hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 08:00 - 74424 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Vergrijzing bereikt over dertig jaar hoogtepunt

19-12-06 10:52:39 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Vergrijzing bereikt over dertig jaar hoogtepunt

Uitgegeven: 19 december 2006 09:59
Laatst gewijzigd: 19 december 2006 10:08

AMSTERDAM - Volgens het CBS zal tussen nu en 2038 het aantal 65-plussers toenemen van 2,4 naar 4,3 miljoen. Een kwart van de 17 miljoen Nederlanders is dan 65 jaar of ouder.

Het aantal ouderen groeit vooral sterk door de naoorlogse geboortegolf. De levensverwachting neemt sterker toe dan eerder verwacht. Het verwachte maximumaantal 65-plussers in 2038 is 200.000 hoger dan volgens de vorige prognose. Levensverwachting

Bij mannen stijgt de levensverwachting van 77,6 jaar in 2006 naar 81,5 jaar in 2050. Bij vrouwen loopt de levensverwachting op van 81,7 naar 84,2 jaar. Meer mensen zullen dus de pensioenleeftijd bereiken en bovendien zullen gepensioneerden langer leven.

Beroepsbevolking

De verhouding tussen 65-plussers en potentiele beroepsbevolking (20- tot 65-jarigen), neemt sterker toe dan het aandeel 65-plussers. Want niet alleen neemt het aantal 65-plussers toe, ook daalt de potentiele beroepsbevolking met 1 miljoen.

Bevolkingsgroei

De Nederlandse bevolking groeit in 2006 nog maar met 20.000 personen. Deze historisch lage groei is vooral het gevolg van toegenomen emigratie. Tot 2034 wordt een bescheiden bevolkingsgroei met enkele tienduizenden per jaar verwacht.

19-12-06 10:53:08 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
en daarom zeg ik dus altijd dat het juist investeren is om nu meer dan 1 of 2 kinderen te krijgen :)
Die kinderen zijn straks heel hard nodig om het land draaiende te houden!


19-12-06 11:59:35 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Quote lanira_mommy:
en daarom zeg ik dus altijd dat het juist investeren is om nu meer dan 1 of 2 kinderen te krijgen :)
Die kinderen zijn straks heel hard nodig om het land draaiende te houden!



Juist, 1 of 2 kinderen. Als iedereen met z'n 2en 2 kinderen of minder krijgt, dan wordt het aantal mensen niet groter en hebben we nog wat ruimte hier! Yay!

Maar ja... die asielzoekers...

19-12-06 12:17:44 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Tsja.. Moeten we maar niet zo welvarend (aka mislukt) zijn.

19-12-06 13:39:52 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@Slicky
Realiseer je je wel dat er een hele grote groep mensen weg valt, zowel op de arbeidsmarkt als in het leven zelf over een aantal jaar?
en Wie gaat onze pensioenen betalen denk je als er te weinig kinderen geboren worden zoals nu al een aantal jaar de trend is?

19-12-06 14:24:06 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Het heeft ook zn nadelen, maar voordelen zijn er ook. Het is een goed teken dat mensen steeds ouder worden..

19-12-06 14:30:32 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Ik weet de oplossing...

De overheid moet ipv antirook een rook campagne houden...

Het is gunstig voor de staatskas!! Veel accijns!! Dus extra geld voor mensen die met pensioen zijn!!
Het is gunstig voor de vergrijzing!! mensen hebben een lagere levensverwachting... hoeven we minder lang pensioen aan tebetalen...

Ook voor jezelf is het beter... je hoeft je minder druk temaken om pensioengaten, beter voor je bloeddruk... flink roken en je haald je pensioen niet eens....

Waarschijnlijk is het minder voor de ziektekosten... de premies van ziekenfonds zullen wel stijgen... Het is op het einde ook nogal erg pijnlijk en lange weg voordat je bij je einde bent... maargoed...

Ieder voordeel heb se nadeel...


19-12-06 16:53:11 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Quote lanira_mommy:
Wie gaat onze pensioenen betalen denk je als er te weinig kinderen geboren worden zoals nu al een aantal jaar de trend is?

Die moeten we tegenwoordig toch zelf betalen?

19-12-06 17:06:03 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ik moet het gaan betalen... Dacht het niet :+

*Maakt alvast verhuis plannen*
America, here I come 8)

19-12-06 17:19:18 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ slicky

Denk je dat het geld uit jouw loon dat voor pensioen afgetrokken wordt daadwerkelijk wordt gespaard ergens voor jou? nee hoor...
Dat gaat naar de staat, die het gebruikt voor de huidige pensioenen!
Niet voor d ejouwe dus!
Als er tegen de tijd dat je zelf met pensioen gaat , onze hele generatie dan dus, niet genoeg jonge mensen zijn die werken, dan heeft de staat dus te weinig geld om alle pensioenen op te hoesten en zullen daarmee problemen ontstaan....


05-01-07 01:05:49 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
En nu willen ze er nog belasting over gaan heffen ook. Je betaalt dus belasting voor je pensioen, en als je dat dan eindelijk krijgt moet je ook daar weer belasting over betalen. Mmmh, het lijkt net diefstal...

05-01-07 01:06:24 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Lijkt me een kul-verhaal..
Dus ik moet nu dood anders wordt ik over 20 jaar wellicht grijs?

05-01-07 01:06:58 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Hoskeu:
Ik weet de oplossing...

De overheid moet ipv antirook een rook campagne houden...

Het is gunstig voor de staatskas!! Veel accijns!! Dus extra geld voor mensen die met pensioen zijn!!
Het is gunstig voor de vergrijzing!! mensen hebben een lagere levensverwachting... hoeven we minder lang pensioen aan tebetalen...

Ook voor jezelf is het beter... je hoeft je minder druk temaken om pensioengaten, beter voor je bloeddruk... flink roken en je haald je pensioen niet eens....

Waarschijnlijk is het minder voor de ziektekosten... de premies van ziekenfonds zullen wel stijgen... Het is op het einde ook nogal erg pijnlijk en lange weg voordat je bij je einde bent... maargoed...

Ieder voordeel heb se nadeel...



gelijk heb je..
Rook je rot!

05-01-07 01:15:26 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote De Mexicaan:
En nu willen ze er nog belasting over gaan heffen ook. Je betaalt dus belasting voor je pensioen, en als je dat dan eindelijk krijgt moet je ook daar weer belasting over betalen. Mmmh, het lijkt net diefstal...
Ik spaar me eigen pensioen wel? 8-)

05-01-07 01:37:17 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Tuurlijk is dat diefstal - sterker nog - het feit dat wij onze pensioen niet krijgen ligt niet aan ons.. het ligt aan het verdeelnetwerk (maffia) die de wetten bepaald wie wel en waarom millioenen mag schrapen met alle contradictische methodieken van beleid en gevolgende verval.

Maar geld komt in het laadje..

19-01-07 14:43:06 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Alle bejaarden komt allen samen en verft uw haren zwart... en stellig
er komt een einde aan de vergrijzing..

En hoe zat dat ook alweer met die grijze cellen??
Krijgen die ook een kleurtje..?

19-01-07 16:55:52 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote Hoskeu:
Ik weet de oplossing...

De overheid moet ipv antirook een rook campagne houden...

Het is gunstig voor de staatskas!! Veel accijns!! Dus extra geld voor mensen die met pensioen zijn!!
Het is gunstig voor de vergrijzing!! mensen hebben een lagere levensverwachting... hoeven we minder lang pensioen aan tebetalen...

Ook voor jezelf is het beter... je hoeft je minder druk temaken om pensioengaten, beter voor je bloeddruk... flink roken en je haald je pensioen niet eens....

Waarschijnlijk is het minder voor de ziektekosten... de premies van ziekenfonds zullen wel stijgen... Het is op het einde ook nogal erg pijnlijk en lange weg voordat je bij je einde bent... maargoed...

Ieder voordeel heb se nadeel...



Geweldig is ie! Haha _O__O__O__O_

19-01-07 21:17:13 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Als je nu gewoon een sterfverbod invoerd dan kunnen we allemaal lekker langer werken - veel rustiger werken en lekker genieten want het werk wordt ook veel relaxter..

19-01-07 22:44:49 - Quote! - @Erik Jan
Erik Jan
Senior lid

WMRindex: 146
OTindex: 180
Wnplts: Elburg
Ziet de overheid dan niet in dat ze over 10 jaar allemaal dood zijn, zodat we weer met wat jongere mensen zijn? Babyboom golf, die gaat wel weer over. Net als hoog- en laagconjunctuur bij economie 8).

:P

20-01-07 01:31:05 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Quote heraux:
Als je nu gewoon een sterfverbod invoert...

Of een ziekteverbod, dat scheelt een hoop kosten!

20-01-07 12:10:41 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ja, of nog beter: vergrijzing verbod met als straf 18 jaar elke dag "Dat kleine cafe aan den haven"

20-01-07 15:34:06 - Quote! - @laurenscleyman
laurenscleyman
Lid

WMRindex: 12
OTindex: 91
Wnplts: elversele
mij geeft dat niet, die vergrijzing, de meises leven langer, mannen niet, dus wij mannen zullen nooit alleen blijven later:D lekker genieten dus:D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven