

Uncaria Tomentosa

06-02-07 18:07:13
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
Ik weet het eigenlijk niet,, wat meot er verandere?

06-02-07 18:07:27
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
Quote:
Uncaria Tomentosa


:S:S:S:S??

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven