hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 14 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


[1]

Zenders

01-06-11 10:24:45 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Essent/Ziggo verwijderd WDR van analoog.

Weer een kwaliteits zender van de buis
om mensen te kidnappen naar digitaal.
Als ik naar digitaal ga krijg ik een ander net-modem - waarvan ik al redelijk weet dat het niet altijd 100% werkt.

Waarom moeten mensen gedwongen worden - omdat ze eigenhandig die overstap niet maken - ook niet als ze 100€ per jaar meer betalen of zelfs meer dan dat.. nee, dan moeten we mensen dwingen.. wringen.. zich aan te passen.

Triest vind ik deze ontwikkeling

Eerst dreigen met de prijs - en als mensen dan nog niet verkassen de zenders eraf halen.

Mooi beleid.

01-06-11 11:34:40 - Quote! - @Hisoka
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
Als je het niet eens bent met HUN service ga je toch gewoon naar een ander. mee gaan met je tijd kan overigens ook geen kwaad.

01-06-11 11:44:30 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
@Hisoka: heel veel keuze heb je vaak niet, analoog gezien. Overigens vind ik het niet vreemd dat er hierop steeds minder beschikbaar is: analoog is duurder, minder efficiënt en kwalitatief minder dan digitale televisie.

En ja.. Een zender als WDR - hoeveel mensen kijken hier nou naar?

Als er door het vrijmaken van de analoge zenders meer ruimte op de kabel komt voor vlugger internet, méér kanalen op het digitale gebied en andere diensten zoals interactieve TV, dan vind ik dat prima.

Analoog TV ziet 'r ook niet uit op nieuwere TVs...

01-06-11 11:45:55 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Heraux, het standaard televisiepakket van Ziggo is het digitale pakket. Analoog is een extra service (kijk het maar eens na op de site van Ziggo).

Op zich vind ik het een prima zaak dat analoog langzaam afgebouwd gaat worden. Een decoder is niet zo duur meer en steeds meer televisies worden al geleverd met ingebouwde decoder.

01-06-11 12:04:17 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wat men vind.. tja.. daar begint het mee

Welke zender komt er voor in de plaats?

01-06-11 12:20:19 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Geen, de vrijgekomen ruimte zal in ieder geval gebruikt worden voor uitbreiding van het HD zenderpakket.

In de komende maanden zal er meer gaan veranderen in het zenderaanbod bij ziggo. Maak je borst maar vast nat. Er is zelfs een tijdje sprake van geweest dat er nog maar 15 zenders analoog doorgegeven gaan worden. Ik geloof dat ze nu van 30 teruggaan naar 25. BBC2 is één van de zenders die zou moeten gaan verdwijnen van analoog.

Persoonlijk vind ik het prima dat mensen analoog willen blijven kijken. Of om mijn part in zwart/wit.

Analoge televisie via de ether is al jaren niet meer voorhanden (zit je ook aan een decoder vast) en ook het analoge radiosignaal zal digitaal worden. Het gebruik van de huidige FM-band wordt tussen 2016 en 2019 uitgefaseerd. Waarom zou een kabelprovider niet omschakelen naar digitaal (betere kwalitei, meer zenders)

01-06-11 21:46:35 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Kwaliteit..
Welke zenders heb je op het diginet?

01-06-11 21:48:03 - Quote! - @MuseMatt
MuseMatt
Oudgediende


WMRindex: 3.360
OTindex: 21.667
Alle zenders die je analoog had; maar meestal meer.

17-06-11 16:45:45 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Ik heb UPC en de kwaliteit van de digitale zenders is niet altijd goed. Soms blokken in beeld. De signaalsterkte is dan toch goed. Rara? Teletekst gaat erg traag.
Het analoge beeld is prima. (en ik heb een moderne TV) Teletext is het best en het snelst in de analoge versie.
Digitaal heb ik wel veel meer zenders.
Toch kijk ik altijd digitaal omdat dat werkt i.c.m. met de harddiskrecorder. (live pauzeren e.d.)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven