hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 19 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Dagarrangement op de basisschool

19-05-09 09:27:20 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wat vindt je hiervan?

Zelf zeg ik van sorry maar je kiest voor kinderen dus dan moet je de school er niet mee gaan belasten.

19-05-09 09:30:11 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
inderdaad 8O waarom neem je dan kinderen, voor de lol, omdat het zo hoort ofzo? wees er dan ook voor ze :|

19-05-09 09:34:56 - Quote! - @Delenn
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
wat ik vind: als je kiest voor een kind moet je er ook tijd voor vrijmaken MAAR stel, je neemt een kind, alles koek en ei, dan gaat je man er ineens vandoor met de secetaresse, zit je daar zonder geld met je kind, dan heb je soms geen andere optie dan een fulltime baan te nemen ook al wil je dat niet:nee
En zo zijn er nog wel wat situaties te bedenken waar je gewoon niet altijd goed voor je kind kunt zorgen ook al wil je dat wel.
Dus niet gelijk over die ouders heenvallen, ze kunnen er niet altijd wat aan doen:nee

19-05-09 12:25:41 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
Wat ik vind:

Ik vind dat jullie allemaal gelijk hebben. Ik heb drie kinderen, ik heb bewust voor alledrie gekozen, maar ik heb er niet voor gekozen om door beide vaders in de steek gelaten te worden. Ik werk 25 uur (in de schooltijden) waarmee ik dus nog steeds ongeveer tweehonderd euro onder het bijstandsniveau verdien. Maar ik werk wel! Ik teer niet op kosten van de staat. En gelukkig heb ik een werkgever die hiermee akkoord gaat. Ze gaan (helaas) 1 middag in de week naar de opvang, omdat ik echt niet minder uren kan gaan werken. Ik vind op zich het initiatief goed, maar maak dan eindelijk eens onderscheid tussen mensen die echt niet anders kunnen (waar ik mezelf onder plaats) en mensen die werken voor het tweede huis, de luxe vakantie (wat is vakantie? ben al twee jaar niet geweest want geen geld), nieuwe keuken, tweede auto.... Want daar word ik dus niet goed van! Je kunt/mag/laat je kids niet de dupe worden van jouw zucht naar meer geld....Kinderen opvoeden doe je zelf, tenzij je echt geen andere mogelijkheden meer hebt.
Pfffff....

19-05-09 12:33:43 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Jovi, je verwoordt exact wat ik bedoel 8O

19-05-09 15:49:40 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Volgens mij is dat artikel hetzelfde als de Brede Scholen,die nu overal worden opgericht.
Het is wel weer een ontwikkeling die kennelijk bij deze tijd past, of je het er mee eens bent of niet.
Ik vind het moeilijk om een oordeel te geven.

19-05-09 15:50:44 - Quote! - @Delenn
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
exact wat ik bedoelde Jovi;)

20-05-09 18:24:07 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Ik ben het helemaal niet met Kpuc eens.
Iedereen wordt vanuit overheidswege gestimuleerd om te werken, en de kosten van het levensonderhoud (bv. huizenprijzen) zijn mede hierdoor flink gestegen. Je vraagt nu dus om een van de ouders zijn/haar baan op te zeggen omdat het kind opgevangen moet worden.
Wellicht is dat inderdaad beter, maar dan moet de overheid ook B zeggen en een flink belastingvoordeel aan de andere ouder geven.

20-05-09 18:25:23 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Mex, dat zijn knelpuntjes wie kunnen worden meegenomen in de onderhandelingen ;) 8)

20-05-09 18:26:26 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Oef, gelukkig :)

03-06-09 19:23:28 - Quote! - @PrinceXEvil
PrinceXEvil
Senior lid

WMRindex: 83
OTindex: 108
Er zijn veel singles, omdat vrouwen hun eigen carrieres en dergelijke willen volgens, zijn er nu erg veel singles in Nederland.

Daarom dat de belastingdienst ook kortingen geeft aan stellen. Kinderen zijn een investering van de toekomst. Het feit dat de Tweede Kamer hierover mee denkt moet de belang hiervan wel duidelijk zijn.

Ouders die niet werken, kunnen ook geen belasting betalen, en dat wil je niet, zeker niet met de huidige economische klimaat boven op de vergrijzing.

Dit is noodzakelijk en vind het een goed plan.

03-06-09 19:26:34 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Bij mij op school zit een kindje wiens ouders hebben gekozen voor beiden part-time werk, ze hebben een klein huisje en redden zich prima, zonder al te veel poespas en luxe rommel, zo kan het ook natuurlijk ;)

03-06-09 19:35:25 - Quote! - @PrinceXEvil
PrinceXEvil
Senior lid

WMRindex: 83
OTindex: 108
Ja, maar hoeveel belasting betalen hun, en hoeveel belasting betaald een stel dat beide full-time werkt.

Het gaat om de centen, je hebt zelf vergoeding voor baby-opvang. Zo een stel die net genoeg rond kan komen. Heeft de economie weinig baat bij, hoe meer cash, hoe meer je uit kan geven, hoe beter de economie is.

03-06-09 19:43:08 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Poep aan de economie als je gewoon op een gezonde wijze kunt leven..

03-06-09 19:52:13 - Quote! - @PrinceXEvil
PrinceXEvil
Senior lid

WMRindex: 83
OTindex: 108
hahaha, maar kan je op een gezonde wijze leven als je geen of een slecht economie hebt?

XD

03-06-09 19:53:32 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Die slechte economie is veroorzaakt door lenende mensen, boven den stand willen leven, op alle fronten, van bedrijf tot particulier. En dat is nu juist iets waar zij niet aan meewerken, dus in mijn ogen zijn dit kanjers die juist de economie zullen redden 8)

03-06-09 20:07:54 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Laatst stond in de NRC.Next dat het beter is voor jonge kinderen van gescheiden ouders, die vaak bij de moeder wonen - daar gaat het hier over, geen of minder van de negatieve effecten van een scheiding ontwikkelen als de ouder waar ze bij wonen, meestal de moeder dus, toch een carriere probeert te maken of in elk geval werkt. Ook al moeten de kinderen dan noodgedwongen (voor een paar dagen in de week) naar de kinderopvang. Het straalt een houding uit van: "mama is sterk" en "het is nu moeilijk, maar als je hard ervoor werkt komt het goed". Voor dat soort situaties is dit soort 'arrangementen' ideaal.

03-06-09 20:10:16 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ikke, het gaat juist om tweeverdieners 8O

Quote:
Dijksma wil met de nieuwe regeling tegemoet komen aan tweeverdieners en (veelal) moeders die nu minder werken dan hun partner de kans geven meer te werken.

03-06-09 20:20:32 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Weer een minuut van mijn leven verspild aan het typen van een lapje tekst 8-)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven