hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 43 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1] 2 3 4 5

Tienermoeder

19-10-06 13:13:45
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Hoe denken jullie over tienermoeders? Een kind met een kind of ... ?

19-10-06 13:15:46
Pigloo
Actief lid

WMRindex: 65
OTindex: 97
:)het maakt mij niej zoveel uit... als ze maar voor het kind kan zorgen:ja

19-10-06 13:16:35
Blaman
Erelid


WMRindex: 567
OTindex: 2.109
T
Offtopic:
waar de topic volwassen al niet toe kan leiden!
De ene (tiener)moeder is de andere niet. Bij de een denk je inderdaad aan een kind met een kind, de ander is volwassen en slaat zich er prima doorheen.

19-10-06 13:17:07
Vivi
Senior lid

WMRindex: 203
OTindex: 1.523
Wnplts: Meerle, Be
Ik denk dat dat eraan ligt hoe oud de moeder eigenlijk is, 14 of 17 is een groot verschil. En of de moeder bewust moeder is geworden, of er een vader in het spel is etc.
Ik denk dat een moeder het beste niet meer in de pubertijd kan zitten, aangezien dit emotioneel vaak voor mensen al een zware tijd is, is het nog veel zwaarder met een kind erbij.

19-10-06 13:17:13
Pigloo
Actief lid

WMRindex: 65
OTindex: 97
IDD!:ja:ja:ja:ja

19-10-06 13:20:08
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Nou ja, zoals je dus in het topic "volwassen" al kon lezen, ben ik ook een tienermoeder. Ik was dan nog net 18 toen ik mijn eerste kindje kreeg.
Dus vroeg me gewoon eens af hoe iedereen hier daar tegenover staat.
Meestal denk je bij een tienermoeder aan een 15 jarige ofzo...8)

19-10-06 13:22:14
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Ja idd een tienermoeder van 14 of 15 vind ik echt wel té jong, een van 16 of 17 is niet zó erg..Al ga ik toch voor 18+

19-10-06 13:25:37
Vivi
Senior lid

WMRindex: 203
OTindex: 1.523
Wnplts: Meerle, Be
Als je 18 bent en je kiest zelf bewust voor een kindje is dat prima toch! Ik zelf had dat nooit gekund, toen ik 18 was kon ik nog niet eens voor mezelf zorgen, vandaar! :P Maar mijn moeder kreeg haar eerste kindje ook toen ze 18 was en dat is haar altijd prima bevallen! :)

19-10-06 13:27:14
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Ik heb er niet bewust voor gekozen, het was nu eenmaal zo. We hebben er maar gewoon t beste van gemaakt!8)

19-10-06 14:12:48
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Senario:

14 jarige, verkracht, jongen verlaten..
1 kind..

Op zich heb ik er niets op tegen.. Je kan tenslotte de schuld niet bij jezelf neerleggen.. Maar je zal en moet de school zelf afmaken.. Desnoods doe je er 2 jaar langer over, op dezelfde opleiding..
Over het kind/de kinderen:
Ze moeten trots zijn op hun ouder, dat ze niet opgegeven hebben.. En de ouders moeten daar ook voor zorgen.. Ze moeten knokken..

Quote puppy:
Nou ja, zoals je dus in het topic "volwassen" al kon lezen, ben ik ook een tienermoeder. Ik was dan nog net 18 toen ik mijn eerste kindje kreeg.
Dus vroeg me gewoon eens af hoe iedereen hier daar tegenover staat.
Meestal denk je bij een tienermoeder aan een 15 jarige ofzo...8)


Jij moet geknokt hebben.. :O ok..

Goed.. Dat je zover gekomen bent.. :$

19-10-06 15:25:53
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Als het je toekomst niet verpest en je weet dat je (met je partner) voor het kind kan zorgen, vind ik het goed. Anders nog niet aan beginnen, denk ik..

19-10-06 16:46:28
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
Een kind veranderd je hele leven. Ik denk dat je wel voldoende verantwoordelijksheidsgevoel (galgje;))moet hebben. Dit komt meestal met de jaren, maar de een is er wat sneller mee dan de ander.
Daarnaast is het ook nog zo dat het ene kind het andere niet is. Je hebt hele makkelijke baby's en baby's die je voortdurend rond moet sjouwen omdat ze de hele dag aan het huilen zijn.
Allemaal dingen waar je rekening mee moet houden.

19-10-06 17:13:20
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het probleem ligt 50% bij de moeder de rest ligt bij de omgeving -

Feedback;

hoe reageren de ouders - hoe reageerd de moeder - is zij sterk genoeg om eventuele negatieve feedback te kunnen meesteren.

Hoe reageren vrienden en bekenden, hier geld ook het zelfde.

Hoe reageerd de baby, niet te vergeten dat babies een grote geestelijke inspanning vragen voor jonge moeders - daaruit volgt dan dat vrouwen vroeger volwassen worden - ergens kan ik daarin wel de basis vinden.
Een jongen met een baby kan vluchten - dat klinkt misschien als een cliché maar het gebeurt vaak.
Kan een moeder vluchten en het kind bij de vader leggen - ook dat kan gebeuren - maar waarom gebeurt dat niet zo vaak? (moeder instinkt?)

Verder zijn er instanties die dan kritisch zijn naar de oorzaak en schuldvraag - ook hier ligt nog een behoorlijke kluif om extra financieën te regelen voor het onderhoud - sommige mannen vluchten na een aanrijding en dat beeld is hier overdrachtelijk - er is dus geen allimentatie verkrijgbaar als er geen vader is.

Abortus wordt ook veel uitgevoerd - een jonge vrouw moet wel heel sterk in haar schoenen staan en dan is de vraag - hoe onstond de botsing?
Dus de paradox bij de vraag van abortie is, wat is de mentale staat van de moeder - en willen de ouders van de jonge vrouw ondersteuning bieden?

Hint: is de mentale staat iets dat in de opvoeding ligt; zou het misschien ook zo kunnen zijn dat de ouders liever een abortus kiezen (afdwingen, passief of actief)

19-10-06 18:27:56
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
@Jannick; Wat een superlieve reactie8)
Dank je wel.(F)

Het is niet makkelijk geweest, dat is een ding wat zeker is. Ik heb heel veel steun aan een meisje gehad, die ook jong zwanger raakte en haar vriend heeft haar laten zitten. Stond ze er helemaal alleen voor8O
Als je ziet dat 'n ander het red,
geeft dat jou ook weer vertrouwen...

19-10-06 19:01:14
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Quote puppy:
Het is niet makkelijk geweest, dat is een ding wat zeker is. Ik heb heel veel steun aan een meisje gehad, die ook jong zwanger raakte en haar vriend heeft haar laten zitten. Stond ze er helemaal alleen voor8O
Als je ziet dat 'n ander het red,
geeft dat jou ook weer vertrouwen...


Wou je het zelf, zwanger worden op zo'n jonge leeftijd?

19-10-06 19:05:39
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
@Jannick; Nee, ik heb altijd geroepen dat ik geen kinderen wilde en dat ik nooit ging trouwen. :D
Moet je me nu eens zien 8O

19-10-06 19:05:45
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
en was je alleen, of was die jongen bij je gebleven?? dan scheelt het ook alweer. Nou ja, we zijn trots op je!!:ja

19-10-06 19:08:22
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
@dandy; dank je (F)
Ik ben met de vader van mijn kinderen getrouwd toen de oudste 3 jaar was.


19-10-06 19:20:58
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
oh, ok, dat is al beter dan er helemaal alleen voor staan! nou ja, we zijn toch nog steeds trots op je :D!

19-10-06 21:54:20
Hukkel
Lid

WMRindex: 41
OTindex: 56
Wnplts: Culemborg
moet er niet aan denken dat ik nu zwanger word 8O maarja zou het kind zowiezo houden want ben wel blij met het kind al is het te vroeg... vind het wel knap als je op jonge leeftijd echt goed voor een kind kan zorgen zelfs als de vader er nog wel is!!

19-10-06 22:36:00
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Ik kan me niet voorstellen om voor mijn 20e al vader te zijn geworden. Ik was daar toen echt nog niet klaar voor. Maar ja, waarschijnlijk ga je er vanzelf anders over denken als je ervoor komt te staan.

20-10-06 16:41:46
Dutch Game
Junior lid

WMRindex: 15
OTindex: 11
Wnplts: Heinkensza
Zelf weet ik er niet zoveel vanaf omdat ik nog maar 13 ben , maar het ligt het meest aan of de vader van het kindje er is en of famillie je steunt
Als bijvoorbeeld je ma je steunt en helpt met het opvoeden zal het makkelijker zijn als alles alleen doen
en je school zal er denk ik ook niet beter van worden...

20-10-06 17:21:15
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Ik denk dat men de term "tienermoeder" vaak negatief invult, bovendien vind ik je na je 18e geen tiener meer, maar wordt je door anderen vaak tot 25 wel als tienermoeder/jonge moeder gezien en veroordeeld men je vaak.
Ik heb helaas al meermaals meegemaakt dat iemand hartstikke leuk met me omging (ik wordt vaak boven de 30 geschat ) maar zodra ze horen hoe oud je bent, gaan ze ineens heel anders doen, heel hooghartig, alsof ze meer zijn, alsof ze je moeder zijn, snap je?
Dat vind ik wel erg vervelend.
Zie hier ook wel jonge moeders die het kind constant bij familie dumpen, zelf elk weekend zich lam zuipen en blowen, alleen denken aan jongens,uitgaan,mode,muziek etc....
Dat soort meiden zorgen ervoor dat mensen een negatief beeld hebben van tienermoeders. Terwijl niet elke jonge moeder hetzelfde is (gelukkig!!!)
Toen mijn oudste een baby was heeft een oudere dame eens gezegd "leuk he zo'n pop?" Ik voelde me zwaar beledigd en heb haar ook heel kortaf gezegd dat het geen pop is maar een kind! en ben weg gelopen!!!!!
Ik was 19 toen mijn oudste werd geboren en dus volwassen, had een vaste vriend, en een eigen woning en inkomen......
En toch heeft men een heel raar beeld van je zodra ze horen hoe jong je nog bent.
Ik heb mijzelf nooit als jonge moeder gezien. Ik voel me niet jong. Ik voel me gewoon hoe ik me voel, ik voel me niet een bepaalde leeftijd ofzo.
Heb ook wel gehad dat mensen zeiden ach dan ga je vast straks je kinderen verwaarlozen omdat je je jeugd wilt inhalen en wilt uitgaan elke keer.... Dat vind ik ook zo'n domme opmerking. We zijn allemaal anders, en niet iedereen heeft behoefte aan uitgaan en al dat gedoe, ik heb er nooit behoefte aan gehad en heb er nu ook totaal geen interesse in, niets voor mij al die drukte en lawaai....
Ik zit liever thuis met een goed boek.
Bovendien was ik geen jong grietje meer, maar een volwassen vrouw....
Vroeger (hooguit 50 jaar geleden!!!) was je een ouwe vrijster als je op je 20ste nog niet getrouwd was en zwanger of een kindje had....
Tegenwoordig kijkt men je al vreemd aan als je 25 bent en een eerste kind krijgt.....
Ik vind dat allemaal zulke onzin he.
Laat iedereen in zijn waarde.
Misschien ben jij (gericht aan wie dan ook die dus een negatief beeld heeft bij jonge moeders) toevallig pas op je 35ste aan kinderen toe, maar we zijn allemaal anders, en als een ander op haar 19e er klaar voor is fijn toch? Ik zou zeggen wees blij als iemand gelukkig is, we hoeven niet allemaal dezelfde keuzes te maken en hetzelfde leven te leiden....
Men vind het ook vreemd als je meer dan 2 kids "neemt" ... Bij de 3e al vroeg iedereen is het een ongelukje??? Nou nee totaal niet :S ZOu er in de toekomst zeker wel 1 bij willen nog eigenlijk .....
Weet je wat het probleem is?
Men kijkt naar zijn eigen gevoel,zijn eigen leven, en weigert dingen vanuit andermans oogpunt te bekijken, Ik doe het zo en zo, dus moet een ander dat ook doen anders is die ander gek....
Anders is niet fout of gek....
anders is precies zoals het woord zegt ; anders...niet meer niet minder...
gelukkig maar dat we allemaal anders zijn! ZOu me een saaie wereld worden anders!


20-10-06 17:59:08
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik kan niet veroordelen.. ik weet niet wat - je bent moeder !top! je hebt de kracht gehad, gekregen de steun om ze groot te kunnen brengen..

en wat vind je van je moederschap?
zou je het missen?

20-10-06 19:17:45
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
ik?
Ik kan me niet eens voorstellen dat er ooit een tijd was dat mijn meiden er niet waren :)
Als ik het over mocht doen zou ik precies dezelfde keuzes maken.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven