hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 12:00 - 74426 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1]

Wat vind jij?

14-11-07 03:45:46 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Stelling in de NRC

Alcohol op tv: jongeren aan de fles

drink jij meer als er alcohol op TV wordt getoond.. wel als er melk aangeboden wordt.. wat-euh.. melk moet..

Wat vind jij.. Gaan jongeren meer alcoholische dranken nuttigen als ze producten op TV zien..

(heb jij ook een stelling - plaats deze en stel je vraag aan het publiek)

14-11-07 03:52:08 - Quote! - @WMR-kok
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
Ik denk het wel, want een voorbeeld doet volgen. 8)
En het lijkt zo stoer. :(

14-11-07 04:03:11 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Peter Willemse:
Ik denk het wel, want een voorbeeld doet volgen. 8)
En het lijkt zo stoer. :(

heb jij ook een stellige stelling?

22-11-07 22:59:18 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
bij alles van de TV is het zo dat sommigen het over nemen en anderen niet. en dat is niet alleen bij jongeren zo

23-11-07 00:03:34 - Quote! - @stora
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
ik denk het niet. Ze gaan drinken om dat hun vriendjes en vriendinnetjes ook drinken.
En die drinken omdat het niet mag van thuis.
En als je dan zegt , geef mij maar water dan lachen ze je uit.
Maar eigenlijk is het dus heel stoer om water te drinken dan, want dan loop je niet de hele meute na te apen.

23-11-07 00:08:21 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@stora: Daarom ben ik ook zo blij dat er een alcoholvrij drankje in de horeca te bestellen valt dat niet als "uncool" beschouwd wordt... zelf drink ik bijna niks (3-4 op jaarbasis), maar om "je imago" hoeft het ook niet meer... heerlijk...

23-11-07 08:21:13 - Quote! - @Tontje
Tontje
Erelid


WMRindex: 1.232
OTindex: 1.130
Drink zelf geen alcohol en ik ga niet spontaan een biertje naar achter gooien als ik een flesje in de reclame zie :nee

23-11-07 11:50:55 - Quote! - @Luna
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik denk niet dat het door tv komt, het hoort er gewoon bij.
Jongeren gaan ook roken en die reclames ezijn allang niet meer op tv.
Het is de leeftijd, je een houding geven, plaats in een groep bemachtigen en erbij horen.
Je wordt toch op een of andere manier onder druk gezet op school.
Degenen die vaak onzeker zijn, doen mee.

23-11-07 11:55:57 - Quote! - @Redduggy
Redduggy
Erelid


WMRindex: 1.810
OTindex: 2.818
Het wilt niet zeggen dat iedereen meer gaat drinken of roken en tv is natuurlijk niet de enige factor die ervoor zorgt. Maar reclames hebben wel invloed op mensen. Hoe vaker je een bepaald iets ziet of hoort hoe eerder je het gaat kopen. En ja de ene is er gevoeliger voor dan de andere.

27-11-07 16:37:10 - Quote! - @manoukV
manoukV
Senior lid

WMRindex: 168
OTindex: 116
Wnplts: Hilversum
Ik denk dat jongeren meer beinvloed worden door dingen die hun vrienden doen dan dingen die op tv worden uitgezonden.

Maar je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen

05-12-07 21:53:24 - Quote! - @Doctor Ugs
Doctor Ugs
Senior lid

WMRindex: 313
OTindex: 137
Wnplts: Nijmegen
Er zijn experimenten gedaan met korte flarden van etenswaren tijdens films. Te kort om echt door te hebben, maar lang genoeg om tot het onbewuste door te dringen, en zin in het desbetreffende product te krijgen.

Als dat zo al werkt, waarom gewoon recht voor je raap dan niet?

Nooit voorbij een friettent gelopen, daar iemand een kaassouflé (jaja, ik ben vegetariër) zien eten, en plotseling trek gekregen?

05-12-07 22:07:22 - Quote! - @Roselien
Roselien
Erelid


WMRindex: 342
OTindex: 2.737
Ja ik denk dat het zo is want...
Als ik mensen ze drinken in een film of iets dergelijks krijg ik zelf ook trek. Dus waarom andere niet.

06-12-07 09:03:08 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Niet mee eens. Jongeren worden door leeftijdsgenoten gestimuleerd en veel minder door de reklame (vwb de alcohol dan bedoel ik).

06-12-07 09:06:29 - Quote! - @Freakje
Freakje
Erelid


WMRindex: 310
OTindex: 3.416
niet mee eens... het is leuk iemand op tv met de fles te zien maar ben het met Lucky me eens dat jongeren door leeftijdsgenoten worden gestimuleerd!

06-12-07 10:55:06 - Quote! - @pietjevlip
pietjevlip
Oudgediende


WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Je moet eens oude maffiafilms kijken, roken ze echt puur om de gaten te vullen8)

10-12-07 14:15:05 - Quote! - @Albiorix
Albiorix
Junior lid


WMRindex: 4
OTindex: 41
Hmm, ik denk niet echt dat ik er door beinvloed wordt.. Ik probeer mezelf altijd voor te houden dat ik dingen doe (dus ook drinken) omdat ik er op dat moment zin in heb.

Maarja, onbewust misschien, dat weet ik niet.

17-12-08 18:41:56 - Quote! - @Pauline
Pauline
Erelid

WMRindex: 1.272
OTindex: 9
Dat reclames invloed hebben is denk ik wel duidelijk, anders zou er natuurlijk geen reclame gemaakt worden. Maar ik denk ook dat jongeren meer beïnvloed worden door vrienden en de mensen in hun omgeving dan door reclames. Voorbeeldje:
Kijk maar naar jongeren die uit een gezin komen waar de ouders heel veel alcohol drinken. Die jongeren drinken zelf vaak ook meer/eerder, omdat ze hun ouders als voorbeeld zien (bedoeld of onbedoeld). Ze worden zo opgevoed en dat zit er dan in. Jongeren echter met ouders die nooit drinken, gaan lang niet zo snel aan de alcoholische dranken.

09-01-09 12:11:30 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Ach, lees het boekje van de hersenstichting maar eens. Kids zouden eigenlijk niet moeten drinken tot ze 24 zijn.

Maar ja, ik liep op mijn 16e ook beschonken over straat :ja (lang geleden!)

22-03-09 00:06:14 - Quote! - @laurens2205
laurens2205
Senior lid

WMRindex: 128
OTindex: 8
Wnplts: Epse
ik ben 15 en weet dat ik niet wil drinken ivbm sport, maar als iemand anders dat wel wil dan is dat zijn keus. daar werkt tv echt niet aan mee, daar zorgen vrienden voor. mensen die niet sterk staan kunnen hun eigen beslissingen niet nemen en gaan mee met wat hun vriendjes doen, waarom denk je anders dat er zoveel jongeren roken? niet door tv hoor want dat mag niet

22-03-09 04:06:12 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Mensen dronken al alcohol lannnggggg voordat de TV bestond :P Maar hey, let's blame it on TV! :) OF videogames, natuurlijk!

22-03-09 04:28:21 - Quote! - @WMR-kok
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
8) Vroeger verzamelden de mensen vruchten.
En op een gegeven moment begonnen ze daar een vruchtensap van te maken. :P
Toen vergat een persoon dat er nog wat stond en weken later kwam die dat weer tegen. *8
Deze persoon proefde ervan om te kijken of het nog goed was, maar vond het toen zelfs lekker. :D
Hij deelde deze kennis mee aan de anderen. 8)
Deze gingen het ook proberen. :P
En uiteindelijk was de wijn geboren. :+

8) Maar de holbewoners in de pre-historie hadden er toen veel plezier aan. :+ *Hips*

22-03-09 12:37:33 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@Doctor hugs

dat onderzoek was een fail :-: en het was een test van coca cola of pepsi, dat maakte eigenlijk geen verschil als ik me het goed herinner... het was nog tekort, en langer zou zichtbaar zijn :) zelfde als die tapes van vroeger, leer < een taal > in je slaap, die mikten ook op het onderbewust zijn :) dat werkt dus ook mooi niet :)

wat wel verschil maakt is dat je favoriete hoofdpersoon in ONM of GTST een biertje drinkt van merk X of op schoenen loopt van merk X etc. wat er wel duidelijk op moet staan...

ik zeg het je, ga een soap kijken, en kijk of ze koffie drinken... als ze koffie drinken is het een mok van Douwe Egberts? ik weet dat het een jaar geleden nog wel zo was, en fles cola op aanrecht toen stond ook met reclame richting camera :) weet alleen niet meer waarvan dat was :)

dat is functionele reclame :) persoon A wil zijn als soapie B, soapie B loopt op nike, persoon A wil ook nike :) kost je ook een flinke duit volgens mij :)

volg je voetbal? ik weet nog dat lui op school, kleine hummeltjes van 8 ~ 9 jaar het hadden over voetbal schoenen, ... en ... lopen op die schoenen, dat zijn dus goeie schoenen :ja ik ga ze ook halen, en voila :) weer een stel voetbalschoenen die veel te veel kosten en kwalitatief niet beter zijn weg...

reclame maken is 1, goeie reclame die doelgroep bereikt is 2 :)

- -

ik denk wel dat je vaker (je gaat niet van 2 naar 3 pilsjes per keer lijkt me, drink snelheid verhoog je niet door reclame :P) gaat drinken als je reclames ziet van alcoholische drankjes

markt in alcoholische dranken is groot volgens mij, de bedrijven die er op opereren zijn groot, bedrijven met grote marketing afdeling, die echt wel een goeie reclame kunnen afleveren :)

dus ja, door reclames ga je vaker drinken, denk ik :)

het is niet voor niks dat je geen reclame meer mag maken voor peuken, behalve bij Formule 1 dan :P

Quote Mmore:
Mensen dronken al alcohol lannnggggg voordat de TV bestond Maar hey, let's blame it on TV! OF videogames, natuurlijk!


dat was omdat er geen schoon drinkwater was, mensen gooiden van alles in de plomp om er vanaf te zijn... water drinken stond gelijk aan erg ziek worden :ja daarom dronken ze een gerste natje :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven