Nooit meer NS |
stora Oudgediende
WMRindex: 18.714 OTindex: 2.861
|
@Pablo, kom dan ook vaker op school (Waarschijnlijk ben jij dus het zonnetje in huis ) |
|
|
Delenn Oudgediende
WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
Kam; er is anders maar 1 zon hoor |
|
|
pfft Erelid
WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
Het nieuws net: goh, *** NS. Komen ze weer aan met hun epische *** argumenten. 3 miljoen treinen per jaar 5000 per dan, kunnen we niet ff de wissels schoonmaken tussendoor. Zeker niet als meer de helft van de treinen niet rijdt. Tuurlijk. Kan geen andere oplossing voor vinden En als beloning mogen alle mensen met abbo iemand gratis meenemen op een dag en mag iedereen volgende week op een dag met 40 procent korting reizen (de dagen weet ik niet meer precies. Ik wil gewoon geld zien en geen smoezen. En het schijnt dat de dubbeldekkertreinen hebben startproblemen door de kou:'] Zie hier het laatste stukkie tekst /nieuws Er wordt gezegd dat het aan de politiek is om te beslissen of er 40 miljoen moet worden uitgegeven aan het verbeteren van de wissels. Wisten jullie ook niet dat de NS een staatsbedrijf is, of ben ik nou gek.. Edit: Ah juist. Quote WikiPedia: De nieuwe lijn werd dat de overheid verantwoordelijk zou blijven voor de railinfrastructuur maar dat de exploitatie van vervoersdiensten op het spoor op commerciële basis moest gebeuren. Dat is dus ook waardeloos geregeld en aangezien de NS wel commercieel is, willen zij natuurlijk hun klanten zo goed mogelijk helpen en geen klachten over ze.... Hadden ze dus moeten vragen voor die verbetering Maar tuurlijk doen ze dat weer niet Ik schaam me zowat dat ik een Ov-studentenkaart heb |
|
|
No_u Senior lid WMRindex: 348 OTindex: 477
|
Er rijdt hier bijna geen trein meer. Ik geloof dat onze Zuiderburen bijna identiek materiaal hebben als wij op de spoorwegen (deze info komt uit de media, dus aan de betrouwbaarheid is sterk te twijfelen, heb nu geen tijd om het te checken). In België wordt extra personeel ingezet en rijden de treinen gewoon, hier niet. Vreemd. |
|
|
nietmeer
|
Treinen rijden niet op tijd, maar op rails. |
|
|
pfft Erelid
WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
@ No-u: Dat is de NS. Smoesjes verzinnen enzo Ik heb het een beetje gehad |
|
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Hoe doen de andere vervoerders (zoals Veola) het momenteel eigenlijk? Daar hoor je niks over. |
|
|
pfft Erelid
WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
@ Ledi: In het Noorden reden de treinen van Arriva met een half uur dienst.. dacht ik zo.. Of het was een uur dienst Duitsers willen helpen Ook de Duitsers vinden het dus onzin dat er zo veel treinen niet rijden. Wordt nog wat zo. |
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Vingertje wijzen enzo werkt niet echt, het echte probleem ligt m bij het privatiseren van een staatsbedrijf zonder enige nazorg van de staat. |
|
|
pfft Erelid
WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
@ Kpuc: het is niet eens helemaal geprivatiseerd eigenlijk. De overheid is verantwoordelijk gebleven voor de railinfrastructuur. Dus in feite had de overheid een go moeten geven voor het verhelpen van dit probleem, als de NS erom had gevraagd... wat ze voor zover ik weet niet hebben gedaan. |
|
|
stora Oudgediende
WMRindex: 18.714 OTindex: 2.861
|
Quote pfft:
En het schijnt dat de dubbeldekkertreinen hebben startproblemen door de kou:']
Er waren anders zat ns'ers die niets te doen hadden. dus konden ze ook die treinen wel aanduwen |
|
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
@stora: Of allemaal met hun gat op de startmotor zitten om die op te warmen. |
|
|
pfft Erelid
WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
@ Ledi: Dan hopen dat ze veel uien hebben gegeten en ze veel windjes laten |
|
|
stora Oudgediende
WMRindex: 18.714 OTindex: 2.861
|
Ze deden de naam van het bedrijf de afgelopen week goed eer aan ns = niet sporen |
|
|
Sjaak Moderator
WMRindex: 21.240 OTindex: 53.401
|
Kun je als automobilist nog wel incidenteel met het openbaar vervoer en gewoon voor je reisje contant betalen? Zo niet, dan valt die mogelijkheid voorgoed af voor mij. Ik ga geen dure passen en zo aanschaffen voor een enkel keertje met bus of trein. |
|
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
@Sjaak: voor mij geldt hetzelfde. Ik kan me echter niet voorstellen dat buitenlanders die bijv. van Schiphol naar zeg Eindhoven willen en na hun vakantie nog 1 keer terug, dat die zo'n rompslomp moeten doormaken. |
|
|
oplk Senior lid WMRindex: 262 OTindex: 320 Wnplts: Baarn S |
Maar weer even relativerend dan: Ik reis 1 à 2 keer per week met de trein, meestal lokaal, incidenteel ook langere reizen. Persoonlijk heb ik nog nooit enige vertraging meegemaakt, noch mijn familie, noch dat ik ergens anders gehoord heb. (Zelfs van het weer van de afgelopen dagen heb ik niks gemerkt.) |
|
|
Relpa Oudgediende
WMRindex: 3.482 OTindex: 10.385 S |
@Sjaak, volgens mij blijven op de meeste stations de kaart-autometen wel staan en anders zijn er ook nog NS service-punten of ms zelfs op sommige stations zoals ze zelf zeggen: 'Bemensde loketten' Quote: Zo koopt u vervoerbewijzen Kaartjes kopen, makkelijk en snel
* Een vrouw en meisje bij de kaartautomaatUw treinkaartjes koopt u eenvoudig en snel bij de NS-kaartautomaat. * U kunt bij de NS-servicebalie en andere verkooppunten (Wizzl en Kiosk) uw treinkaartjes kopen. Voor deze persoonlijke service betaalt u 0,50 euro extra. * Uw Voordeelurenabonnement kunt u online bestellen. * Heeft uw woonplaats geen bemenst station? Dan kunt u terecht bij een NS-servicepunt. |
|
|