hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 16:00 - 74443 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Ontwikkelings hulp

23-01-07 18:09:17 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote ontwikkelingen:

NEDERLAND GEEFT CHINA MILJOENEN

Nederland gaf in 2006 ten minste 18 miljoen euro aan subsidies voor projecten in China. Het geld komt uit het budget voor ontwikkelingshulp.

lees meer



23-01-07 18:10:48 - Quote! - @Jivebunny
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Maar hopen dat ik goedkope elektornica kan aanschaffen dan :P

23-01-07 18:11:23 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik vind het vreemd dat China ontwikkelingshulp krijgt - waar gaat het naartoe?

23-01-07 18:11:56 - Quote! - @Jivebunny
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
de chip industrie? :P

Of den verbond der vrouwenlijke babies? :P

23-01-07 18:12:27 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
8-) Erg krom, puur om de ontwikkeling van Nederlandse bedrijven in China te steunen. Laat ze verdorie eerst een keer in dit achterlijke Nederland wat problemen op gaan lossen, genoeg armoede hier.

23-01-07 18:13:37 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ja, maar de mensen hier zijn verzadigd en weten wat beter is - dat gaat ons nog een behoorlijk pijn doen!

23-01-07 18:13:54 - Quote! - @Jivebunny
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Juistem Kpuc :) _O_
Heeft U ook van het gerstennat gesnoept dat gij in een dusdanig staat verkeerd dat gij "gaan" verkeerd spelt? :P

23-01-07 18:14:05 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote heraux:
Ik vind het vreemd dat China ontwikkelingshulp krijgt - waar gaat het naartoe?
Van bedrijven zegt men toch? Die hebben er voordeel van.

23-01-07 22:05:17 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Oja, dat is toch geen ontwikkelingshulp .. dat heet investering - en investeringen hebben een retour-waarde (rente, opbrengst) en dat moet weer terug in de pot..

Een ontwikkelings investement is volgens mij one-way ticket (a la RyanAir)

24-01-07 10:50:21 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Inderdaad wel bizar dat China zelf ontwikkelingshulp geeft aan Afrika, en dat in 3 jaar gaat verdubbelen. China geeft die hulp aan Afrika, vaak ook nog in de vorm van wapens, zodat ze er olie kunnen kopen. Ik denk niet dat ze dan die paar Nederlandse miljoenen nodig hebben.
Maar vergis je niet: er is nog veel armoe in China hoor.

24-01-07 11:45:21 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote de Mexicaan:
Inderdaad wel bizar dat China zelf ontwikkelingshulp geeft aan Afrika, en dat in 3 jaar gaat verdubbelen. China geeft die hulp aan Afrika, vaak ook nog in de vorm van wapens, zodat ze er olie kunnen kopen. Ik denk niet dat ze dan die paar Nederlandse miljoenen nodig hebben.
Maar vergis je niet: er is nog veel armoe in China hoor.
Klopt.

24-01-07 14:11:35 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ja, maar jij en ik en veel anderen weten dat ontwikkelingshulp niet bedoeld is om de armen te redden of te helpen - maar om de omgang met de krachten altijd te smeren - klinkt cynisch en onvertrouwelijk - maar het gaat tenslotte om resources - niet zo zeer human resources (als die maar goed betaald zijn.. 5$ per week goed betaald)

Wie geen rechten kent - dat betekend - wie woont in een staat die rechten niet kan verdedigen - die geen middelen heeft om anderen te laten vrezen voor negatieve impact - die kan uiteindelijk zijn volk geen rechten garanderen. En zo is de circel rond - we infiltreren met wapens - zorgen voor chaos - ondermijnen staats-vorming en daarmee basis rechten structuur en daarmee is er weer een work-pool met goedkope arbeids krachten.


31-01-07 12:08:01 - Quote! - @van Maaren
van Maaren
Actief lid

WMRindex: 47
OTindex: 145
Wnplts: Tolbert
S
nee, das ook niet de reden. De ware reden van subsidie is dat het gel opmaken is voor de gene die het meeste hebben! en nog meer willen. Zelden of nooit komt hyet daar waar het voor bestemd is. En dan nog is er zo weing van overgebleven dat het geen zode aan de dijk zet, maar eerder meer elende veroorzaakt dan dat het wat op leverd

01-02-07 04:10:28 - Quote! - @Dweezle
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Wat te denken van al die inzamelactie's. Komt vaak bij de hoge Pieten terecht.
De tsunami actie heeft zoveel geld opgeleverd. De mensen wonen nog steeds in hutjes, als ze die al hebben.

01-02-07 16:24:48 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Quote Dweezle:
De tsunami actie heeft zoveel geld opgeleverd. De mensen wonen nog steeds in hutjes, als ze die al hebben.

Ja, maar heel veel landen hebben het geld dat ze hebben toegezegd helemaal niet overgemaakt (ik geloof de VS bijvoorbeeld maar een paar procent van de toegezegde gelden). Dat vind ik ook redelijk smerig: iemand blij maken met een dooie mus, maar wel even de gevierde helden spelen. En die mensen maar creperen daar.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven