hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 56 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1]

Marktplaats

21-05-08 15:18:46 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Vanochtend mij pda op internet gezet en hier 175 euro voor gevraagt en vrijwel meteen kreeg ik een e-mail van iemand genaamd martin jones.

Meneer jones vroeg of hij mocht betalen via een internationale overboeking van 200,- euro plus de verzendkosten van het pakket... het moest ook naar het buitenland verstuurd worden.

Ik mailde dat ik dit niet wou omdat ik de boel niet vertrouwde (en terecht :P) en kreeg toen een e-mail terug van iemand genaamd "Lanre Wahab" uit London en dus niet mr. jones.

de e-mail vroeg me mijn bank gegevens te mailen naar deze lanre wahab en de pda naar "Kenia" te verturen terwijl de man zelf in London zit zo zegt hij.
De PDA is blijkbaar voor zijn vader die in kenia op missie is.*8

Ik heb de man teleurgestelt en vertelt dat ik het apparaat vanwege mogelijk transportschade en fraude niet wil versturen.... :nee
Heeft iemand hier ooit iets soortgelijks meegemaakt ?


21-05-08 15:22:01 - Quote! - @RonHunter
RonHunter
Oud Moderator


WMRindex: 6.448
OTindex: 7.547
S
Dit kun je rapporteren aan Marktplaats als het goed is. Die maken er dan werk van.:ja

21-05-08 15:28:31 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Iedereen zal het wellicht proberen
je hebt een intermediar nodig
iemand die de transactie voor je afhandeld.

Ecrow - of zoiets - ik haal het uit mijn gehavende geheugen.

Een instituut/instelling die het geld wat ontvangen is vast houd totdat de levering is afgehandeld - op die manier dus.

Gaan klanten hiermee niet in mee, is het natuurlijk twijfelachtig.

21-05-08 15:58:34 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
ik vond het verdacgt dat het naar kenia moest, maar ook dat hij eerst een engelse en dan een andere naam heeft

21-05-08 16:00:10 - Quote! - @Zwelgje
Zwelgje
Erelid


WMRindex: 236
OTindex: 3.863
T
dat kun je ook beter niet vertrouwen. als ze de mobiel willen hebben, moeten ze maar komen halen en contant betalen bij overdracht.

21-05-08 16:53:44 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Gitte heeft gelijk: je raakt hem gauw genoeg in Nederland kwijt zonder al die omwegen

24-05-08 14:08:16 - Quote! - @dj13
dj13
Erelid


WMRindex: 239
OTindex: 1.881
S
ik heb het wel eens gehad maar dan met posters. dat was niet zoveel geld maargoed er was toch niet voor betaald.

24-05-08 14:11:40 - Quote! - @Pablo
Pablo
Oudgediende


WMRindex: 1.461
OTindex: 22.116
Eigenlijk zou er zo'n "eerlijk oversteken" bedrijf voor opgericht moeten worden
Dat je daar je spullen heen verzend en die door worden verzonden als de transactie compleet is en dan ontvang jij het geld, zoniet dan krijg je je spullen terug

27-05-08 10:13:47 - Quote! - @ELBeemer
ELBeemer
Senior lid

WMRindex: 341
OTindex: 406
Wnplts: Roermond -
het kan nog zelfs erger, in landen zoals negeria is de bank bemachtigd geld terug te storten van je rekening. Dus het gaat als volgt.

je krijgt een leuke engelse mail met het voorstel vooraf te betalen. vervolgens zie je het leuke bedrag op je rekening staan en stuurt het gevraagde op. als hij het heeft ontvangen gaat naar de bank en vraagt de bank voor terug storing. nou... vervolgens stort de bank het geld terug van jouw rekening naar zijn rekening. geen geld voor jou en je item is weg.

conclusie: na elke punt een hoofdletter!
maar let vooral op dit soort mailtjes. Stuur maar fijn een mail terug: Dankje maar nee bedankt! dan weet ie genoeg ;)PS: Hou het handeltje maar gewoon binnen europa, dan hoef je dit soort acties niet te verwachten.


28-05-08 14:00:16 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@ELBeemer....

dat idee kreeg ik er ook al een beetje bij :P

28-05-08 14:18:38 - Quote! - @puppy
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Ga je het nog melden aan Marktplaats???

28-05-08 14:22:12 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Gewoon altijd eerst je knaken in de zak en dan pas verzenden. En dan ook wel op zo'n manier in de zak dat het niet meer even vlot gestorneerd kan worden 8O

02-06-08 15:59:16 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
ik begin er gewoon niet aan, mij te link ;-)

10-06-08 11:22:24 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Dit is duidelijk scam!

Trap hier nooit in.

10-06-08 13:36:34 - Quote! - @de_Lorax
de_Lorax
Senior lid

WMRindex: 515
OTindex: 149
Wnplts: Amersfoort
S
moet je inderdaad nooit doen zoiets.
vooral je bankgegevens afgeven is niet handig want er is altijd een (behoorlijk grote) kans dat je er even later achterkomt dat je rekening is geplunderd. wat de rest al zegt: gewoon dichtbij verkopen, scheelt gezeik

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven