hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 08:00 - 74439 artikelen - nu online 23 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2] 3

Rookverbod in huis, met kinderen

27-03-09 20:05:52
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Dit kan je niet controleren.
Plus dat ik ook neit vind dat het moet kunnen.
Als je in je eigen huis neit eens kan doen wat je wilt Pffff
Plus dat kindjes meestal beginnen met roken omdat het stoer is.
Het zou wel netjes zijn als ouders buiten zoudne roken ofzo, maar dat ligt aan je eigen karakter.

27-03-09 21:54:35
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Luna:
Als je in je eigen huis neit eens kan doen wat je wilt Pffff
Er blijven altijd regels :ja Afhankelijk van wat 'wat je wilt' inhoud kun je het in je eigen huis doen :)

03-04-09 01:26:26
eM!nence
Senior lid

WMRindex: 822
OTindex: 112
Wnplts: Amsterdam
Eens :D Prima dat je in je huis wilt kunnen doen wat je wilt. Maar niet wat een ander in hetzelfde huis (je kind) niet wil.
Je mag in principe wel je schoonmaakmiddelen van mij zo neerzetten dat je kinderen erbij kunnen. Dan gaan ze daar misschien aan dood.

Aan roken ook namelijk (meeroken = roken = kankerverwekkend... klaar)

04-04-09 09:21:38
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
"roken moet overal verboden worden". wat een k*tgezeik. als mensen zo graag een sjekkie of een sigaar op willen steken dan doen ze dat maar. omdat het kan. Waarom zou je dat gaan verbieden? Alcohol is ook slecht voor je, en als je het drinkt bij je kleine kinderen dan geef je "het slechte voorbeeld". blijkbaar vinden die hoge piefen hun wijntje te belangrijk en laten ze dit links liggen.

10-04-09 19:14:23
PinkKitten1991
Erelid


WMRindex: 859
OTindex: 5.563
T S
Ik vind niet dat dit verbod ingevoerd moet worden. Het is veel te moeilijk om te controleren, zo simpel is het.

15-04-09 11:49:42
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
ik vindt dat men nogal moeilijk aan doet over roken. Ja, het is slecht voor je, nou goed? pokkegezeik. als men zo graag iets opsteekt dan vindt ik het prima. laat ze lekker, als ze dat zo graag willen...

(ik rook zelf overigens niet)

15-04-09 18:02:25
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
geheel mee eens moeten de hier in nederland ook per dirket in voeren

mij ouders hebben bijde ook jaren gerookt (tegen woordig de ene keer wel en de andere keer een paarmaand weer niet) maar nooit in huis (nou ja in de berging dat wanneer het slecht weer was met de buitendeur open en de rest goed dicht

het is ronduitbelachelijk dat het toegestaan is om in het bijzijn van kinder in gesloten ruimte's te roken(lees huizen en vervoersmiddelen en ander ruimtes). als je het mij vraagt is het een vorm van kindermishandeling.

23-04-09 21:23:01
eM!nence
Senior lid

WMRindex: 822
OTindex: 112
Wnplts: Amsterdam
@Mensen die zeggen die mensen kiezen er zelf voor. Dat is mijn probleem inderdaad niet nee. Mijn probleem is dat andere mensen er ongewild last van hebben (lees; ongewild verhoogde kans op kanker).

Wat als iemand zichzelf op wil blazen? Prima toch? Eigen keus toch? Ja inderdaad eigen keus, maar niet waar anderen bij zijn - want dan mag het ineens niet. Waarom ook al weer niet? Omdat die mensen die erbij staan, er nogal lást van hebben!

En nu mag zo'n voorstander van roken mij uitleggen waarom roken wel mag in het bijzijn van anderen, en een bom tot ontploffing brengen niet? (ik hoef geen relativerende reacties, want ik weet ook wel dat mijn voorbeeld extremer is - doch vergelijkbaar!).

29-05-09 11:30:01
knalkop
Senior lid


WMRindex: 788
OTindex: 35
ze schieten de rokers nog eens met een raket naar een nieuwe aarde

29-05-09 17:36:43
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
Quote knalkop:
ze schieten de rokers nog eens met een raket naar een nieuwe aarde
dat zou geen eens een verkeerd idee zijn

toen ik een jaar ofzo was had ik regelmatig last van mijn longetjes toen zijn mijn ouders met mij naar de huisarts gegaan

toen vroeg de huisarts of er binnen werd gerookt bij ons wat zo was gezien mijn ouders allebij rookte (en nog steeds roken)

toen zij die beste man dat als mijn ouders door zouden gaan met roken binnenhuis dat ik wel eens ernstige long ziektes kon krijgen (denk hier bij aan astma en verglijkbare ziektes) zo ernstig kan het dus zijn als ouders met kinderen in huis roken

ik heb nog steeds dat wanneer ik in een rookerige ruimte kom ik dagen last heb van mijn longen als ik er te lang zit

29-05-09 20:30:02
Gammalagam
Junior lid

WMRindex: 19
OTindex: 5
Wnplts: Studentenh
Het gaat hier om een principemaatregel. Natuurlijk is het niet controleerbaar. Wellicht zouden mensen gepakt kunnen worden als iemand een overtreder aangeeft en zal getuigen. Maar het is het principe dat telt.

Als je rookt in bijzijn van je kinderen, dwing je ze op jonge leeftijd tot meeroken. Dit is nog veel schadelijker dan een volwassene die meerookt, een volwassene is volgroeid en kan zich bovendien distanciëren van rokende volwassenen/ouders. Kinderen kunnen dit niet.

Je bent een belabberde ouder als je je kinderen een zéer grote kans op kanker en luchtwegaandoeningen toewenst omdat je zelf de ruggengraat mist om ofwel te stoppen met roken ofwel dit roken buiten bereik van de kinderen te doen.

Bovendien geef je je kinderen een verkeerd signaal: ouders die roken leiden vaker tot kinderen die roken.

Kortom: geweldige wet, die ondanks beperkt effect een zeer goed signaal afgeeft.

01-06-09 05:45:29
Anco
Junior lid

WMRindex: 8
OTindex: 11
Wnplts: Frysl&acir
Wat moet hier nou van vinden. Aan ene kant vind ik dat je als ouders niet bij je kinderen moet roken. Dus zou zo'n verbod geen kwaad kunnen. Zeker niet als ze niet actief op gaan controleren.

Maar zoals mijn vader vroeg deed (die nu gestopt is) roken in kamer waar wij niet kwamen. Soort van berging, daar zie ik het kwaad niet van in, maar dat zou dan ook niet meer mogen. En dat vind ik te ver gaan.


01-06-09 05:58:55
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Niet roken waar ze er last van kunnen hebben is het beste.

Ouders wie roken en de kids apen t na, hm, dat kan kloppen. Maar zoals m'n broer en schonezus, die roken al tijden niet meer, en toch roken hun drie kids wel :S

01-06-09 07:05:45
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
De overheid moet regeren en zich niet bemoeien of je wel of niet mag roken in het café of thuis. Je wordt gek van al die betutteling:S

01-06-09 17:11:22
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
als ze dat daadwerkelijk gaan controleren bij de mensen thuis, dan blijft er weinig over van de privacy waar mensen toch ook nog recht op hebben 8O

01-06-09 17:13:45
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Optyfen met Balkenende en zijn Gestapo:S

01-06-09 17:15:02
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
En toch vind ik het aso als ouders bij hun kinderen roken...
En in de auto...
Ik vind het van de ouders gewoon egoistisch.

01-06-09 17:16:25
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Dat vind ik uiteraard ook, maar die ouders zijn toch oud en wijs genoeg?

01-06-09 17:16:35
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het is een morele erekwestie. Wie rookt in huis bij kinderen stelt ze willens en wetens bloot aan ernstige ziektes.

01-06-09 17:17:17
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
ja, ik bedoel dat de ouders eigenlijk beter moeten weten.
Maar niet dat ze het moeten gaan controleren, daar komt geen einde aan dan 8O

01-06-09 17:17:53
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Precies:)

01-06-09 18:07:38
PrinceXEvil
Senior lid

WMRindex: 83
OTindex: 108
Ik rook niet, als het aan mij lag mag het overal verboden worden. Je kan wel zeggen dat het aan de karakter van de ouders liggen, maar tegenwoordig zie ik zoveel jonge stellen die geen raad hebben met kinderen.

Misschien dat de beste oplossing een grote campagne over de gevolgen van roken bij kinderen kan worden gehouden. Opvoeding(!!!) van de ouders lijkt me dan de beste oplossing. Verbod binnenshuis, is onmogelijk om te controleren.

01-06-09 18:14:52
mowe
Senior lid

WMRindex: 119
OTindex: 30
Wat als het kind ook rookt*8

01-06-09 18:19:18
PrinceXEvil
Senior lid

WMRindex: 83
OTindex: 108
Quote:
mowe
Wat als het kind ook rookt

Dan kan je zeggen dat dat de resultaat is van de ouders die roken bij kinderen. XD hihi

01-06-09 18:23:37
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
Quote PrinceXEvil:
Quote:
mowe
Wat als het kind ook rookt

Dan kan je zeggen dat dat de resultaat is van de ouders die roken bij kinderen. XD hihi

ook als het kind als eerste rookte (6)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven