hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 12:00 - 74426 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


[1]

datalimiet

26-10-08 12:52:33 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

26-10-08 12:56:00 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Het is de schuld van zowel de ISP's als de consumenten daar. ISP's mogen een gelimiteerde service als 'unlimited' promoten, zolang er maar in het contract staat dat het eigenlijk toch geen ongelimiteerde verbinding is. Resultaat van gefsckte wetgeving daar. Maar blijkbaar lezen de britten de contracten die ze tekenen ook niet goed, want dan zouden ze weten dat er een limiet op de service zit.

26-10-08 12:57:05 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik vroeg me dan ook af
of in Nederland ook providers zijn
die data-limieten hanteren.. danwel
verborgen.


26-10-08 12:58:26 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
In Nederland mogen ISP's hun pakketten niet als ongelimiteerd adverteren als ze dat in werkelijkheid niet zijn. Dat voorkomt het probleem voor het grootste gedeelte. Wel gelden er over het algemeen fair use policies, maar er zullen maar weinig gevallen zijn waarbij mensen die overschrijden.

26-10-08 13:06:30 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
dan is de volgende vraag.. wie kent zijn fair-use policy.. en wie heeft die al eens overschreden.. nu wordt ik wel nieuwsgierig..

28-10-08 07:53:16 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
waarschijnlijk hebben wij een fairuse-policy, maar weet niet hoe groot die is, maar we hebben nooit een brief op de mat gekregen dat we erover heen zijn ofzo

03-01-09 00:50:44 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
datalimiet?
ook nog verborgen?
zo iets bestaat? :r
houd mijn hart vast als ik zondagochtend weer thuis kom, wat in NL bestaat kan in Zweden ook bestaan, en ik heb anderhalve week geleden mijn flatje achtergelaten met de computer aan en de harde schijf leeg, in de hoop dat mijn DVD-verzameling dan weer wat kompleter is (zijn niet de dingen waar de platen- en filmindustrie belangstelling voor heeft -alles uit de voormalige DDR en stokoude andere films-), maar nu ik dat lees, kan het gevaar dus van een heel andere kant komen :[

03-01-09 09:44:47 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Quote Alice.nl:
Om excessief gebruik te voorkomen behoudt Alice zich het recht voor om in te grijpen wanneer een Eindgebruiker structureel significant meer download dan het gemiddelde voor het desbetreffende abonnement. Het is dus wel toegestaan om af en toe veel data te downloaden, zolang uw gemiddelde dataverkeer over langere periodes niet significant hoger is dan dat van andere gebruikers.

Indien, in de opinie van Alice, een Eindgebruiker door excessief gebruik het netwerk te veel belast, behoudt Alice het recht om, na eerder een waarschuwing te hebben gestuurd, het abonnement te blokkeren.

03-01-09 12:05:20 - Quote! - @oplk
oplk
Senior lid

WMRindex: 262
OTindex: 320
Wnplts: Baarn
S
Kortom, als we allemaal tegelijk meer gaan downloaden, zou er geen probleem moeten zijn (6)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven