hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 14:00 - 74448 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1] 2 3

Diefstal van kluifjes

10-03-07 12:36:50
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Niet dat het mij is overkomen, maar vond het hier het beste passen :P

Mijn zwager is dus politie-agent en heeft altijd wel wat spannends te vertellen, maar dit vond ik toch zielig..

Een winkelier had een 72-jarige man betrapt op diefstal in zijn winkel.
Het ging om een zak kluifjes voor zijn hondje, het kostte €2.45.
De man vertelde dat hij zo weinig geld had en van schamel pensioentje moest rondkomen (of uitkering,weet ik niet meer) en hij wilde graag kluifjes voor zijn hondje kopen, maar had geen geld genoeg :{
Nou moest mijn zwager hem dus een boete opleggen van €130.00 euro...nu is die man nog verder van huis.
Dat mijn zwager dat moest doen, dat snap ik wel, want winkelier eistte dat natuurlijk.
En ik snap ook dat het de winkelier zijn brood is, maar ik vind het toch ook wel erg zielig voor die man en zijn hondje :(

Het is zo dubbel,he..
Ik zou zo die man een doos vol kluifjes willen sturen :D

10-03-07 12:54:02
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Idd zielig voor die man. Maar ja, stelen mag niet he?

10-03-07 12:54:52
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Dat is zo, maar kan zo'n winkelier het dan niet door de vingers zien, vooral als het om een groot winkelketen gaat. Die calculeren diefstal toch al in...

10-03-07 12:54:58
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het grootste recht is soms het grootste onrecht

10-03-07 12:58:44
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote heraux:
Het grootste recht is soms het grootste onrecht
Mooi geschreven. Het is helaas ongelijk verdeeld in deze wereld.

10-03-07 12:59:23
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik vind het echt erg, ik hoop dat die man nu niet teveel geldzorgen krijgt...

10-03-07 13:02:29
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Alles met mate
(modus in res - mate in de zaak)

Een straf van 130€ staat niet voor de 3€ - dat is scheef en mank - en benadrukt een oud gebruik dat we wilden afschaffen in de Nieuwe grondwetten. Namelijk dat ieder gelijk is in de Wet.
Dat betekend ook een gelijkmatige bepaling.

Niets ergerlijker dan de kleine onrechtmatigheden die de grotere middel geven tot vergoedelijking.

10-03-07 13:08:27
apekop
Senior lid

WMRindex: 257
OTindex: 95
Wnplts: leeuwarden
best jammer voor die ouwe vent, ben 't helemaal met je eens Luna :D stuur die vent een doos met hondekoekjes

10-03-07 13:22:33
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Een hele pallet vol O_O

10-03-07 13:23:39
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ja, waarschijnlijk is die hond zijn beste maatje :{

10-03-07 13:24:08
nietmeer
En de meeste oudjes hebben t al niet zo breed tegenwoordig :(

10-03-07 14:02:19
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Als je 72 jaar ben, moet je weten dat je niet mag stelen.Eigen schuld.(6)(6)

Maar ik vind het wel zielig.:(

10-03-07 14:07:15
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Nou, als je echt geen geld hebt...en hij deed het niet voor zichzelf...

10-03-07 14:09:39
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Vroeger kon je nog eens een dochter verkopen maar zo goed zijn die dochters niet meer..

10-03-07 14:11:58
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Luna:
Nou, als je echt geen geld hebt...en hij deed het niet voor zichzelf...
Nee, maar wie steelt moet ook de gevolgen aanvaarden, maar het blijft sneu. Ik heb nog wel 10 pleuri's over voor hem om kluifjes te kopen.:ja

10-03-07 14:38:18
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ LUNA
stelen is nu eenmaal tegen de wet. en wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Ik heb ook periodes gehad de afgelopen jaren dat ik geen geld had om eten te kopen voor mijn kinderen, maar dan zette ik mijn trots opzij en legde het probleem aan mijn ouders voor die dan altijd voor ons klaar stonden.
En als ik mijn ouders niet had gehad, tja dan was ik naar een of andere winkelier gestapt, of de voedselbank, maar hoe dan ook krijg je heus wel te eten, er is altijd een oplossing te vinden , je moet alleen slikken en je trots opzij zetten!
Er zijn nog genoeg goede mensen op de wereld die je heus wel willen helpen in moeilijke tijden.
Een beetje geloof en vertrouwen hebben. Dat scheelt al een heleboel, je situatie lijkt dan meteen een stuk minder uitzichtloos.
Ik heb het ook niet makkelijk, en de afgelopen jaren hadden we dus ook niet genoeg inkomen om rond te komen (en mijn vriend werkt er dus wel fulltime voor, maar zit net ietsje boven bijstandniveau maar...en zit je net iets boven bijstand kun je meteen al fluiten naar huurtoeslag, kwijtscheldingen, enzovoorts.)
Maar ik heb volgehouden.
Heb na 6 jaar zoeken ruim toch werk gevonden, en ben toen meteen met een opleiding begonnen, want tja je wilt uit die situatie komen en dan moet je dus alle kansen die je ziet meteen grijpen!
De opleiding gaat super, loop inmiddels 5 maanden voor met de lesstof omdat ik het zo makkelijk vind, na de zomer begin ik met stage lopen en omdat ik parttime blijf werken kan ik daarvan de studie bekostigen. Gezien ons lage inkomen (want tja zelfs met 2 inkomens zitten we nog VER beneden modaal) hoeven we bijna niets te betalen aan kinderopvang , dus heb ik nu de mogelijkheid een toekomst op te bouwen.
Je moet alleen wel je ogen open houden voor de kansen die je geboden worden in het leven. En altijd blijven geloven en hopen!
Nooit de moed opgeven!
Maargoed bij mij ging het niet om 1 hondje, maar om 3 mensen kinderen!
En toch heb ik nooit iets gestolen!!!!
Er zijn genoeg andere manieren !!!

10-03-07 14:41:43
nietmeer
Schaamte om te bedelen is ook een rem om zoiets te vragen Lanira, kan het me goed indenken, niet goedkeuren maar wel voorstellen.

10-03-07 15:17:25
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ kpuc
ja op zich als je een bepaalde opvoeding hebt gehad en een bepaalde achtergrond hebt is moeten bedelen (hoewel ik het niet echt zie als bedelen in zo'n geval) misschien wel erg moeilijk inderdaad.
maarja een kluifje stelen?
hoezo dan een kluifje? en geen zak voer? lijkt me meer prioriteit hebben ?
Dus wat dat betrefd klinkt het geval ook erg onlogisch snap je.
als je een luxe artikel gaat stelen, in plaats van eten, hoe erg heb je het dan eigenlijk echt nodig?

10-03-07 15:24:19
nietmeer
Iedereenwil wel eens een extraatje, en in dit geval kan het zijn dat opie alleen is, omie net overleden, alleen z'n hondje nog over. Dan is dit oordeel erg hard voor opie.

10-03-07 15:29:32
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
ja ok je hebt gelijk.
we kennen niet de achtergrond, en kennen niet het gehele verhaal.


10-03-07 15:37:47
nietmeer
Jatten is nooit goed, maar in sommige gevallen te begrijpen, die supereigenaar of uitbater had ook gewoon kunnen zeggen van Opa, betaal die zak kluiven maar als het uitkomt.

10-03-07 15:39:14
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Die arme man zal behoorlijk in de knoop hebben gezeten en niet hebben geweten wat ie verder doen moest. Alhoewel het wel een stomme actie is. Voor veel oudere mensen werkt het gewoon bagger tegenwoordig. Alles gaat veels te snel voor hen. Ik neem het ze ook niet kwalijk dat ze niks meer geregeld krijgen. Het slaat allemaal nergens meer op tegenwoordig. Iedereen wordt bijna verplicht een computer te hebben. Er zijn zoveel stomme nieuwe regeltjes waar je gewoon moeite voor moet doen om ze te leren kennen. Die arme mensen zouden er geen moeite voor hoeven moeten doen. Domme vastgelegde regels allemaal :(

10-03-07 15:41:20
nietmeer
Op naar wereldburgerschap en vrije handel en wandel, in de goede zin des woords.

10-03-07 15:41:50
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Kpuc:
Op naar wereldburgerschap en vrije handel en wandel, in de goede zin des woords.
Te mooi om waar te zijn hè.. :P

10-03-07 15:45:11
nietmeer
Sja, het kan tegenwoordig niet meer klaarblijkelijk, ahh, was ik maar in het stenen tijdperk geboren, dan had ik al deze ellende niet mee hoeven te maken.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven