hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 14:00 - 74448 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

CU CDA PVDA?

18-12-06 23:18:19
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Zou het doorgaan? Of een andere formatie?

18-12-06 23:19:25
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
mwha zal nog wel ff duren denk ik

18-12-06 23:23:01
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Andere formaties zijn er niet. Als dit niet lukt..

18-12-06 23:41:40
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote Mmore:
Andere formaties zijn er niet. Als dit niet lukt..


Er komen altijd andere formaties..

19-12-06 02:32:31
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Tsja, en dan kan Jan Marijnissen weer lekker verder gaan met op z'n gemakje commentaar leveren vanuit de luie stoel. (net zoals ik trouwens :D )

19-12-06 08:43:48
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Gelukkig zit de PvdA er nog bij, anders moesten we strax nog allemaal verplicht naar de kerk op zondag :S

19-12-06 08:47:00
nietmeer
Quote Tovenaar:
Quote Mmore:
Andere formaties zijn er niet. Als dit niet lukt..
Er komen altijd andere formaties..
Jeps, een vlucht ganzen, regenwulpen, misschien wel begeleid door wat Joint Strike Fighters als toetje 8O

19-12-06 10:16:40
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Vergeet de kapitaalvlucht niet

19-12-06 10:18:38
Apeiron
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 35
S
Dit is uiteraard niet de bedoeling. Ik zal zeker niet zo ver gaan het een drama te noemen, maar ik ben echt niet gelukkig met CDA/PvdA/CU.

Nederland raakt duidelijk verdeeld in rechts/links en het CDA is gewoon een gematigd rechtse partij. Door nu met twee linksere partijen te gaan samenwerken verliest het CDA voor mij elke geloofwaardigheid (niet dat ik ooit iets met het CDA had). Ze hebben de afgelopen jaren immers een totaal ander beleid gevoerd dan waar ze nu in gedwongen gaan worden, maar blijven wel gewoon regeren.

De ChristenUnie. Zij hebben uiteraard flink gewonnen, maar moeten nu geen grootheidswaanzin krijgen en veel gaan eisen.

De PvdA. Tja. "We willen alleen met de SP", was het eerst. Dat ging al snel niet meer op, omdat de SP nu eenmaal trouw blijft aan haar eigen waarden en een aantal dingen gewoon niet bespreekbaar acht.

Dus wat nu?
Met een beetje geluk valt CDA/PvdA/CU ruim voor de vier-jaar deadline weer, en dan zullen we uiteraard een nog scherpere verdeling rechts/links gaan zien. Zowel Wilders als de SP worden nog groter, terwijl CDA/PvdA weer wat inleveren.

Hoe moet dit in de toekomst verder? Het probleem wordt natuurlijk steeds meer dat er geen coalitie te vormen is. Daarom ben ik voor een nieuw systeem, zonder kabinet.

In plaats van een ministerraad kan er door de kamer een raad van deskundigen aangesteld worden. In plaats van een formatieperiode zijn er dan een paar weken waarin iedere fractie personen (niet persé uit de eigen kring) naar voren schuift. De kamer kan dan stemmen of ze die persoon op die plaats willen. Degene met de meeste stemmen, minimaal een meerderheid, krijgt die positie.

Vervolgens wordt er over ieder plan, iedere wetswijziging etc. apart gestemd in de kamer. Hierdoor is er geen kabinet meer nodig, is de democratie wat directer en is er meer ruimte voor ad hoc samenwerking tussen partijen.

19-12-06 10:54:24
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
ik vind het een zeer slechte zaak dat men de SP buiten spel zet, terwijl die overduidelijk in de coalitie horen!


19-12-06 11:02:51
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Nederland gaat gewoon dood, net als de rest van de wereld. Accept it. Zelfs het stemmen is niet eerlijk meer tegenwoordig. Het is nu even wachten op een grote natuurramp en dan weer opnieuw opbouwen he :) En dan gaat het weer een tijdje goed.

19-12-06 11:03:46
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Quote lanira_mommy:
ik vind het een zeer slechte zaak dat men de SP buiten spel zet, terwijl die overduidelijk in de coalitie horen!


als SP erin hoort dan Wilders ook want de kiezers kozen hem ook als winnen van 0 naar 9 zetels is ook niet niks

19-12-06 12:35:04
Apeiron
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 35
S
Quote Twaggy:
als SP erin hoort dan Wilders ook want de kiezers kozen hem ook als winnen van 0 naar 9 zetels is ook niet niks


Nee maar dat is nog wel even anders dan de overwinning van de SP.

Quote lanira_mommy:
ik vind het een zeer slechte zaak dat men de SP buiten spel zet, terwijl die overduidelijk in de coalitie horen!


Ik weet niet in hoeverre de SP zichzelf buiten spel heeft gezet. Persoonlijk zag ik het liefst PvdA/SP/GroenLinks.
Een kabinet met de SP is nu gewoon onmogelijk, omdat ze veel te weinig zullen toegeven om samenwerking met het CDA mogelijk te maken. De SP moet dus wel buitengesloten worden.

Dit is begrijpelijk van beide kanten: andere partijen zeggen dat de SP te veel eist, de SP zegt dat ze trouw blijven aan hun waarden. Tja. Volgende keer moeten we ze dan maar een nog grotere overwinning bezorgen :ja

19-12-06 13:40:29
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
SP is gewoon aan de kant gedrukt - omdat die het orgasme van Rechts proberen te voorkomen.

19-12-06 13:41:00
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
*lol* @ heraux
leuke manier van verwoorden weer ;)


19-12-06 18:38:12
ikky
Oudgediende


WMRindex: 705
OTindex: 8.854
Quote Ikke:
Gelukkig zit de PvdA er nog bij, anders moesten we strax nog allemaal verplicht naar de kerk op zondag :S

Nou inderdaad:S
Dit gaat echt niet werken.. 8O

19-12-06 22:12:06
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Weg met de pvda.. En ik ga eecht niet naar de kerk :D Bullshit.

19-12-06 22:12:57
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
ik ben er al 1 keer uitgeschopt een 2e keer word alleen maar makkelijker

19-12-06 22:13:01
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Vind wel dat de CU enkele goeie standpunten heeft..

19-12-06 22:18:07
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote lanira_mommy:
ik vind het een zeer slechte zaak dat men de SP buiten spel zet, terwijl die overduidelijk in de coalitie horen!
En waarom dan wel niet? Volgens mij had het CDA toch echt meer zetels.. Ik snap niet waarom de SP winnaar wordt genoemd terwijl ze niet eens de meeste zetels hebben 8-)

19-12-06 22:19:41
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Quote lanira_mommy:
ik vind het een zeer slechte zaak dat men de SP buiten spel zet, terwijl die overduidelijk in de coalitie horen!

hmm vergeet Wilders dan ook niet want dat was ook 1 van de winnaars

19-12-06 22:21:31
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Twaggy:
Quote lanira_mommy:
ik vind het een zeer slechte zaak dat men de SP buiten spel zet, terwijl die overduidelijk in de coalitie horen!

hmm vergeet Wilders dan ook niet want dat was ook 1 van de winnaars
Wilders in een coalitie? Ha Ha Ha :nee Ik kan me echt niet voorstellen waarom er nou iemand op hem zou stemmen.. Hij is een leuk gespreksonderwerp en een lachwekkende kop, maar zijn politieke standpunten... :nee

19-12-06 22:23:26
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
toevallig heb ik op hem gestemd. het gaat er meer om dat de politiek Wilders al gelijk aan de kant schoof terwijl er toch wel een duidelijk signaal is gegeven

19-12-06 23:22:12
Apeiron
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 35
S
Quote Mmore:
En waarom dan wel niet? Volgens mij had het CDA toch echt meer zetels.. Ik snap niet waarom de SP winnaar wordt genoemd terwijl ze niet eens de meeste zetels hebben


Omdat de SP verdriedubbeld is en dus heel veel stemmen heeft gewonnen, terwijl het CDA vier zetes kleiner is geworden en dus kiezers heeft verloren.

Quote Twaggy:
toevallig heb ik op hem gestemd. het gaat er meer om dat de politiek Wilders al gelijk aan de kant schoof terwijl er toch wel een duidelijk signaal is gegeven


Een duidelijk signaal waarvoor? Voor onmenselijkheid, minder/geen ontwikkelingshulp, uitzetten van in Nederland geboren kinderen die de taal van het land waar ze heen moeten niet eens spreken?

Gelukkig is links groot genoeg om tegenwicht te bieden aan dit soort ideeën.

20-12-06 17:23:08
Niekmanz
Lid

WMRindex: 53
OTindex: 7
Wnplts: Haarle
Quote Apeiron:

Een duidelijk signaal waarvoor? Voor onmenselijkheid, minder/geen ontwikkelingshulp, uitzetten van in Nederland geboren kinderen die de taal van het land waar ze heen moeten niet eens spreken?

Gelukkig is links groot genoeg om tegenwicht te bieden aan dit soort ideeën.

Ik vind trouwens ook niet dat het nodig is rechts zo af te kraken,, we willen gewoon een hoge prioriteit stellen aan veiligheid en vrijheid, misschien is het uitzetten van buitenlanders die langer dan 5 jaar hier zijn ook nog een beetje onzinnig maar ik vind gewoon dat we ons sterk moeten maken en geen slappe houding van een verzorgingsstaat moeten aannemen.. mensen moeten meer dingen zelf weten ipv. dat de regering het allemaal voor hen voorkauwd.. Nederland is te lief

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven