hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 32 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


[1]

Samsung / Apple

02-10-11 09:31:13 - Quote! - @poppeke
poppeke
Lid

WMRindex: 1
OTindex: 66
Wie kan mij het verschil vertellen tussen een Samsung en Apple. Voor mij is het allebei hetzelfde. Maar ze voeren wel rechtszaken om mekaars uitvindingen. 3 G'ss, wat bedoelen ze daar mee?

02-10-11 09:41:23 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
3G (3e generatie):

Quote wikipedia:
3G (Derde Generatie) is de generatie van standaarden en technologie van mobiele telefoons, na 2G. Het is gebaseerd op de standaardenfamilie van het International Mobile Telecommunications-programma, "IMT-2000" (door de ITU, de International Telecommunication Union). 3G-technologie geeft mobiele gebruikers een breder bereik van diensten met geavanceerde mogelijkheden, en een grotere netwerksnelheid. Deze diensten bevatten onder meer VoIP (internet telefonie), Videoconferentie en breedband internettoegang, in een mobiele omgeving.
Typerende snelheden liggen tussen 5 en 10 Mb/s (megabit per seconde) en komen qua grootte-orde overeen met breedbandsnelheden op vaste verbindingen (ADSL en kabel).
3G-technieken zijn in 2001 ontwikkeld in Japan door 3GPP en voor het eerst in gebruik genomen in Azië rond 2002, gevolgd door de VS. De World Administrative Radio Conference heeft hiervoor 230MHz-spectrum vrijgegeven aan 2 GHz voor 3G-netwerken. Hierdoor kon een mobiele gebruiker toen een draadloze verbinding tot stand brengen met de volgende gemiddelde snelheden:
144 Kbps in de auto (of tijdens andere snelle verplaatsing)
384 Kbps indien men aan het wandelen is
2 Mb/s op een vaste locatie
.

verder heb je nog 2G, daaronder valt ook het netwerk genaamd "GSM". deze is langzamer dan 3G, uiteraard.

Bij samsung betaal je voor de telefoon, bij Apple voor het merk. sterker nog, bij apple heb je je zooi officieel in bruikleen dus apple mag het van je afpakken wanneer ze dat willen. verder heeft apple de iphones niet teruggeroepen terwijl sommigen zijn geëxplodeerd, sterker nog die mensen werden omgekocht om hun mond te houden (slechte publiciteit).

samsung levert onderdelen aan Apple voor de iphone, samsung geeft er geen cent korting op, hoe groot ook de afzet is van onderdelen. dat zal apple niet leuk hebben gevonden, dus die gaat huilie huilie doen bij de rechter dat samsung zo gemeen doet.

02-10-11 09:44:52 - Quote! - @poppeke
poppeke
Lid

WMRindex: 1
OTindex: 66
Oh, ja, samsung wil dus gewoon geld verdienen, wat is daar mis mee?

02-10-11 09:48:09 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
niets, en de producten van samsung ook niet. dat apple vervolgens in de rechtszaak bewijsmateriaal levert die niet kloppen is weer een ander verhaal. zo wilde apple laten zien dat de samsung tab en de ipad 1 op 1 op elkaar leken, zelfs in afmeting. echter is de ipad meen ik kleiner, dus ze hebben de afbeeldingen wat aangepast naar wat hen gunstig uit kwam. dat vind ik echt jammer, daar win je geen publieksprijs mee zo u wilt/

02-10-11 09:49:04 - Quote! - @poppeke
poppeke
Lid

WMRindex: 1
OTindex: 66
maar welke is beter

02-10-11 09:58:44 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@poppeke misschien kun je zelf ook een verhaal typen in plaats van twee zinnen?

er is geen definitie van beter, apple heeft een dijk van een processor maar samsung is weer goedkoper, en ik denk dat de meest recente samsungs een waardige tegenstander vormen op het processor gedeelte.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven