hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 44 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 [2]

wijnflessen met schroefdoppen

17-05-08 21:42:00 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Quote Redirect:

Ik ben voor de schroefdop naar het lezen van dit:

kurk of schroefdop


Inderdaad een overtuigend artikel , ware het niet dat een argwanend stemmetje in me zegt: "kan het ook verband houden met het feit dat kurk steeds duurder wordt?"

24-06-08 23:42:42 - Quote! - @BatFish
BatFish
Oudgediende


WMRindex: 7.800
OTindex: 23.128
Voor zover ik weet is een kurk een prima afsluiting, zolang hij maar uit 1 stuk gesneden is. De overgrote meerderheid van goedkope kurken zijn van kleine stukjes samengeperste kurk met een lijmstof. Deze kurken laten veel meer zuurstof door en sluiten dus niet goed af. Schroefdoppen zijn wel milieuvriendelijker.

24-06-08 23:44:52 - Quote! - @Pablo
Pablo
Oudgediende


WMRindex: 1.461
OTindex: 22.116
Ik dacht dat, als een fles wijn al open is, je er zo'n lepel in kan stoppen en dat dat blijkbaar ook helpt
Niet zo erg als een dop of kurk, maar die stop je er daarna meestal niet meer in

06-07-08 16:11:36 - Quote! - @RonHee
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
Een oom van mij (leeft niet meer) had een wijnkelder onder zijn huis. (echt groot)
Die man draait zich in z'n graf om als ie ziet dat wijnen met een schroefdop populairder zijn.
Maar ja, hij was dan ook vinoloog van hobby.

06-07-08 16:30:40 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Quote Pablo:
...een dop of kurk, maar die stop je er daarna meestal niet meer in

Inderdaad is de kurk die bij de fles hoort er weer moeilijk op te zetten.
Ik heb van oudsher echter 2 kurken van Sandeman sherry (ja, dat dronk ik ooit :P ) die iets smaller zijn en daarbij van boven nog een afsluitend hoedje hebben.
Wie spaart die heeft. (a)

23-07-08 07:38:55 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Als je de kurk er af hebt gehaald kan je toch ook zo'n vacuumsysteem gebruiken? Dan blijft de wijn ook nog wel een paar dagen goed.

23-07-08 21:08:57 - Quote! - @Scary
Scary
Erelid


WMRindex: 890
OTindex: 1.519
S
is er niet zoiets voor bierflesjes? ik drink geen wijn

20-09-08 17:48:45 - Quote! - @Xan
Xan
Senior lid


WMRindex: 532
OTindex: 249
De beste wijnen(mouserende wijn) word alleen maar met kurk verkocht. Dit is niet mogelijk met schroefdop....

Als je echt intresse hiervoor hebt, kan je het beste langs gaan bij een wijnkelder(bijvoorbeeld in Luxemburg).

20-09-08 18:25:33 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Moeselwijnen zijn ook niet te versmaden. :)
Maar ik moet bekennen dat ik over het algemeen alleen maar huiswijnen drink. :$

23-09-08 19:37:28 - Quote! - @blauwkonijn
blauwkonijn
Senior lid


WMRindex: 572
OTindex: 82
Quote ledi:
Moeselwijnen zijn ook niet te versmaden. :)
Maar ik moet bekennen dat ik over het algemeen alleen maar huiswijnen drink. :$


same here; ook ik proef het verschil niet tussen een Chardonnay of 'n huiswijntje :P zoet wit, droog wit, rood of rose lukt nog, maar verder kom ik niet :nee

maar da's ook te verwachten hè, ik val niet zozeer in de standaard wijndrinkers-doelgroep

26-10-08 16:10:34 - Quote! - @P33rd
P33rd
Senior lid

WMRindex: 265
OTindex: 60
Wnplts: L'berg
Quote Scary:
is er niet zoiets voor bierflesjes? ik drink geen wijn


jewel, schroefdop of kroonkurk?

kroonkurk natuurlijk!

27-10-08 13:49:57 - Quote! - @DiPpO
DiPpO
Senior lid


WMRindex: 715
OTindex: 72
Ach,

Veel conservatievelingen willen alles bij het oude hebben. Mag je een drop-stop gebruiken? De wijn smaakt niet anders daardoor, maar toch zou het niet mogen.

Nog een fabeltje: rode wijn mag niet in de koelkast en moet op kamertemperatuur worden geserveerd. Klopt, maar die kamertemperatuur is die van 80 jaar terug, toen isolatietechniek nog niet zo ver gevordert was. koel je rode wijn wél een beetje, want 20 graden is echt te warm voor dergelijke wijnen.

Schroefdoppen zijn beter, maar inderdaad niet voor elke wijn geschikt (mousserende wijnen). Wat echter wél een feit is: de grote wijnhuizen gebruiken nog steeds kurk, omdat hun markt diegene is van mensen met vooroordelen t.o.v. schroefdoppen. Dus, het feit dat zo'n wijn met dergelijke stoppen gamaakt is, betekent ook dat ze niet op die markt richten. Daar zijn veel wijnen bij van mindere kwaliteit, maar ook degelijke wijntjes, die voor een jonger, meer trendy publiek zijn bestemd.

06-02-09 07:33:34 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Quote DiPpO:
Wat echter wél een feit is: de grote wijnhuizen gebruiken nog steeds kurk, omdat hun markt diegene is van mensen met vooroordelen t.o.v. schroefdoppen. Dus, het feit dat zo'n wijn met dergelijke stoppen gamaakt is, betekent ook dat ze niet op die markt richten.

Een soort self-fulfilling prophecy dus.... interessante theorie.

06-02-09 07:42:44 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Ik dacht altijd dat een kurk de kwaliteit van de wijn aan gaf. Een kurk is toch ook veel beter voor het behoud van de smaak van de wijn?
Er zijn ook nog verschillen in de kurken onderling.
Misschien heb ik het niet goed onthouden maar aan de kurk kent men de wijn.

Edit: Ik heb even zitten lezen op internet en idd. een kurk heeft nadelen.
Weer wat geleerd
;)

Proost

06-02-09 22:39:37 - Quote! - @Marike
Marike
Erelid


WMRindex: 396
OTindex: 3.721
Ik wist niet eens dat wijn met een schroefdop bestond8O
laat staan plastic kurken:$
mon pére heeft nog 2 flessen wijn van 11jaar oud, elk 1000 euri's waard:P
ik lust geen rode wijn, witte wijn wel, en champagne ook (nieuwjaar, 1 glaasje, kerstmis):$

Ik zou zeggen kurk, niet dat ik er veel van ken, maar er zijn verschillende soorten kurk, ook die geen stukjes, smaak, of andere dingen in de wijn achterlaten:ja
en kurk is bovendien veel gezelliger8)
kun jij je nieuwjaar voorstellen waarbij het knallen van de champagnefles vervangen word door een schroefdop?:)
ik niet:nee

26-02-09 23:23:27 - Quote! - @vladivosko
vladivosko
Senior lid

WMRindex: 219
OTindex: 81
Wnplts: charleroi
wijn uit een fles al dan niet met schroefdop, of uit een party-box...whatever, zolang het goed verdraaglijk is maak ik me er niet druk in (alleen de wijn uit blik of tetra brik vind ik "raar", al vraag ik me af of je dat echt proeft als je het niet ziet...zeker niet achter enkele glaasjes)

03-12-09 18:57:46 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
@vladivosko:
inderdaad, die wijn uit blik of kartonnen pak, dat is het gewoon niet helemaal, maar die 'bag-in-box' dingen die zijn meestal goed te doen, en als je ergens woont waar wijn duur is binnen 'Schengen' ook heel makkelijk te smokkelen (vooral die Franse 10-literpakken dus)

04-12-09 23:35:44 - Quote! - @amazing_idiot
amazing_idiot
Senior lid


WMRindex: 388
OTindex: 1.173
S
Niemand van de glazen stop gehoord?

29-04-11 21:06:06 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Jawel, maar sluit dat de fles goed af?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven