hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 12:00 - 74426 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1]

Een droom

05-05-12 16:36:43 - Quote! - @selmaatje1
selmaatje1
Senior lid

WMRindex: 225
OTindex: 172
Wnplts: Groningen
S
ik heb vannacht een hele rare droom gehad over dat ik nog 2 dagen te leven had:(
weet iemand wat dit betekent?:(

05-05-12 16:43:09 - Quote! - @selmaatje1
selmaatje1
Senior lid

WMRindex: 225
OTindex: 172
Wnplts: Groningen
S
Kom op:(

05-05-12 16:53:16 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Niks:O Gewoon een nachtmerrie ;)

05-05-12 16:56:59 - Quote! - @selmaatje1
selmaatje1
Senior lid

WMRindex: 225
OTindex: 172
Wnplts: Groningen
S
Quote @Giovanni:
Niks:O Gewoon een nachtmerrie ;)

echt?:(

06-05-12 05:40:35 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.833
OTindex: 90.643
@selmaatje1: dromen hebben wel degelijk een betekenis of een reden, een droom is een reflectie van iets waar je geest mee bezig is, iets wat in je leven afspeelt,
.. ik kan niet jouw droom uitleggen, wel een voorbeeld geven, misschien helpt dat:

ik droomde net dat
een lief klein meisje , dat heel bang was en huilde en niet wilde,
door een jonge aardige vrouw die goed voor dat meisje zorgde,
met tegenzin werd teruggegeven aan een oudere vrouw, die 'een soort moeder' van het kind was en daarom oude 'rechten' had. Deze nam het kind, met een boosaardige grijns mee in een boot het water op, en voor de ogen van die aardige vrouw begon ze het kind met een knuppel heel hard (dood) te slaan.

de betekenis van deze droom is voor mij heel duidelijk, en dat is omdat je altijd over jezelf droomt en je altijd ook zefl de figuren in die droom bent.

in dit geval was het kind mijn 'nieuwe ik', de toekomst, dwz zoals ik wil en zal worden..
de jonge vrouw was mijn 'goede ik' die er voor zorgt dat ik kan groeien,
en die oude vrouw was 'mijn oude ik' dwz mijn oude (slechte, vroegere) gewoontes.
en de droom liet mij zien dat ik mijzelf, mijn toekomst, kapot maak,
als ik mezelf door oude slechte gewoontes laat meenemen (water heeft met emoties te maken),
ipv op de juiste manier voor mijzelf te zorgen.

deze droom had wel degelijk een betekenis.
en aangezien 'een gewaarschuwd mens voor twee telt' zal ik beter gaan oppassen wat ik wel en niet doe.

06-05-12 06:34:34 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Er zijn een aantal soorten dromen
de verwerkings droom, de omgekeerde droom en de voorspellende droom.

Natuurlijk ook de lucidedroom, de nachtmerrie etc etc maar die zal ik er even tussen uit laten.

Ieder mens droomt, niet ieder mens onthoudt zijn dromen maar dromen hebben een grotere functie dan ze wordt toegeschreven.

Over het algemeen genomen zijn onze dromen verwerkings dromen. Wij dromen onze angsten, onze verlangens en dingen die beïnvloed worden door prikkels van buiten af, bijvoorbeeld geluiden, licht, kou en of warmte en onze gezondheid.

Omgekeerde dromen zijn dromen waarvan de betekenis het omgekeerde is als dat wat wij dromen. Bijvoorbeeld wanneer je dood gaat, krijg je een lang leven en wanneer iemand, die in werkelijkheid ziek is, er in je droom erg goed uit ziet gaat het de persoon niet goed.

De voorspellende droom dat spreekt voor zich, die droom laat delen van het leven zien die soms snel en soms jaren later pas uitkomen. Dat is "af te lezen" aan de tijd en de dag waarop je het droomde maar ook aan de omstandigheden in de droom. Hoe dichter in de ochtend, de voorspellende droom, hoe dichterbij in de toekomst. Daarom is het raadzaam een droom dagboekje bij te houden. Soms is een droom dusdanig van belang voor je om te onthouden dat er een (eng) element aan toe gevoegd wordt, zodat het makkelijker is om de droom te onthouden.

Sommige droomsymbolen zijn over (bijna) heel de wereld gelijk. Hoe dat kan is nooit uitgezocht maar heeft waarschijnlijk te maken met een collectief bewustzijn. Zo dromen vrouwen die net zwanger zijn vaak van slangen. Deze droom geeft aan dat je zwanger bent en niet langer hoeft te twijfelen of het zo is. Vroeger was er immers geen test. Dat geld voor vrouwen over de hele wereld. Ooit is iemand waarschijnlijk gestart die betekenis daarvoor te gebruiken en dat wordt via mond, geest en genen doorgegeven aan volgende generaties.

De beste droomuitlegger ben je altijd zelf. Klinkt saai maar is waar. Jij weet welke waarde je geeft aan iets waar je over droomt. Zilver kan voor jou positief zijn maar voor mij negatief. etc.

Jij droomt dat je nog twee dagen te leven hebt. Waarschijnlijk heb je nu vakantie en had jij je dingen voorgenomen nog deze vakantie te doen. Waarschijnlijk heb jij die dingen nog niet gedaan. De droom zegt je leef, je hebt nog twee dagen.

Het heeft in deze droom niet met dood te maken maar met je bewustzijn van leven. Doe die dingen die je jezelf voorgenomen had.

Hier laat ik het even bij, als je nog vragen hebt gebruik even @Kristel dan kom ik de vraag vanzelf wel weer tegen.

06-05-12 08:13:07 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.833
OTindex: 90.643

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven