hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 16:00 - 74428 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


[1] 2

At home

24-02-08 14:56:59
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S

'Zoals het hoort'.. Stelletje mafkezen. In eind december/begin januari zou ons verhuispakket worden afgeleverd. Het is nu bijna maart, en nog steeds geen pakket. Wij hebben in begin februari gebeld en kregen een pitbull van de klantenservice aan de lijn. Wij stonden er op dat het pakket die zelfde week nog bezorgd zou worden. 'Dat gaat niet gebeuren, mevrouw'.

Wij hebben van iemand die nog een pakket had liggen er een gekregen. Ben benieuwd of ze een rekening gaan sturen.. 8)

24-02-08 15:09:31
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Home hoor je niks anders dan klachten over. Zal mij benieuwen, want Casema, Multikabel en Home zijn gefuseerd. Wordt later dit jaar Ziggo. En aangezien ik Casema heb...:|

24-02-08 15:10:28
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Voor internet, telefonie en televisie. Tot nu toe geen klachten, want alles doet het naar behoren, maar toch...:|

24-02-08 19:37:44
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Als @home werkt, dan werkt het goed.. al is het soms even doorbijten (de nachtmerrie van het draadloze modem, het af en toe uitvallen van de telefoon of storingen met digitale tv zijn ondertussen opgelost) en ik heb al tijden geen klachten meer :P Even afkloppen (A)

Gek genoeg heb ik nu wél klachten over xs4all :@ Terwijl dat nu juist de provider was waar ik nooit problemen mee had (wachttijden aan de telefoon, het niet leveren waar je voor betaald, onjuiste afschrijvingen en het niet beantwoorden van e-mail)

03-03-08 10:31:42
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote stormzoeker:
Als home werkt, dan werkt het goed.. al is het soms even doorbijten (de nachtmerrie van het draadloze modem, het af en toe uitvallen van de telefoon of storingen met digitale tv zijn ondertussen opgelost) en ik heb al tijden geen klachten meer :P Even afkloppen (A)

:@ Dat afkloppen heeft niet geholpen, de telefoon ligt er al 2 dagen uit en ze maken niet erg veel haast om dat op te lossen...
Nu heb ik ineens wel veel haast om op te zeggen en dat heb ik dan ook maar per direct gedaan (A)

Quote stormzoeker:
Gek genoeg heb ik nu w�l klachten over xs4all :@ Terwijl dat nu juist de provider was waar ik nooit problemen mee had (wachttijden aan de telefoon, het niet leveren waar je voor betaald, onjuiste afschrijvingen en het niet beantwoorden van e-mail)

En deze problemen zijn opgelost, met uitleg en excuses. Blijkt dat mijn hele oude abonnement (die van voor Home) en mijn huidige pack-abonnement elkaar een beetje aan het bijten waren :$


10-03-08 01:00:13
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wie heeft home
en heeft verbindings problemen
met de telefoon ?

10-03-08 01:06:29
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
Eerst had ik KPN daarbij had ik niets anders dan ellende. Contractbreuk door KPN, dan weer geen internet, dan weer geen telefoon, dan weer en geen telefoon en internet.
Plus dat ze gewoon staalhard aan het liegen waren.
Helpdesk die je niet hielp, ect...
KPN Is gewoon SHIT.

Ik zit nu bij Home, ik heb me er drie keer ervoor moeten aanmelden.
Maar ik heb gelukkig weinig problemen.
Alleen bestanden downloaden en bellen tegelijk gaat helaas niet.


10-03-08 08:02:31
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Quote Giovanni:
Home hoor je niks anders dan klachten over. Zal mij benieuwen, want Casema, Multikabel en Home zijn gefuseerd. Wordt later dit jaar Ziggo. En aangezien ik Casema heb...:|
Wat gaat er nu veranderen bij ons?

Wij hebben medium bundel bij Multikabel. Ik weet niet meer hoe ze het noemen, maar lekker snel internet met een downloadsnelheid van 4000 Kbit per second, of te wel 500 Kb per seconde. Wij zijn sneller met downloaden dan de servers waar ik op zit met gegevens naar ons toe sturen8). En digitale kabel op onze 42". Heeft ons niet meer gekost, eerst hadden we een aantal losse abonnementen, die samen ongeveer net zoveel kosten als een bundel. En toen kwam er een aanbieding, niet-bundel abbonnees krijgen een gratis digitale ontvanger als ze overstappen. Lang moeten wachten, maar hij is er gekomen. Blij:ja. En we zijn geen eens rijk:nee.

Multikabel hebben we wel in het verleden problemen mee gehad. Zo nu en dan, soms waren er tijden dat het vaak gebeurde, viel tv en/of internet uit. Laatste tijd niet meer, maar dat komt niet door het overstappen want een poos voor het overstappen hadden we er ook geen last meer van.

10-03-08 09:15:14
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote heraux:
Wie heeft home
en heeft verbindings problemen
met de telefoon ?


:@ We zitten hier nu precies 1 week en 1 dag zonder telefoon. Konden we eerst nog wel bellen (maar niet gebeld worden), we kunnen nu helemaal niets meer :@ Niet bellen en niet gebeld worden.....
We hebben afgelopen vrijdag 43 minuten aan de telefoon gehangen met een mobiele telefoon. Orange pre-paid vraagt € 1,30 per minuut voor het bellen van een 0900 nummer (dat is dan nog EXCLUSIEF de gesprekskosten). Dat was dus minimaal 52 euro aan belkosten (alle pre-paid telefoons hier in huis zitten nu dus zonder beltegoed). Het probleem is nog steeds niet opgelost. Wel het verzoek via e-mail, op zaterdag en zondag om toch maar vooral de helpdesk te BELLEN :@

Vergoeding van de gemaakte kosten? O ja hoor. Daar doen ze aan (A). Nadat je een factuur kunt overleggen waarin aangegeven staat wanneer je met de helpdesk hebt gebeld :@ Hallo Home? Ik bel PRE-PAID! tuut-tuut-tuut-tuut.

10-03-08 11:10:57
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
"Alleen bestanden downloaden en bellen tegelijk gaat helaas niet."

Interesante informatie - waarschijnlijk valt de telefoon-verbinding dan sporadisch weg.

Vreemd - ik dacht dat VoIP een gereserveerd stuk bandbreedte had..

10-03-08 11:19:19
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Peter Willemse:
Alleen bestanden downloaden en bellen tegelijk gaat helaas niet.

Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Misschien een oud kabelmodem? Even een nieuw modem aanvragen (6)
Doe maar niet, dan gaat het downloaden als een speer, maar je loopt het risico dat je helemaal geen gebruik meer kunt maken van je telefoon (a)

10-03-08 11:24:45
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
nee, kan, zou kunnen - wij hebben Arres - een usb/telefoon/lan geval - volgens mij de laatste Versie.

Maar de Telefoon valt regelmatig gewoon weg - volgens mij bij home wel bekend - maar dat wordt niet als zodanig genoemd - dan rennen klanten weg. Het ligt aan het protocol volgens mij - zodra de download boven een bepaald niveau komt kan het modem de telefoon-verbinding niet in stand houden.

Dat is niet echt perfect.

Dit is louter een theorie, het practijk examen volgt nog..

10-03-08 12:28:24
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Wij hadden tot vorige week zondag een Arris TM501B probleemloos werken. Geen problemen met bellen en gebeld worden. Ook niet als er gedownload werd.
Sinds vrijdag hebben we een Scientific Atlanta. Het downloaden gaat prima, alleen zo jammer dat telefonie niet meer werkt (6)

10-03-08 20:20:53
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Doctor Insano-Je krijgt als het goed is nog informatie thuis gestuurd over wat er nu precies allemaal gaat veranderen. :)

10-03-08 22:06:59
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Ah mooi.

10-03-08 22:12:00
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Giovanni:
@Doctor Insano-Je krijgt als het goed is nog informatie thuis gestuurd over wat er nu precies allemaal gaat veranderen. :)

Thuisgestuurd 8O... Lieve help dan moet er in ieder geval een cultuuromslag plaatsvinden binnen Home (A). Sinds het aanmeldingspakket heb ik NIETS meer thuisgestuurd gekregen, alles gaat óf via e-mail óf je moet het ergens zien te achterhalen op hun website :P

Nog een beleid bij Home: er wordt hooguit één mailtje per dag beantwoord (na de gebruikelijke 24 uur wachttijd).
Vandaag 15 mailtjes naar de verschillende afdelingen verstuurd en jawel: één antwoord op een bericht dat ik gisteren verstuurd had. Dat schiet op (6), al is het volgens de begrippen van deze kabelaar nog snel want als standaard ontvangstbevestiging krijg je dit:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij streven ernaar uw klacht binnen tien werkdagen in behandeling te
nemen en uw e-mail te beantwoorden.
 
Met vriendelijke groet,

Klantenservice Home

Ze nemen dus maximaal 10 werkdagen de tijd om een klacht via e-mail te beantwoorden :@
Ik wens straks eenieder die bij Ziggo terecht komen erg veel sterkte (A)(A)(A)(A)
Tegen die tijd hoop ik een andere provider te hebben :P

10-03-08 22:18:36
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Ik had het eerst ook niet zo op multikabel. Nu hebben we ineens een aanbieding gevonden in onze brieven bus waar ik toch heel blij mee ben, gratis digitale ontvanger, heel snel internet echt chill. EN het kost ons niks extra, want we hadden eerst een aantal losse pakketten die net zoveel kosten. Support is heel vaak niet zo goed. Vaak krijgen ze gewoon gigantisch veel mailtjes.

10-03-08 22:32:42
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@stormzoeker-Ik zit al meer dan 20 jaar bij Casema. Nooit geen problemen. Alles doet het zoals het hoort. Geen storingen, niks, nakkes, nada. 8)

10-03-08 23:53:52
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Giovanni
Met internet hebben we over het algemeen ook geen problemen (behalve dan de draadloze router van Netgear van Home, waar ze zelf geen raad mee wisten). Snelheden worden keurig gehaald en het komt maar zelden voor dat het plat ligt.

Telefonie is een héél ander verhaal. Vanaf het begin (om precies te zijn nadat de proefperiode voorbij was) kregen bellers met enige regelmaat te horen dat ons nummer niet bestaat (A). Wij zijn er nooit zeker van dat we ook daadwerkelijk bereikbaar zijn via de telefoniedienst van Home. Sinds vorige week zondag (8 dagen geleden dus) waren we plotseling voor niemand meer bereikbaar en sinds afgelopen vrijdag zijn we voor niemand meer bereikbaar én kunnen we niet meer bellen. Bellen naar de helpdesk kost ons op dit moment het lieve bedrag van € 1,30 + gesprekskosten (orange prepaid) en we hebben dus al 3 telefoons leeggebeld (totaal 52 euro!). Het is ons een volslagen raadsel waarom Home blijft roepen dat we de helpdesk moeten bellen (en geloof me, er zijn sinds vrijdag heel wat mailtjes die kant opgegaan).
Stel ik koop weer €20 beltegoed. Ik kan dan met een beetje mazzel een klein kwartier bellen. Binnen dat kwartier krijgen we het volgende: Door het menu worstelen (3 minuten), naar een bandje luisteren omdat 'alle medewerkers in gesprek zijn' (op dit moment gemiddeld 5 minuten), een vrolijke goedendag van de helpdesk medewerker, mijn mededeling dat ik een ticketnummer voor ze heb, het opzoeken van de gegevens en alsnog een uitleg van het probleem (5 minuten). Heb je meegeteld? Dat zijn 13 minuten, € 20 erdoor gejaagd en niet geholpen.... De verbinding wordt namenlijk verbroken wegens onvoldoende beltegoed :S In het geval dat er géén wachttijd is (scheelt weer 5 minuten) verzoekt de medewerker het modem te resetten (vaste prik) en te wachten tot de boel weer online is (dat is dan weer 5 minuten en een verbroken verbinding wegens onvoldoende beltegoed).
Home wil de gemaakte belkosten vergoeden ALS WE EEN NOTA KUNNEN OVERLEGGEN WAAROP DE GESPREKSKOSTEN NAAR DE HELPDESK STAAN. We bellen prepaid, hoezo nota en specificatie?

11-03-08 11:36:18
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Ah, Home is tot leven gekomen. De toezegging van vrijdag dat de TD het probleem binnen 3 dagen zou oplossen resulteerde vandaag (dinsdag dus) in een telefoontje VAN Home. En nu wordt het ingewikkeld (een korte samenvatting)8O:

Goedenmorgen U spreekt met de TD van Home. Ik zie dat U een klacht had? Wij hebben het probleem gevonden. Wij zijn vergeten om de telefoonpoorten op Uw modem in te schakelen. Dat hebben we nu gedaan. Wilt U het modem even resetten?
Tuurlijk wil ik dat, maar ook na een reset blijft de lijn dood en het telefoonlampje op het modem blijft vrolijk knipperen. Dan komt de volgende uitspraak van de techneut:
Het heeft niet geholpen? Oh, dan zet ik de klacht door naar de TECHNISCHE DIENST. Duurt maximaal 3 werkdagen....

AAARGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG 8O Hoeveel Technische Diensten zijn er bij Home?

11-03-08 11:38:27
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
En dan vinden ze het vreemd dat iemand alle bommen en granaten uitroept? Moet je nog mee opletten ook, je hebt zo oom agent aan de deur 8O

11-03-08 16:43:46
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Je wil toch niet zeggen dat dat jou is overkomen he?

_____________________________________________________________________
Quote stormzoeker:
Ah, Home is tot leven gekomen. De toezegging van vrijdag dat de TD het probleem binnen 3 dagen zou oplossen resulteerde vandaag (dinsdag dus) in een telefoontje VAN Home. En nu wordt het ingewikkeld (een korte samenvatting)8O:

Goedenmorgen U spreekt met de TD van Home. Ik zie dat U een klacht had? Wij hebben het probleem gevonden. Wij zijn vergeten om de telefoonpoorten op Uw modem in te schakelen. Dat hebben we nu gedaan. Wilt U het modem even resetten?
Tuurlijk wil ik dat, maar ook na een reset blijft de lijn dood en het telefoonlampje op het modem blijft vrolijk knipperen. Dan komt de volgende uitspraak van de techneut:
Het heeft niet geholpen? Oh, dan zet ik de klacht door naar de TECHNISCHE DIENST. Duurt maximaal 3 werkdagen....

AAARGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG 8O Hoeveel Technische Diensten zijn er bij Home?


Multikabel, wel zo makkelijk. Home en Multikabel horen bij elkaar, maar om vreemde redenen heb je bij Multikabel geen eens die TD nodig.

We hebben ooit, ondertussen in een ver verleden, nog wel eens een aantal keer de boel aan het uitvallen gehad, maar tegenwoordig gebeurt dat helemaal niet, en zijn we met zijn allen dik tevreden over Multikabel. Ik ben misschien nog wel het enthousiastst, en ik ben een geboren criticus.

Vooral sinds de komst van Het Vista-Systeem komt dat erg vaak bij mij naar boven.

11-03-08 17:05:28
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Doctor Insano:
Je wil toch niet zeggen dat dat jou is overkomen he?

En of me dat overkomen is vanmorgen :@ We zitten nu al 9 dagen zonder telefoon van Home, die drie extra dagen kunnen er ook nog wel bij :S Alleen ben ik bang dat we dan nog steeds geen telefoon hebben :{

11-03-08 19:36:58
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
die lui moeten hun spul gewoon werkend krijgen, voordat ze het op de markt brengen. Net als Microsoft met een Windows Viasco (weet iemand een wat betere spotnaam voor windows vista?)

11-03-08 22:50:44
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Doctor Insano:
(weet iemand een wat betere spotnaam voor windows vista?)


Vista is niet eens een naam, het is een afkorting: Virusses intruders spyware trojans adware :P

Viesta schrijft ook wel makkelijk en anders is bagger ook goed te onthouden (A)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven