hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


[1]

Lambrusco

18-04-11 20:08:03 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
een tijdje terug hoorde een Nederlandse vriendin van mij dat rosé geen wijn zou zijn. kon mij niet voorstellen dat dat zo is, omdat het toch ook van druiven komt, en gewoon is gegist, net als andere wijn....
bij nader inzien was het dus gewoon wijn.

waar ik weleens over twijfelde of het wel wijn was, is Lambrusco. ook dat is volgens Wikipedia echt wijn, en géén 'limonade waar wat wijn door zit', maar de drinktemperatuur is wel veel lager dan bij andere rode wijnen (12-14°C).
ik blijf het echter de 'scooter' onder de wijnen vinden, dus zal de fles Lambrusco nog vaak een uur voor het drinken in de vriezer leggen :$

of dat erg is 8O

18-04-11 22:56:34 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Welnee, waarom zou dat erg zijn?
Zolang je niet solliciteert naar een baan in een duur restaurant en daar ook zulke dingen doet, ben je eigen baas over jouw aankopen. :ja

19-04-11 17:08:31 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
@ledi:
juist in een duur restaurant moet je zoiets gewoon weten te verkopen met een filosofie erachter en zo (filosofie heb je wel nodig om zo een makkelijke, vaak goedkope wijn daar te verkopen) (6)

19-04-11 18:55:51 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
botte bijl: Mijn oog valt opeens op jouw zin "fles Lambrusco nog vaak een uur voor het drinken in de vriezer leggen".

Dat herinnert me aan iemand die haar bezoek (incl. ikke) wilde verwennen met ijskoud bier, maar het iets te lang in de vriezer liet liggen.
Ik dacht dat ik erin bleef toen - na hevig schudden - het bier beetje bij beetje als een soort gruis uit de fles viel.

Niet aardig, maar ik had compleet de slappe lach en wens je toe dat jou dat niet overkomt.

19-04-11 19:30:57 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
@ledi:
wees gerust, 'Scooter-wijn-Lambretta' heeft meer antivries dan bier en bij het voorbereiden van lange autoreizen heb ik ervaring met vloeistoffen invriezen die je niet hoort in te vriezen (voor de koelbox). bezit niet voor niks een digitaal 'werkhorloge' met timer (dat horloge heb je om, de keukenwekker staat op 'het beslissende moment' altijd ergens waar je het niet hoort 8O

wat die slappe lach betreft, inderdaad niet aardig voor de gastvrouw, maar ook ik had mijn lach waarschijnlijk niet kunnen houden :$ (6)
bier in de vriezer is riskant. heb het gelukkig 'niet verder gebracht' dan een vergeten blikje dat van vorm was veranderd. dat heb ik in de koelkast gezet en na een dag of 5 voorzichtig opengemaakt, en het ging goed, al was het bier er niet lekkerder op geworden :$

grootste prestatie op dat gebied is toen ik vanuit Uithoorn metéén na het werk op vakantie wilde, ik begon toen om 7 uur 's morgens, kon pas om half één vrij krijgen en het was flink warm....
had een dag van tevoren pakjes brood, een 2-litercan melk en een 2-litercan met water ingevroren (voor 80% vol, vanwege het uitzetten, volgens mij gaat lucht wel uit die schroefdoppen). voordat ik naar het werk ging, leegde ik dus een hele lade van mijn vriezer in de electrische koelbox die de hele ochtend niet aan kon staan, en 'topte de koelbox af' met blikjes energydrink en frisdrank uit de koelkast (kou gaat naar beneden tenslotte, die blikjes zouden niet kapot vriezen)....
heb die avond laat midden in Polen in de auto overnacht, en verder op die expeditie had ik nog drinkbaar Nederlands kraanwater op het Krimgebergte :ja

19-04-11 19:49:51 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
botte bijl: dat is inderdaad een goed georganiseerde planning geweest. Mijn complimenten!

19-04-11 19:58:44 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
@ledi:
planning en timing is toch het halve leven :$
vertel mij niet dat JIJ dat nog niet wist :nee

19-04-11 21:31:10 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Ja, maar ik zou de mensen de kost nioet willen geven die dat niet erg goed (of helemaal niet) kunnen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven