hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 12:00 - 74297 artikelen - nu online 23 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1] 2

Poltergeist

19-12-07 17:24:23
apie
winnaar PW 06


WMRindex: 445
OTindex: 682
S
Volgens mij hebben we thuis een poltergeist. Het zit zo:

laatst viel er zomaar opeens iets van het antiek bij ons waaronder iets dat op een pinnetje bovenop een klok zat terwijl er niemand in de buurt was. De wind kon het niet zijn want alle ramen in deb uurt waren dicht, en je kan er sowieso niet met je handen bij. En laatst dacht ik dat ik hem (haar) zag. Laatst moest ik namelijk even op de badkamer, maar mijn zus was daar net eerder dan ik. Dus ik liep even naar mijn ouders slaapkamer en keek in de spiegel. Dat was dus terwijl het donker was. Toen dacht ik dat ik in de spiegel naast het bet een schim van iemand zag, een vrouw of meisje volgens mij. Dus ik draai me om, en er stond niks. Nou vraag ik me dus af of je poltergeists kan zien?

19-12-07 17:32:04
Wilco
Oudgediende


WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
ik geloof er zelf wél in dat geesten en zo bestaan (ja echt ja, geen geintje) maar ik geloof niet dat je ze zelf kan zien en ook niet dat ze dingen kunnen verplaatsen. ik vermoed gewoon dat er een vrachtwagen of zo voorbij reed :ja

en wat die spiegel betrefd, je zegt zelf dat het donker was, dus het zal wel gezichtsbedrog zijn :ja

19-12-07 18:13:28
apie
winnaar PW 06


WMRindex: 445
OTindex: 682
S
Dat is het nou juist, er was niks wat een logische verklaring was voor dat het viel. Dus ook niks buiten, want dat zou ik gehoord hebben. Trouwens, tussen het vallen en het zien zit 4 dagen. (vallen donderdag zien zondag)

24-12-07 08:23:40
Doctor Ugs
Senior lid

WMRindex: 313
OTindex: 137
Wnplts: Nijmegen
[quote]laatst viel er zomaar opeens iets van het antiek bij ons waaronder iets dat op een pinnetje bovenop een klok zat[quote]

Dit begrijp ik niet helemaal, maar het zou iig verklaard kunnen worden door meerdere mogelijke oorzaken (denk aan koudere en warmere luchtstromingen in huis, muizen, etc) en wat er in de spiegel gebeurde kan ook meerdere oorzaken hebben (zoals de genoemde vrachtwagen, of straatlantaarn) maar wat ook aannemelijk is dat dit een lichte waan was. In een donkere omgeving waarbij men minder externe prikkels krijgt, is de geest vatbaarder voor "interpretatie" van waarnemingen, waarbij er soms dingen gezien worden die er helemaal niet zijn.

Tel bij deze gebeurtenissen hetr menselijke talent tot magisch denken, en je hebt al snel de neiging tot de conclusie te komen dat je met spoken te maken hebt.
Ik wil het fenomeen "geesten" niet naar het land van de sprookjes bagetaliseren, maar wij mensen zijn nou eenmaal erg snel geneigd iets wat wij niet direct kunnen verklaren als mystiek op te vatten. Er zijn wel degelijk zaken waar wij geen duidelijke wetenschappelijke verklaringen voor hebben (denk aan telepathie, voorschouw, de mogelijkheid dingen te voorspellen, glaasje-blazen, horoscopie (en dan niet de "libelle" variant, maar de serieuze vorm) kinderen die hun vorige leven herinneren, etc. Maar eerlijk dient gezegd te worden, dat het meeste wat als "magisch" of "spiritueel" wordt gezien, vaak heel simpel te verklaren is.

24-12-07 09:58:14
Shinki
Erelid


WMRindex: 684
OTindex: 4.227
Quote:
Er zijn wel degelijk zaken waar wij geen duidelijke wetenschappelijke verklaringen voor hebben (denk aan telepathie, voorschouw, de mogelijkheid dingen te voorspellen, glaasje-blazen, horoscopie (en dan niet de "libelle" variant, maar de serieuze vorm) kinderen die hun vorige leven herinneren, etc.

vergeet vrouwen niet:P

24-12-07 11:35:53
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
even afwachten en goed opletten, dan komt er wel een logische verklaring

24-12-07 15:46:08
G.O.D
Lid

WMRindex: 28
OTindex: 19
Wnplts: Zaandam
Er zijn inderdaad soms logische verklaringen te vinden, maar lang niet altijd.

Een poltergeist is het waarschijnlijk zoiezo niet, aangezien deze erom bekend staan veel geluid te maken en vaak komen en gaan (poltergeist is duits voor klopgeest). Een geest zou het best kunnen zijn...

Wees er vooral niet bang voor, maar probeer ze juist te zien. En het klinkt lastig, maar probeer je niet te laten schrikken.

En als het wel iets anders was: dan houdt het vanzelf wel op.

28-12-07 15:52:56
G.O.D
Lid

WMRindex: 28
OTindex: 19
Wnplts: Zaandam
@apie

Al meer dingen gemerkt? Of is het meteen stilgevallen?

28-12-07 15:58:16
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
Quote Doctor Ugs:
[verhaaal]

dat is dus ook de reden waarom mensen zo bang zijn in het donker, zu gaan te veel fantaseren
(en nu zeg ik neit dat ik niet bang ben in het donker)

03-04-08 10:23:19
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
ik geloof ook in dergelijke dingen, maar ik viodn het zeker vreemd dat deze 'geest' zich/haar heeft laten zien, want dit gebeurt niet vaak.

oh, voor mensen die kritiek willen leveren, ik heb zo mijn redenen om er in te geloven

03-04-08 10:24:34
Bosaap
Senior lid


WMRindex: 255
OTindex: 1.392
S
Het hoeft niet per se een poltergeist te zijn, het kan ook een aardige geest zijn die alleen maar zo probeert om je aandacht te krijgen

03-04-08 10:25:18
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
In ieder geval iets wat niet van 'deze'wereld is.

( kom ik weer met mijn dimensieverhaal aanzetten 8O )

03-04-08 10:31:31
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik als nuchtere polderboerenknuppel hou het op een warmteverschil met een vlaagje koele wind 8)

03-04-08 10:31:52
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
er was toch geen wind werd er net gezegt :P

03-04-08 10:33:50
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Apart iets, een poltergeist.

Eerst zou ik zoeken naar andere dingen: last van muizen of iets dergelijks misschien?

Als ik in de spiegel kijk zie ik een schim. Als ik me omdraai niet meer. Als ik dan weer in de spiegel kijk, zie ik die schim dan wel weer?

Als jullie echt last hebben van een poltergeist, dan zullen jullie meer dingen gaan merken. Probeer anders een berichtje op een papiertje te schrijven en laat deze liggen. Eens kijken of die poltergeist kan lezen en schrijven. 8O

03-04-08 10:34:47
Arya
Oudgediende


WMRindex: 746
OTindex: 40.038
@Madarian
op de een of andere manier lijkt het me niet dat deze geest zal gaan schrijven. zowiezo doen ze al weinig om mensen dingen te alten merken van hun aanwezigheid, als dat vaak al zo is

03-04-08 11:05:31
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@Arya
Het is het proberen waard. Enne, als je antwoord hebt, eerst een handschrift controle doen. Je weet maar nooit of iemand een geintje uit wil halen...8)

@apie
Zijn er nog andere incidenten geweest in de tussentijd?

03-04-08 11:13:19
Juraj
Erelid


WMRindex: 334
OTindex: 6.240
T S
ik heb ook soms vage dingen, volgens mij zit dat in me hoofd, dan zie ik iemand en dan kijk ik nog eens en het is weg, of zie ik een fiets staan die er niet staat.

soort van het fear dingetjes, je ziet het voorbij komen en ineens is het weg, best vaag :)

03-04-08 11:26:38
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@SchapenKop
Daarom moet je 2x kijken. Is het echt of is het niet echt? Soms denk ik ook heel even dat ik dingen zie als ik m'n hoofd/ogen beweeg, maar als ik echt ga kijken is er niets. Een hersenspinsel dus.

03-04-08 20:14:30
Preddie
Senior lid


WMRindex: 118
OTindex: 1.649
Ik heb ook een keer zo iets meegemaakt. Ik liep over straat en opeens stak er een zwarte schim de straat over. Het was geen mens, geen dier of wat dan ook, het vloog echt gewoon heel snel, rechtop.

Ook heb ik een keer iemand op het uiteinde van mijn bed gezien, iemand in een wit pak. Ik was niet bang, het voelde alsof het iemand was die ik kende (overledene).

Mam, nu kan ik vanavond niet meer slapen na dit allemaal gelezen en weer gezegd te hebben :P

04-04-08 09:21:59
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@cola-freak
Ik heb het een keer gehad dat ik me niet kon bewegen toen ik dacht dat ik wakker geworden was. Net alsof iets me op m'n plek hield.

Bleek toch een droom geweest te zijn vlak voordat ik echt wakker geworden was. Ik lag plotseling in een andere positie en kon me toen wel bewegen, vandaar dat ik weet dat het nog net een droom was...8)

Wie weet was het een hersenspinsel, wie weet wat het werkelijk iets wat je gezien had. Het zal niet meer te achterhalen zijn helaas...

04-04-08 16:43:42
CrazyM
Senior lid

WMRindex: 133
OTindex: 406
Wnplts: Cairns
Lol! Dat heb ik ook wel eens gehad! Ik schrok me toen echt dood. :P

04-04-08 16:48:09
gwcbakker
Oudgediende


WMRindex: 7.126
OTindex: 2.741
@MadarianCrazyM: Daar is zelfs een wetenschappelijke term voor: Slaapverlamming

Dan kun je dus vlak voor het in slaap vallen of direct na het ontwaken (tijdelijk) verlamd zijn. 8O

04-04-08 21:35:53
jacodenni
Erelid


WMRindex: 535
OTindex: 1.868
er kan wind zijn want als er wind staat buiten en tegen het raam aanduwt krijg je ook wind en als jij beweegt krijg je ook wind en zoals eerder genoemt het warmte verschil door jij de lucht rond je opwarmt en de warme lucht die dan opstijgt is ook wind dus er kan alsnog wind in het spel zijn maar ik weet zelf niet wat ik hiervan moet denken

17-04-08 13:09:13
ELBeemer
Senior lid

WMRindex: 341
OTindex: 406
Wnplts: Roermond -
je ziet waar je in geloofd

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven