hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 14:00 - 74421 artikelen - nu online 44 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1]

Onterechte bekeuringen

23-11-07 11:50:03 - Quote! - @Masha
Masha
Per direct boze mensen gezocht:
In slaap vallen op een bankje in het park? Voetballen met een leeg flesje? Of toeteren naar een goede vriend? Daar kan je dus allemaal een bekeuring voor krijgen. Heb jij ook een onterechte bon gekregen en ben je daar ontzettend BOOS over? Dan zijn wij op zoek naar JOU!!! Mail je verhaal naar masha.vanvlijmen@avro.nl

23-11-07 12:14:46 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Op de stoep fietsen... in een WOONERF8O Op een woonerf bestaat het hele fenomeen "stoep" of "trottoir" niet...

23-11-07 15:07:29 - Quote! - @Masha
Masha
Zou je dit willen vertellen op tv? Mail me dan even! masha.vanvlijmenavro.nl

23-11-07 15:49:41 - Quote! - @Reimer
Reimer
Erelid


WMRindex: 33
OTindex: 2.118
S
Is dat van 'Op de Bon' ofso?

23-11-07 17:15:06 - Quote! - @Pluppel
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Ik ken wel mensen die een bekeuring hebben gekregen voor het fietsen zonder licht ('s ochtends, de straatverlichting was al uit)

23-11-07 18:02:48 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Volgens mij komt het maar zelden voor dat iemand onterecht een bon krijgt.... Vaker komt het voor dat iemand kwaad is dat ie een bon krijgt.
Het toeteren naar een vriend vind ik wat dat betreft een slecht voorbeeld ;) Daar kunnen ze me niet snel genoeg voor schrijven... Even toeteren bij het wegrijden, om 2 uur 's nachts is niet leuk :S (Claxoneren mag alleen voor het afwenden van direct gevaar, dus als je zomaar die claxon indrukt zit je hoe dan ook fout :P)

26-11-07 16:30:59 - Quote! - @Sjeffff
Sjeffff
Senior lid

WMRindex: 383
OTindex: 73
Wnplts: Spijkeniss
S
Quote stormzoeker:
....Claxoneren mag alleen voor het afwenden van direct gevaar, dus als je zomaar die claxon indrukt zit je hoe dan ook fout :P

Hij waarschuwde die vriend dat die niet zomaar moest oversteken :P

26-11-07 16:32:20 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Sjeffff
Tsja, het is jammer dat je Masha niet meer hoort (6)

27-11-07 05:24:26 - Quote! - @Henise
Henise
Oudgediende


WMRindex: 6.287
OTindex: 6.684
Och, het scheelt advertentiekosten hè? :)

27-11-07 10:08:47 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Dat noemen ze 'creatief omgaan met het beschikbare budget' (6)

27-11-07 13:07:29 - Quote! - @Masha
Masha
Quote Pluppel:
Ik ken wel mensen die een bekeuring hebben gekregen voor het fietsen zonder licht ('s ochtends, de straatverlichting was al uit)


Dit klinkt naar meer? Zouden deze mensen op tv willen?

27-11-07 13:14:38 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
Masha heeft ons ontdekt!!!
NU WORDEN WE BEROEMD!!! :ja

27-11-07 13:19:54 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Masha
Ik denk dat iedereen wel iemand kent die roept dat hij/zij onterecht een bekeuring heeft gekregen.
Het probleem is gewoon dat het Nederlanders eigen is om te roepen dat er strenger opgetreden moet worden en dat de bekeuringen/straffen te laag zijn. (kijk voor de gein maar eens naar de onderwerpen over moord/doodslag/verkrachting/diefstal op deze site ;)) Behalve als ze zelf een bekeuring krijgen, dan is het onterecht, te ver gezocht of er wordt aan de agent gevraagt of tie niets beters te doen heeft. En als dat niet helpt dan zijn er nog allerlei mogelijkheden om te proberen om onder de bon uit te komen. Opvragen van ijk-rapporten en/of foto's of kijken of er niet ergens een klein foutje gemaakt is. Ga er maar van uit dat het merendeel van de bekeuringen volkomen terecht uitgedeeld worden.

Over de verlichting: ook als de straatverlichting uit is, maar de weersomstandigheden slecht (mist, regen, sneeuw), dient een fietser verlichting te voeren. Ook is het verplicht om een fiets van deugdelijke werkende verlichting te voorzien. En ja, je kunt een prent krijgen als er geen (deugdelijke) verlichting op de fiets zit. Alleen maar toe te juichen, want zelfs als ik 30 rijdt op een onverlichte weg, dan is het meer geluk dan wijsheid als ik als automobilist een fietser niet raakt als tie geen verlichting voert (over reflectors zal ik het maar niet hebben, die ontbreken standaard op veel fietsen)

02-01-12 17:11:45 - Quote! - @DoccieDraaiorgel
DoccieDraaiorgel
Erelid


WMRindex: 151
OTindex: 5.767
S
Midden op de dag, er stond een bord dat je niet mag parkeren, volledig terecht dus, maar 10 meter direct achter ons stond dus een auto, en er zat geen kruising tussen.

17-06-12 14:09:52 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Belangrijk

"15/06/12 16:21 - LEEUWARDEN - De overheid staat in haar recht als zij administratiekosten van 6 euro rekent over verkeersboetes. Dat heeft het gerechtshof in Leeuwarden vrijdag bepaald. In een zaak die een automobilist had aangespannen, oordeelt het hof dat er geen internationale regels zijn die de administratiekosten zouden verbieden. "

Kijk en luisteren

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven