hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 36 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1]

Gas explosie

27-07-07 21:59:35 - Quote! - @Peterisbeter
Peterisbeter
Senior lid

WMRindex: 107
OTindex: 74
Wnplts: Purmerend
3 Dagen geleden, Argeles sur Mer, zuid Frankrijk.
Warme avond, mijn gaslamp (campinggaz) was leeg en ik wil het gaspatroon verwisselen. Om een lang verhaal even kort te maken ( ik zit namelijk in een internetcafe en betaal per minuut )
Er ontsnapt een hoop gas, de grote gaswolk verplaatst zich met hoge snelheid naar de gaslamp die voor het licht op tafel staat.
Met een grote steekvlam als gevolg. Het gas op mijn arm ontbrand en voor ik het weet gil ik naar mijn vriendin die in de tent naast de vlam ligt te slapen dat er brand is en ik probeer het vuur op mijn arm en t-shirt te doven door tegen de grond aan te duiken. Omstanders hielpen me naar de dichtsbijzijne kraan en mijn maatje hugo staat zijn vriendin te troosten die flink geschrokken is omdat ze tegenover mij aan de tafel zat. Mijn vriendin Nieske is ondertussen na veel paniek uit de tent en heeft een handdoek gepakt om haar bovenlichaam te bedekken.
Ik vraag of er verder geen gewonden zijn gevallen en loop naar de douches, onderweg zie ik dat andere campinggasten het laatste gas uit de gaspatronen schudden. (Hugo wist ze te stoppen toen ze met 2 brandblussers en een brandslang aan kwamen, het vuur was inmiddels al uit.)

Terwijl ik onder de douche sta komt mijn vriendin (nog helemaal in shock) bij me kijken en zegt dat ze verschrikkelijk moeten plassen (vrouwen:P) later als ze terug komt met wat droge kleren voor me heeft zich al een aardig groepje ramptouristen en hulp biedende mensen om mij heen verzameld. Ik vraag om me heen of er een(brand)wond in mijn gezicht zit en er wordt tot mijn verbazing, gelukkig, duidelijk met nee geantwoord.De bazin van de camping biedt aan om voor ons uit te rijden naar het ziekenhuis.

Op weg naar het ziekenhuis heb ik mijn natte t-shirt gebruikt om mijn gezicht te koelen. In het ziekenhuis aangekomen (na een kleine 23 km rijden) hebben ze de losse vellen van mijn rechter arm gehaald en, net als mijn linker knie, verbonden met verband. Mijn linkerarm en gezicht leken in eerste instantie wel mee te vallen en werden alleen ingesmeerd met Flammazine (een middel tegen brandwonden)

Nu, 3 dagen later, ziet mijn gezicht er een stuk angst-aan-jagender uit (het is rood met zwart, er hangen vellen aan en je ziet roze vlees) maar komt er niet langer pus uit mijn gezicht en zien de wonden op mijn rechter arm er netjes uit en herstellen mooi...
Ik hoop dat ik over een week ongeveer in staat ben om naar huis te kunnen rijden.

Foto's


27-07-07 22:11:07 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Jemig man 8O Dat is nu niet bepaald een fijne afsluiting van je vakantie :(

Hoe voel je je nu dan en hoe houdt de rest zich??

27-07-07 22:14:21 - Quote! - @WMR-kok
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
Beterschap, Peter.
Ik hoop dat het goed geneest en weinig tot geen littekens achterlaat.
sterkte.

27-07-07 22:30:49 - Quote! - @Peterisbeter
Peterisbeter
Senior lid

WMRindex: 107
OTindex: 74
Wnplts: Purmerend
Quote berniew:
Jemig man 8O Dat is nu niet bepaald een fijne afsluiting van je vakantie :(

Hoe voel je je nu dan en hoe houdt de rest zich??
Afsluiting?! ik was er net!!( ber er overgens nog steeds)
Bedankt voor jullie aardige reacties.
De rest houdt zich goed...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven