hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 08:00 - 74301 artikelen - nu online 32 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Smerige reclames

11-01-07 16:02:38
nietmeer
Wanneer gaat de politiek nu eindelijk eens die smeerzakken van Frisia, Lenen.nl, postkrediet en dergelijke aanpakken?? Die geflipte dwazen maken het steeds aanlokkelijker terwijl mensen steeds dommer lijken te worden als ze luxe artikelen als een mooie pc, auto enzo over het beeld zien flitsen. Wat mij betreft mogen ze die shit verbieden op de buis en in blaadjes, totaal verbod op reclame voor die woekeraars!

11-01-07 16:15:42
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
Helemaal mee eens :ja

11-01-07 20:12:23
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Precies. Helemaal mee eens. Gelijk weg met de ringtoon etc. reclames en pas na 1 uur erotisch getinte reclame. Dat zenden ze tegenwoordig zo vroeg uit dat iedereen het kan zien :s

Reclame's zijn slecht :ja

11-01-07 23:23:01
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Aan de andere kant: de voetbalclub AZ loopt op dat geld.
Altijd nog beter dan dat de gemeente nu en dan voor 25 miljoen het stadion koopt en een paar jaar later weer van de hand doet voor 1 euro.

11-01-07 23:24:39
smartjan
Senior lid

WMRindex: 369
OTindex: 200
Wnplts: somewhere
S
Quote Kpuc:
Wanneer gaat de politiek nu eindelijk eens die smeerzakken van Frisia, Lenen.nl, postkrediet en dergelijke aanpakken?? Die geflipte dwazen maken het steeds aanlokkelijker terwijl mensen steeds dommer lijken te worden als ze luxe artikelen als een mooie pc, auto enzo over het beeld zien flitsen. Wat mij betreft mogen ze die shit verbieden op de buis en in blaadjes, totaal verbod op reclame voor die woekeraars!


Ja, het idee van: eerst het geld hebben en dan pas uitgeven, is behoorlijk verouderd geloof ik :S

15-01-07 02:39:31
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Wat te denken van al die postorder bedrijven waar je voor een gigantisch bedrag aan krediet kan kopen.
Of gewoon in de winkel nu kopen pas in 2008 betalen.
Je zal maar overal op ingaan.
Gigantische schulden en dan in de schuldsanering. Vreselijk. De mensen die er in trappen worden dan gestraft. De gene die ze er toe aan gezet hebben zouden verplicht moeten worden al die schulden te betalen.
Tja en dan die politiek, zelf hebben ze hier waarschijnlijk niets mee van doen, met hun topsalarissen. Alhoewel er zijn er ook die het presteren in de schulden te komen.

15-01-07 09:31:33
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Wat erger ik me steeds dood aan die kredietreclames zeg... Echt waar...

"Dat is Leen, van Frisia Financieringen!"

Sterf! *mept dat ouwe mens*

OF dat gewoon zo'n hele familie meedoet met zo'n reclame...

Die kinderen... zijn die suicidaal? Die worden toch helemaal afgetuigd op school, of heb ik dat nou?

15-01-07 12:40:30
Ines
Lid

WMRindex: 36
OTindex: 22
Wnplts: Ooij
Hoewel ik ook vind dat er best wel wat meer controle en kritiek zou mogen zijn op sommige vormen van reclame, en ik ook vind dat het wel héél erg gemakkeijk wordt gemaakt om jezelf in de schulden te storten, valt het me op dat het idee, dat je zelf verantwoordelijk bent voor de keuze's die je maakt, hier niet echt populair is. Terwijl volwassen mensen er toch echt helemaal zélf voor kiezen om een lening af te sluiten. En daarmee dus zélf een keuze maken. En dan dus, in mijn optiek, zélf verantwoordelijk zijn voor de gevolgen.
Hebben we nou echt te lang met z'n allen in een verzorgingsstaat geleefd dat het per definitie altijd iemand anders z'n schuld moet zijn? Ik vind de bovenstaande reacties begrijpelijk, maar wel erg kinderachtig af en toe. Want in plaats van je af te vragen wanneer 'de politiek' er eens 'iets' aan gaat doen (lekker vaag en bovendien volkomen onbereikbaar), zou je je ook af kunnen vragen wat je er ZELF aan kunt doen als je in de verleiding bent om een nieuwe auto te kopen en je hebt het geld niet...

15-01-07 13:54:02
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Vroeger werden mensen verbannen als ze de ongeschreven regels overtraden nu komen ze bij Paul de Leeuw en het studentikoze grensverleggend collectief.

Maar goed - schulden moet je betalen of je gaat zoals in het Oude Athene de betere burgers beroven en vermoorden..

Maar die tijden willen we niet dus..
Moeten er mensen honger lijden..

15-01-07 14:02:20
Erik Jan
Senior lid

WMRindex: 146
OTindex: 180
Wnplts: Elburg
Zoals een of andere gozer ooit zei :"Armoede is een keuze". Nou ja, in Nederland dan, en ook niet in andere gevallen. Als die mensen hun geld beter besteden, niet verspillen aan mobieltje, tatoeages (spelling?), auto's of rookwaar hoefden ze echt niet naar de voedselbank. Wel eens gehoord van het tekort aan parkeerplaatsen bij de voedselbank?

15-01-07 17:21:02
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
@Ines: ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Altijd maar wijzen naar de overheid.... Denk zelf eens een keer na voordat je een of andere lening afsluit, of in het algemeen voordat je iets doet/koopt. Het past in dezelfde categorie als het verhaal van die vrouw een tijdje terug, die met de auto tegen een wegblokkade aan was gereden omdat haar Tomtom zei dat ze naar links moest.

31-01-07 14:37:03
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
@Ines en @mexicaan. in grote lijnen ben ik het wel met jullie eens. maar ik denk dat er een hele grote groep mensen is, die echt niet in staat is de gevolgen te overzien. en ook op het moment dat ze zich in de schulden steken, hopen of verwachten dat het later beter wordt.
eigen verantwoordelijkheid, zeker, maar er zijn blijkbaar erg veel naieve mensen, die enthousiast in elke valkuil duiken die er voor ze gegraven wordt. de kredietreclames helpen niet bepaald deze mensen daarvoor te behoeden.

31-01-07 14:38:26
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
heel simpel leenreclames? dan ook rook reclames8)

31-01-07 14:40:35
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
@Twaggy, yep!!! en drankreclame en wietreclame 8)

31-01-07 14:42:02
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
ik bedoel leen reclames op de buis? dan ook rookreclames en zo;) even voor de duidelijkheid voor als je het anders opvatten ;)

31-01-07 14:43:00
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
volgens mij snapte ik het wel:D

31-01-07 14:43:56
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Ik denk idd dat veel mensen erg beïnvloedbaar zijn via de media.

Altijd mensen die niet zeker van zichzelf zijn en dat willen compenseren met allerlei luxe goederen.

Dus ja, zeker een gedeelte zelfverantwoording, maar ook een gedeelte voor de overheid/bedrijfsleven.

31-01-07 14:44:28
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Quote chica:
volgens mij snapte ik het wel:D


gelukkig een vrouw naar mijn hart8)

31-01-07 14:57:17
protan
Senior lid

WMRindex: 87
OTindex: 390
S
bij becam ook zeggen ze dat je 6,7 procent rente betaald en als je op het laatste stukje kijkt naar het totaal te betalen bedrag blijkt het 11,7 te zijn

31-01-07 14:59:14
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Zo zie je maar weer dat je altidj de voorwaarden goed moet lezen met dit soort dingen.

Ach reclame is altijd beter dan het echte producr. Ik kijk eigenlijk nooit reclame, ga ik altijd zappen:P

(behalve als er mooie vrouwen in voor komen:P(A))

31-01-07 15:00:33
Theetje
Oudgediende


WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
er is op het moment maar 1 mooie reclame, de rest zuigt!! vooral Frisia finacieringen en Beter Bed..

Maar die ene mooie reclame? De coca cola reclame, als die man een flesje cola uit een automaar haalt :D

31-01-07 15:01:57
protan
Senior lid

WMRindex: 87
OTindex: 390
S
Quote Theemonster:
er is op het moment maar 1 mooie reclame, de rest zuigt!! vooral Frisia finacieringen en Beter Bed..

Maar die ene mooie reclame? De coca cola reclame, als die man een flesje cola uit een automaar haalt :D


die is echt mooi gemaakt ja

31-01-07 15:03:53
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Weer goed over nagedacht van Coca Cola, ze hebben vaak mooie reklames vind ik, behalve die van kerst, die word een beetje afgezaagd

31-01-07 15:04:19
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S

31-01-07 15:06:15
protan
Senior lid

WMRindex: 87
OTindex: 390
S
Quote Styvon:
Weer goed over nagedacht van Coca Cola, ze hebben vaak mooie reklames vind ik, behalve die van kerst, die word een beetje afgezaagd


die is en blijft mooi vind ik al is hij onderhand al wel oud ja. Hoe oud is hij onderhand al wel niet/

* dit topic ging toch over slechte reclames? *

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven