hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 18:00 - 74444 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1]

Hack-Attack

07-10-10 00:49:51 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Hall of
a) RedcShame
b) Bad Frame
c) Dead Flame
d) Silly Game


Kies zelf maar

88-191-126-123.rev.dedibox.fr
78-134-8-133.staticnet.ngi.it
189-78-121-55.dsl.telesp.net.br
222-239-79-10.youiwe.co.kr

07-10-10 00:52:06 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
wat is een hack-attack?

28-02-11 08:40:16 - Quote! - @conget
conget
Senior lid

WMRindex: 874
OTindex: 20
Wnplts: CCP
@Kristel: Hack attack is een illegaal wijze om aandacht te trekken op internet

28-02-11 10:18:05 - Quote! - @Deus
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
@conget
denk het niet. lol.

- - -
OT

Denk niet dat iemand op dit forum begrijpt wat je probeerd te zeggen heraux. Hack/crack subcultuur is veel te ondoorzichtig voor mensen die naar WMR surfen denk ik.

28-02-11 10:22:15 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@Deus: Aandacht vragen is t denk ik ook niet, maar het is wel een zielige manier om je op de borst te kunnen kloppen van wowsie, kijk eens wat ik kan zeg.

28-02-11 11:05:38 - Quote! - @Deus
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
Quote Kpuc:
@Deus: Aandacht vragen is t denk ik ook niet, maar het is wel een zielige manier om je op de borst te kunnen kloppen van wowsie, kijk eens wat ik kan zeg.


Als de term hack attack uit mainstream komt dan zou het kunnen. Mainstream maakt geen onderscheid tussen hackers en crackers en dumpt het gewoon op een hoop.

Het verschil:
Als je website gecrackt zou worden zou je homepage vol met sex advertenties staan bijv.

Als een hacker je website hackt zie je daar front-end wss niets van maar vind je back-end bijv. een notitie hoe de website eigenaar zijn database beter moet beschermen met een stappen plan hoe.

Als de term hack attack uit de hackers subcultuur zelf komt is het de volgende definitie:

hack attack
(slang) a sudden inspiration or compulsion to work on a computer program. Despite what it sounds like, a "hack attack" has nothing to do with computer security violations.

- - -
Het is belangrijk vanaf welke kant je deze term gaat benaderen voor de betekenis van de term.

Vind de post verwarrend omdat ik met mijn beperkte kennis van zaken niet kan zeggen hoe heraux het nou bedoeld. Ik ken wat hackers woordspelingen en daar zie ik niets van terug, toen ik ze leerde begonnen ze ook al wss teveel mainstream te worden en is het best mogelijk dat er nieuwe incrowd woordspelingen zijn. Een woordspeling zou bijv. zijn dat er geen F's getypt worden maar PH's (als je het uitspreekt klinkt het nog hetzelfde), zeker voor namen.

Dat gebeurd hier niet, maar is ook al weer zo lang geleden dat het best al niet meer gebruikt wordt.

Ultiem probeer ik te zeggen dat als je het niet begrijpt het ook niet voor je bedoeld is. Je hebt incrowd en outcrowd, de drempel wordt expres hoog gelegd om te kunnen filteren op incrowd. Sommige hackerfora's zijn bijv. niet te benaderen zonder dat je scriptjes hebt die een handeling voor je uitvoeren, de drempel is dat je ten eerste moet weten van het bestaan (je moet incrowd kennen en zij moeten je hoog genoeg achten om een introducee voor hem/haar te zijn), je moet dus connecties hebben en daarna de vuurproef of je goed genoeg bent in scripten om binnen te mogen komen.

En daarna zijn er weer verdiepingen die echt exclusief zijn, er is ook een hiërarchie in hackerswereld. Het is echt een afgeschermd wereldje kpuc ;) normale stervelingen zoals wij hebben geen weet van dit alles ;)

Als heraux een serieus antwoord wil zal hij zichzelf wel beter uitleggen. Anders kun je er net zo goed van uit gaan dat je niet tot de doelgroep van dit topic behoord ;)

14-07-11 04:11:35 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
antivaagheid : laten we het topic wissen
ik wilde een hall-of-frame opzetten met
IP's waarvan ik redelijk weet dat ze
onaangenaam zijn voor de sociale verhoudingen.


14-07-11 12:55:35 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Oh dan heb ik er nog wel een paar :P
Doe maar eens nslookup facebook.com :+

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven