hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 24 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 [2] 3 4 5

Nooit meer NS

16-11-09 15:47:26
nietmeer
Kpuc: Het feit dat het kan, wil nog niet zeggen dat ik het ook doe :P.
Het kost je immers de ritprijs plus de wettelijke boete, en dat is gegarandeerd veel meer dan wat je voor het treinkaartje moet betalen :ja. Dus ik neem liever geen risico, maar het valt toch wel op dat er zo weinig gecontroleerd wordt. :ja

16-11-09 15:48:56
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Vailan, dan moet je een klacht indienen bij de Klantenservice, geheid dat ze een rare bek trekken :P

16-11-09 15:50:22
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dat is het kosten/baten/risico-plaatje Vailan. De kans dat er een conducteur op de gaffel wordt gemept tegenover het verlies van een ritje wordt best wel afgewogen.. Door de baas of conducteur zelf, ieders is wijs zat op elke reis :P

16-11-09 15:51:08
nietmeer
Ik reis overigens erg weinig met de trein, dus mijn belevingen zijn, zoals Ailurus al aangeeft, niet erg representatief. :ja

Kaam: Een klacht waarover? :O

16-11-09 17:06:08
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
@Ailurus: Een weekendretour te vroeg gebruiken heb ik twee keer gedaan, per ongeluk (niet bij nagedacht). Twee keer ben ik ermee gepakt en iedere keer heeft de betreffende conducteur het door de vingers gezien.
Laatst zat ik toevallig in het weekend in de trein (ik moest op zondag terug naar Den Haag, ipv maandag) en omdat ik een week-OV heb, is het gewoonte geworden om gewoon in de trein te springen. Dat had ik die zondag dus ook gedaan en er werd gecontroleerd. Ik heb de controleur gewoon eerlijk verteld dat ik vergeten was om een kaartje te kopen. Toen mocht ik het volgende station snel een kaartje halen. Hij wachtte zelfs een minuutje langer met fluiten.
Natuurlijk zitten er ook zuurpruimen tussen die er gewoon op uit zijn om zoveel mogelijk boetes uit te delen, maar dat is geen reden om conducteurs te generaliseren. Over het algemeen geldt: als je rustig en beleefd blijft, is er altijd wel een oplossing te vinden.

Wat betreft de eerste klasse: het argument van stilte om rustig te werken is wel enigzins geldig, maar dan kunnen ze net zo goed de stiltecoupés in de tweede klassen strenger handhaven. De brede stoelen zijn gewoon verspilde ruimte.

16-11-09 23:53:34
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Ikke schreef: maar dan kunnen ze net zo goed de stiltecoupés in de tweede klassen strenger handhaven
------------------------
Een doodenkele keer kom ik (toevallig) terecht in zo'n 2eklas-stiltecoupé.
Alle keren was het dan ook rustig Niet 100% stil, maar dan werd er af en toe maar zachtjes wat gezegd. Is het in de 1e klas dan wel de hele tijd muisstil?
Voor alle duidelijkheid: ik reis nooit in de spits.

17-11-09 00:27:23
SamenFelix
Erelid


WMRindex: 399
OTindex: 6.802
T
Quote Vailan:
...maar het valt toch wel op dat er zo weinig gecontroleerd wordt. :ja

Quote Vailan:
Ik reis overigens erg weinig met de trein, dus mijn belevingen zijn, zoals Ailurus al aangeeft, niet erg representatief. :ja

ik reis dagelijks met de trein, en ik wordt een keer per maand gecontroleerd ofzo *8
meestal duiken die conducteurs een leuke hokje in, en komen ze er bij het volgende station weer uit. zo verdienen ze makkelijk hun geld ja :-:

17-11-09 03:13:05
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Maak de trein gratis

17-11-09 03:20:05
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
@heraux: Eerst betalen we de trein met ons belastinggeld en daarna moet je nog een kaartje kopen ook. :D

We betalen dus dubbel. Gratis is dus
minder belasting betalen en geen kaartje hoeven kopen.
:P

17-11-09 03:35:34
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Vaillan, ze controleren vaak maar 1 keer op een rit.
In mijn geval de trein van Den haag cs naar Amsterdam cs, beginnen ze na Leiden te controleren.
Dus mijn kaartje wordt ook bijna nooit bekeken , soms door een fanatieke ns'r:D(dan denk ik altijd, ow jij bent zeker nieuw bij de baas) :D

Maar ik ben fan van het weekend retour.
Als ik in het weekend moet werken dan kan ik 5 ritten doen met 1 kaartje.
Dan kost 1 rit me 65 cent.

En dat vind ik dan weer een tegemoetkoming voor de treinen die soms niet goed op tijd rijden:D

17-11-09 08:48:17
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik heb bijna nooit problemen of vertraging, maar het hoort erbij.
We hebben nou eenmaal niet zo'n supersonisch systeem zoals in Japan ofzo.

17-11-09 10:25:03
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Quote:
Whatever, die 94,5% is pure kolder.

Nouja waarschijnlijk tellen ze dat kleine treintje in friesland waar alleen oma Truus instapt ook mee :P

17-11-09 10:28:54
Styvon
Erelid


WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Zodra de bladeren van de bomen vallen, ga ik er eigenlijk al vanuit dat ik weer last krijg van vertragingen bij de NS.
Het is elk jaar hetzelfde liedje bij de NS.

Blaadjes vallen, treinen vertragen8):P

17-11-09 14:04:12
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Ik heb het een stuk of 6 jaar geleden samen met studiegenoten gedurende een heel jaar voor de lol bijgehouden.
Wij kwamen toen op 91,nogwat % op tijd (3 minuten marge). Heel erg aardig vergeleken met het buitenland. Ik geloof dat Nederland nog steeds op nummer 2 van de wereld gaat wat betreft de kwaliteit van het treinvervoer.

17-11-09 14:49:21
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote No_u:
Wij kwamen toen op 91,nogwat % op tijd (3 minuten marge)


Geluksvogel!

Overigens kan die drie minuten je net je aansluting laten missen waar je 5 minuten marge had en die 6 perrons verder vertrekt. terwijl je met je kofferzeult en toch al niet hard kon lopen......

17-11-09 14:52:44
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Bij de spoorwegen, waar ook ter wereld, draait het om op tijd te zijn. Niet alleen als vervoerder maar zeer zeker ook als reiziger..

17-11-09 17:59:47
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
En ik die net een Onbeperkt-door-Nederland-reizen-kaartje heeft gekocht en zin heb in die treinreis.. :P.. Met de NS:P

18-11-09 08:41:00
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Als het je doel is om de hele dag in de trein te zitten en tussen door op koude stations te kleumen, is er niets aan de hand. Dat krijg je al als je gewoon retour Assen - Nijmegen wil, dus laat staan als je een dagkaart hebt......

Wat betreft het reisen: ik sprak afgelopen zondag ook iemand die uit Assen vertrokken was. Hij wist uiteraard dat Hoogeveen Meppel met de bus moest. Maar kwam daar niet aan toe. Al voor Beilen ging het mis met de seinen en moest de trein terug naar Assen. Duur extra vertraging onbekend. Hij is toen maar met de auto naar Meppel gereden en daar op de trein gestapt. Met spijt, want terug moest ook hij half Nederland om, om weer in Meppel te komen.

Ook hij: nooit weer NS....

18-11-09 08:46:14
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Wie zegt dat de vertragingen in verhouding met op tijd rijden niet heel laag is.
Ik denk dat er wel wordt vergeten hoeveel treinen er wel niet per dag rijden en hoeveel service de NS verleent met speciale eventen enzo.
Wat een gezever altijd over de treinen, maak je druk om belangrijke dingen ofzo 8O

18-11-09 08:47:22
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Of wees op tijd en neem voor lief dat je een keer wat langer gebruik mag maken van de diensten der NS (A)

18-11-09 08:49:04
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Vertragingen gebeuren gewoon, vaak ook door dingen waar NS geen invloed op heeft zoals zelfmoord of mankementen.
het is niet zomaar iets om waterdicht te krijgen 8O

18-11-09 08:57:14
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Luna: Ik heb ook geen idee of vroeger de mensen minder gauw kankerden, of dat de treinen toen meer op tijd reden omdat er gewoon minder treinen per uur over de rails gingen.
Men geeft nu vaak de schuld aan de privatisering, maar wie zegt dat de NS als staatsbedrijf het beter zou doen?

18-11-09 09:52:57
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Quote ledi:
Ik heb ook geen idee of vroeger de mensen minder gauw kankerden


sorry voor de erg selectieve quote, maar ik denk dat je hier een punt hebt. Mensen zeuren gewoon veel te veel. Mensen vinden dat ze overal over mogen zeuren (dat mag ook :) ) en maken van dit recht veelvuldig gebruik. Daar heb je slechts jezelf mee. Dan wordt je leven alleen maar zwarter.

Je kunt ook van de nood een deugd maken: neem een warme jas mee als je met de NS reist zodat je niet in de kou komt te zitten. Neem werk mee dat je af wilt maken, of een goed boek, of een MP3 speler, of een laptop / psp / nintendo enz., of een combinatie van een of meer van bovengenoemde dingen.

Ik heb jaren met de trein gereisd en ik vond vertragingen nooit zo erg.

Hier vliegen de ziekte-, dood- en andere verwensingen je al om de oren als mensen 5 min. moeten wachten.
Met alleen zeiken en wijzen bereik je zo weinig.

18-11-09 09:56:29
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
@No_u, precies 8)
Ik zag het laatst op de luchthaven.
De Nederlanders stonden na een minuut al te klagen over wanneer de koffers nou eens komen en de buitenlanders waren gezellig aan het lachen en praten.
Maar Nederlanders staan ook bekend om het klagen 8)

18-11-09 09:58:20
DuckOfDoom
Senior lid


WMRindex: 295
OTindex: 1.222
S
wat is NS?P
snel het hele forum niet

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven