hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 18:00 - 74444 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1] 2

karwei :kopen is verplicht

09-04-11 20:35:30
onlineorders
karwei :kopen is verplicht

Al van af de opening kom ik regelmatig bij Karwei Barneveld en heb er dan ook door de jaren heen voor honderden euro s aan gereedschap en andere zaken gekocht.

Vrijdag 9 April 2011 was ik op zoek naar wat hout en plaatwerk, daar ik bepaalde afmetingen nodig heb had ik een rolmaat meegenomen om het een en ander te meten en uit te rekenen.

Nu wil het geval dat ik vertrok zonder m, n rolmaat die ik per ongeluk liet liggen
een rolmaat die en centimeters en inches aangeeft

De volgende dag 10 april ga ik aan het einde van de middag dus maar even naar
karwei vragen of mijn rolmaat soms gevonden is ik kijk even rond en ga dan naar de balie waar ik informeer of er soms een rolmaat is ingeleverd bij de balie..

De chef stond ook achter de balie inclusief het personeel en deelde mee dat er geen rolmaat gevonden was of ingeleverd.

Dus ik loop nog even de zaak rond zoek op de plaatsen waar ik de vorige dag heb gemeten en bekijk tevens nieuwe rolmaten maar die blijken geen inches aan te geven.

Wanneer ik naar buiten wil lopen word ik aangehouden door dezelfde chef die hiervoor aangaf samen met zijn personeel dat er geen rolmaat was gevonden.

Hij wilde dat ik mijn tas leegmaakte met als rede dat ik maar rondliep zonder iets te kopen, ik zeg hem dat ik m, n rolmaat zocht zoals ik al aan de balie aangaf en een verplichting om te kopen is ook vreemd !.

Hij zegt, ja dat weet, ik daar was ik bij, maar je loopt maar rond en je koopt niets
dus na een discussie loop ik maar mee naar het kantoor.

Hier haal ik al mijn boodschappen uit de tas tot aan de zegeltjes toe,
Ik zeg tegen hem zegeltjes, waarop hij zegt ,dat weet ik Albert heijn zegeltjes
en daar moet je je tas ook open maken!

En dat klopt, om mijn boodschappen eruit te halen, ik doe boodschappen op de fiets
en neem nooit meer mee dan in mijn tas kan, daar ik niet weet hoeveel er precies er in de tas kan ben ik wel genoodzaakt het er eerst in te stoppen om te weten wat er in kan ,en ook daar kreeg ik commentaar op ook na uitleg.

Maar misschien heeft dit er iets mee te maken, al sinds ik in Barneveld woon lig ik in de clinch met mensen die hun grof vuil in stortkoker en bij stortkokers dumpen of tegen de appartementen aan, en allerlei andere zaken die overlast veroorzaken.

Dit resulteerde o.a in het uitgemaakt worden voor smerige homoseksueel ( Wat ik niet ben), achterlijke werkloze ( Wat ik niet ben) bedreigingen, stenengooien, enz
door de jeugd en het lijkt het over te gaan van vader op zoon,
Dus in hoeverre dit soort jeugd met een tijdelijke baan hier mee te maken heeft is me niet duidelijk( soms denk je iemand te herkennen en iemand moet de chef toch iets influisteren) ik plaats het in het rijtje van dezelfde treiterijen.

Of zou die chef toch zo uiterlijk gericht zijn ( ik ben een man heb lang haar en ben in het zwart gekleed en dat in Barneveld ) aan de andere kant, hij is klein van stuk en soms hebben kleine mensen een overdreven geldings drang.

BIJ DE KLACHTEN BOND KON IK GEEN KLACHT INDIENEN WEGENS

DE AFSPRAKEN MET KARWEI ZIJN VERVALLEN DE SERVICE BLEEK ONVOLDOENDE.

DE KLACHTENBOND

09-04-11 20:43:03
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.626
OTindex: 94.576
Mozeskriebel wat een idiote manieren hebben ze daar. Sta je daar voor paal omdat je gewoon je eigendom terugzoekt.
Nou, dat is dan een zaak om nooit naartoe te gaan!!!!!

15-04-11 00:56:01
Tim_038
Senior lid

WMRindex: 169
OTindex: 352
Wnplts: Cluj-Napoc
Tassen van klanten mag je niet inkijken. Als een poortalarm afgaat en de klant weigert je inzage in de tas dan mag dat volgens de wet. In zo’n geval wordt de politie gebeld om assistentie. Er kan wel in de tas van een klant gekeken worden als bij de entree van de winkel een duidelijk bord hangt waarop een aantal huisregels staan. Dergelijke huisregels gelden dan wettelijk als verkoopvoorwaarde, waardoor de klant bij binnentreden van de winkel de keus kan maken al dan niet naar binnen te gaan. Gaat de klant toch de winkel in, dan treedt vanaf dat moment deze verkoopvoorwaarde in werking. Juridisch gesproken gaat de klant dan stilzwijgend akkoord met de mogelijkheid inzage in de tas te geven. Uiteindelijk moet de klant zijn/haar tas openen als daar om gevraagd wordt, zo niet dan kan hem/haar de toegang geweigerd worden.

(bron: http://beveiliging.rv-webdesign.nl/winkeldiefstal.php. Paragraaf 5.6 en een beetje aangepast)

15-04-11 01:01:31
Ridimi
Actief lid

WMRindex: 54
OTindex: 92
Rolmaat een kleur geven
voordat je die naar binnen gaat..

zou eventueel iets kunnen uitmaken

15-04-11 01:07:35
Tim_038
Senior lid

WMRindex: 169
OTindex: 352
Wnplts: Cluj-Napoc
@Ridimi, daar heeft het niets mee te maken. Het gaat om het feit dat hij hem kwijt was...

15-04-11 01:45:14
Ridimi
Actief lid

WMRindex: 54
OTindex: 92
Quote @Tim_038:
@Ridimi, daar heeft het niets mee te maken. Het gaat om het feit dat hij hem kwijt was...

en waar ligt die rolmaat nu ?

15-04-11 08:54:25
nietmeer
Om klachten over onze service te voorkomen, geven wij vanaf heden geen service meer. :)

15-04-11 09:23:42
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Inderdaad Mozeskriebel.

Ik vermoed overigens dat die rolmaat allang verkocht is.
Eigenlijk zou je ze terug moeten pesten door vergoeding te vragen voor de achtergehouden rolmaat. Leuk om dan hun gezichten te zien als je dat vol overtuiging zou zeggen.

15-04-11 10:12:09
Tim_038
Senior lid

WMRindex: 169
OTindex: 352
Wnplts: Cluj-Napoc
@Ridimi moraaaaaal?

15-04-11 10:39:01
jackjanjanus
Oudgediende


WMRindex: 1.028
OTindex: 12.798
Ik gok wel dat dit filiaal gebonden is want ik heb het bij ons nog nooit mee gemaakt dat ik me tas moest open maken

15-04-11 11:11:39
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Grappig, ik zie nu pas dat het een bericht van 9 april is en dat de schrijver ervan zich op die datum als lid registreerde en na het plaatsen van dit verhaal zich ook niet meer online heeft vertoond.

Is zijn enige doel soms om Karwei zwart te maken bij WMR en bij mogelijk nog meer internetclubs??? 8O

15-04-11 11:27:21
jackjanjanus
Oudgediende


WMRindex: 1.028
OTindex: 12.798
@ledi: zou zomaar kunnen :ja

15-04-11 13:24:55
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.246
OTindex: 53.425
@ledi: we laten deze belevenis toch maar staan. Het is iets wat hem overkwam en daar is dit topic toch voor?

15-04-11 14:56:23
Ridimi
Actief lid

WMRindex: 54
OTindex: 92
De rolmaat ligt ofwel in de rolmatenschap..
of iemand heeft de rol als maatje..

kijk - dan wis deze hele affaire..

16-04-11 01:21:43
Gothika
Senior lid

WMRindex: 201
OTindex: 78
Wnplts: Almelo
ridimi _O-

16-04-11 22:48:44
Sto
Oudgediende


WMRindex: 6.021
OTindex: 14.071
hij heeft op minstens 3 forums geklaagd :P
Consumentenbond forum
Klachtenoplossing
Klacht tele2

bezig baasje

16-04-11 23:26:01
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Hij had het al geprobeerd bij de Klachtenbond.
Daar had ik nog nooit van gehoord, maar keek op hun site mijn ogen uit over de grote lijst met bedrijven, waar ooit over geklaagd werd.klik

.
Overigens heeft klagen bij Tele2 net zo weinig zin als bij WMR - althans als hij hulp zoekt voor een oplossing.

19-04-11 12:59:52
DeathJester
Erelid

WMRindex: 890
OTindex: 403
Wnplts: Roosendaal
Aan de ene kant inderdaad een raar verhaal. Mij is overigens altijd geleerd dat er enkel bij een sterk vermoeden van winkeldiefstal gevraagd mag worden of je in iemands tas mag kijken.

Het nut van alarmpoortjes zie ik overigens ook niet in, gezien deze veelal bij de uitgang staan. Zodra iemand het winkelpand heeft verlaten heb je als medewerker niets meer uit te halen. Ok, het zou op eigen initiatief kunnen, maar als er dan iets gebeurt is de winkel niet meer aansprakelijk en komt alles voor eigen rekening.

16-05-11 13:11:57
The-Enflamer
Erelid


WMRindex: 704
OTindex: 1.541
zo jij bent even als een stuk vuil behandelt. no offens. :P

12-07-11 00:01:34
nietmeer
wauw, vage kerel is dit _O-

account aangemaakt om hier te kunnen klagen, en er voor de rest niets mee doen. Wat mij betreft mag deze weg ;)

12-07-11 22:30:40
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@DEvH: misschien istie wel van de concurrentie! :ja

04-12-11 10:30:39
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
*8 Welke bouwmarkt zat er tegenover? :P

04-12-11 20:24:59
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@DeathJester: iedereen mag als burger (wat je bent als je de winkel uit loopt, sowieso) een ander staande houden, en deze bij verzet met proportioneel geweld tegen houden.

06-12-11 14:47:36
DeathJester
Erelid

WMRindex: 890
OTindex: 403
Wnplts: Roosendaal
Davh11: niet geheel juist. Enkel opsporingsambtenaren mogen iemand staande houden (een opsporingsbevoegdheid - art. 52 Wetboek van Strafvordering).

Een uitzondering hierop is een burgerarrest (art. 53 Wetboek van Strafvordering), wat enkel in geval van heterdaad mag worden toegepast. Dit is een arrest, geen staande houding. Een staande houding is immer nog enkel voorbehouden aan een opsporingsambtenaar.

06-12-11 15:00:11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
@DeathJester: dat zei een agente ooit tegen me, dat een burger altijd iemand staande mag houden *8

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven