hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 32 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


[1]

Nooit meer Veolia!

19-11-09 11:40:55 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S

Ach, ook Veolia Transport (wat een naam.. :O) verdient een eigen topic.
Behalve het feit dat een 'retourtje' van 8 kilometer meer dan 7 euro kost, hebben de chauffeurs ook nog het lef om weg te rijden, zelfs al zien ze dat een oud dametje haast maakt om naar de bus te lopen. Alsof dat nog niet genoeg is heeft niet iedere buschauffeur zin om bij een halte te stoppen als er maar één of twee personen staan te wachten.

Rotbedrijf.. 8O

19-11-09 14:21:24 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Ben ik dan de enige met slechte ervaringen?
Nou ja zeg:O:@

19-11-09 16:23:46 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Wij hebben hier Arriva, en die vind ik best goed.

19-11-09 16:28:06 - Quote! - @Kameleon
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Wij hebben hier gewoon de Connexion, fijne dienstregeling, als je net iets te laat bent, steek je je hand op, en ze stoppen nog even :) Ook redelijk goedkoop :) 2,40 voor een enkeltje van 7 km :)

19-11-09 16:36:25 - Quote! - @amazing_idiot
amazing_idiot
Senior lid


WMRindex: 388
OTindex: 1.173
S
Connexion is wel ok.. iig het minst slechte van allemaal :)

19-11-09 18:01:06 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Het enige wat je zeker weet bij Veolia is dat op het tijdstip vermeld op de vertrekstaat de bus nooit in zicht zal zijn.

07-12-09 21:51:07 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Vorige week zagen een vriend van mij en ik de Veoliabus in Leiden (Lijn 43 richting Leiden CS) aan komen rijden vanuit het Gorlaeusgebouw. De bus was aan de vroege kant, maar er stond een grote rij, dus we hebben het op een rennen gezet. Op het moment dat we langs de bus over de stoep rennen als een stel mongolen, gooit de chauffeur de deur dicht en rijdt weg. Het is onmogelijk dat hij ons niet gezien heeft. Dat soort chauffeurs moeten ze op staande voet uit de rijdende bus gooien.

13-12-09 10:37:39 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
hier nog iemand die dat bedrijf niet erg mag:|
ja de bussen rijden ja, maar daar houd het mee op.

eerst liep lijn 100 vanaf station zwolle naar station harderwijk. mooie verbinding vond ik, maar nee, laten we die maar gaan splitsen, dan duurt het in de spits minder lang, en dan kunnen ze lekker 20 minuten wachten op de andere bus vaNAF NUNSPEET NAAR HARDERWIJK:|

13-12-09 10:40:44 - Quote! - @my-angel
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
Een buschaufeur is toch verplicht om bij iedere halte te stoppen als er mensen staan? *8

Buschauffeurs van de HTM kunnen er ook wat van, soms is het zo ver dat ze bij de bus kunnen komen (en tikken ze op de ramen) en de chauffeur rijdt gewoon weg :O

Achja, openbaar vervoer, het blijft een crime :|

13-12-09 10:47:16 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
connexxion hier werkt opzich wel redelijk, meestal op tijd en ze stoppen netjes. ja het kotm indd ook wel eens voor dat ze een halte voorbijrijden terwijl er gewoon op stop is gedrukt, maar stoppen als er mensen staan te wachten doen ze altijd...
ohja, ze mogen die bussen wel eens door de APK trekken :-:
heb iig geen ervarng met veolia:nee, misschien maar beter ook zo *8

13-12-09 14:50:11 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Het gaat dan toch meer om de houding van de chauffeur 8O
Ik vind het altijd jammer dat dan het bedrijf gelijk door de modder wordt getrokken.

Maar ik zag het ook vorige week.
Oude man loopt naar de deur om in te stappen en hij gooit hem gewoon dicht voor zijn neus.
Ik heb daar wel iets over gezegd tegen de chauffeur.
Maar ik wijt het dan echt aan degene die de beslissing maakt om iemand te laten staan en niet aan het bedrijf.
Ik weet zeker dat het bedrijf niet deze maatstaven handhaaft.

13-12-09 14:51:05 - Quote! - @Kijfer
Kijfer
Senior lid

WMRindex: 160
OTindex: 25
Wnplts: Geheim
Ik heb meer een probleem met de drukte in de veoliabussen, wegens bezuiniging zijn alle harmonica(jeweet wel, die dubbele)-bussen naar Breda gegaan en kregen we ter vervanging een normale, en nu zit het elke ochtend lekker vol, en gelukkig hoef ik dan nog niet te staan omdat ik bij de 1e halte instap, maar daarna moet toch echt iedereen staan, en als ze de bus dan zo vol zit dat er niemand meer bij kan(en dan bedoel ik ook tegen de ruiten aangedrukt), mogen ze best doorrijden bij een halte. (Maar dan doen ze dan weer niet, zodat het lekker knus en gezellig is in de bus.) :r

13-12-09 17:33:52 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Openbaar vervoer is per definitie een middel van vervoer dat vertrekt van een plek waar je niet bent op een tijd die je niet uitkomt, brengt naar een plek waar je niet zijn wil in gezelschap van mensen die je nooit zelf gekozen zou hebben en daar ook nog eens twee of drie keer zo lang over doet als een auto.

Dat geld voor allen en alleen dat is al een reden om het O.V. voorgoed te mijden.

Maar binnen dat gegeven kunnen ze nog wel aan klantenbinding doen. Wegrijden voor de neuws van mensen die aan komen rennen omdat hun vorige bus/trein te laat was draagt daartoe niet bij.

Maar er is ook een andere kant: de passagier. Ik ken een ex buschauffeur persoonlijk en als je hoort wat passagiers flikken, dan begrijp je ineens veel beter waarom ze soms zo bot zijn....

13-12-09 19:25:38 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Invisible, ik denk ook wel dat ook passagiers veel uithalen.
Ik zou geen buschauffeur willen zijn in deze tijd :nee

03-01-12 08:55:33 - Quote! - @DoccieDraaiorgel
DoccieDraaiorgel
Erelid


WMRindex: 151
OTindex: 5.767
S
Hier in Z'meer hebben wij zo'n 10-15 lijnen Veolia:{:[:$:-(, 4 lijnen Connexxion (Het zijn er tenminste wat), 2 sneltramlijnen HTM en 4 lijnen Qbuzz. Allemaal bus behalve HTM.

03-01-12 21:21:42 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
veolia :D takkebedrijf :D

2 euro voor een cityricket. fucking euro. gelijk 100% verhoogd. Super toch? :(

eikels. En de chauffeurs zijn (op een enkele na) ook horken van mensen....

maar ja. Ik ga gelukkig bijna nooit met de bus... (A)

03-01-12 23:49:48 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
btw, nooit meer veolia?

pak dan maar flinke wandelschoenen aan 8)

08-02-12 11:22:12 - Quote! - @DeathJester
DeathJester
Erelid

WMRindex: 890
OTindex: 403
Wnplts: Roosendaal
Ik heb wisselende ervaringen met Veolia. Regelmatig in Breda gereisd met ze en ik moet zeggen dat het echt aan de chauffeur ligt. Sommige zijn echte hufters, anderen kunnen wel eens een geintje maken en zijn wel vriendelijk.

Herinnert mij aan het volgende:
Volle bus (lijn 11 naar Amphia Molengracht - 1 halte ervoor zit Avans Hogeschoollaan), chauffeur roept via z'n microfoon om dat iedereen maar een pasje dichter bij elkaar moet gaan staan zodat er meer mensen in de bus kunnen want: "op zaterdagavond in de kroeg of disco hebben jullie daar ook geen problemen mee!". Ge-wel-dig!

09-02-12 00:05:33 - Quote! - @0Lauraa
0Lauraa
Lid

WMRindex: 51
OTindex: 2
T
Veolia medewerkers zijn echt asociaal. Flipte een keer helemaal uit omdat ik werd opgepikt bij m'n school. Rende de bus uit, begon op de auto te slaan.. Aangifte gedaan, en gelukkig is de man ontslagen.

09-02-12 09:23:55 - Quote! - @DeathJester
DeathJester
Erelid

WMRindex: 890
OTindex: 403
Wnplts: Roosendaal
@0Lauraa: dat is psycho O_o maar niet alle Veolia medewerkers zijn asociaal hoor, er zitten goede tussen!

Die man had beter op moeten letten bij zijn theorie examen! Bushaltes zijn ook voor het direct in en/of uit laten stappen van personen.

09-02-12 19:40:43 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
HTM hier is een enorm grote faal. :P
Heb wel eens gehad dat buschauffeurs de hele week (bijna) iemand aanrijden.
Ze rijden ook als idioten rond.
En de verwisseling van chauffeurs is enorm onlogisch.
Ze wisselen van chauffeurs op de halte voor de eindhalte, en bij de eindhalte neemt de nieuwe chauffeur pauze. :|

09-02-12 20:07:56 - Quote! - @Jannick
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Alev Klik :P

Bij elk bedrijf heb je idioten, kan je niks aan doen. :ja
Verwisseling van chauffeurs is bij HTM gewoon; als iedereen op het CS of HS zou moeten gaan wisselen zou het echt een chaos worden. Daarom wordt dat verspreid gedaan, volgens mij zelfs op de buurt waar de chauffeur woont, mar dat weet ik niet helemaal zeker :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven