hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 15 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


1 2 3 [4] 5

IE7

01-03-07 00:07:50
nietmeer
Quote tmind:
Ik vind dat mensen niet zo veel moeten zijken op IE

Alle site's die ik maak zien er goed uit op IE 7 maar niet op FF...

Het ligt gewoon op je manier van programmeren.

Gebruikers verschillen meningen verschillen Ikzelf vind IE7 geweldig.


dat ligt toch egt aan jou manier van "programmeren" ik gok dat jij "programmeert" met een programma zoals frontpage ofzo (wat ook van microschoft is) en dus tja daar programmeer je geen fuck aan.. dat zoiezo al en daar komt nog bij dat die code die gegenereerd word door frontpage helemaal nergens op lijkt..

als je een echte web programmeur ben weet je van de w3c.org standaard

Quote tmind:
Quote Nizzle:

IE zuigt omdat microschoft te schofterig is om zich aan de standaarden van het hele mofocking internet te houden!


Microsoft bepaalt zelf de standaarden dus niet zaniken.


nee dit zie je dus helemaal verkeerd..
microschoft denkt zijn monopoly te kunnen misbruiken en daarmee standaarden te kunnen verzinnen
kijk jij eens naar www.w3c.org en denk dan nog is na over of jij sites programmeerd en wie de standaarden bedenkt ;)

01-03-07 10:43:39
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote tmind:
Quote Nizzle:

IE zuigt omdat microschoft te schofterig is om zich aan de standaarden van het hele mofocking internet te houden!


Microsoft bepaalt zelf de standaarden dus niet zaniken.


En jij weet er dus schijnbaar niets van, dus geen onzin gaan verkopen.

Webstandaarden worden bepaald en goedgekeurd door 't World Wide Web Consortium (W3C). Aan het hoofd van die organisatie staat de 'uitvinder' van het internet Tim Berners-Lee.

't doel van 't w3c is om als onafhankelijke organisatie het internet managable te houden door 1 manier te publiceren om bijvoorbeeld HTML te parsen en te renderen. Browserontwikkelaars dienen zich aan deze standaarden houden (helaas doen de meesten dit niet, ook mozilla niet). Als Microsoft standaarden zou schrijven, zouden ze in principe geld kunnen vragen voor een licentie op het gebruik van die standaarden. Als gevolg daarvan zouden andere ontwikkelaars hun eigen standaarden gaan schrijven, waardoor geen van alle meer standaarden zijn en 't web 'n onoverzichtelijke zooi wordt.

Als browserdevelopers zich nou eens gewoon aan de standaarden zouden houden zou 't leven voor webdesigners een stuk aangenamer worden.

01-03-07 14:13:37
nietmeer
de nieuwe opera was geloof k wel 100% volgens de standaarden

firefox kwam ook al erg dicht in de buurt :)

IE bakt er nix van maakt niet uit welke versie je probeert

k snap ook niet waarom ze zich niet gewoon aan de standaarden houden.. als alle browsers zich aan de standaarden zouden houden dan waren er veel mooiere, betere en snellere websites :ja

01-03-07 14:44:20
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Nizzle: Opera 9 ook niet, Safari op de mac volgens mij wel, en Konqueror in Linux ook

01-03-07 14:46:30
nietmeer
hmm.. las dat ergens op tweakers geloof k.. van opera..
opera kwam iig door zo'n test dinges met zo'n smiley gebouwd in css :P

wel jammer dat er maar zo weinig browsers zijn die zich er echt aan houden

01-03-07 17:29:27
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
Pfff, ik heb geen problemen met websites met IE7 :) Geen behoefte aan iets anders, hoewel er vast wel iets beters is.

01-03-07 17:39:01
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Stevie:
Pfff, ik heb geen problemen met websites met IE7


Omdat sites hun stylesheets zo ver hacken dat ze wel werken in IE7, helaas voldoen diezelfde stylesheets dan niet meer aan W3C-standaarden en zijn ze overbodig groot

01-03-07 20:02:44
nietmeer
daarom dus als alle browsers zich aan standaarden zouden houden waren websites een end sneller (geen overbodige code downloaden voor allerlei hacks voor verschillende browsers) en beter (minder hacks die misbruikt kunnen worden) en mooier omdat het een end makkelijker word en dus meer tijd aan design besteeds kan worden :ja

01-03-07 21:14:28
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
En het zou 'n stuk goedkoper worden omdat het dataverkeer drastisch omlaag gaat. Dit zorgt er op zijn beurt weer voor dat net neutrality gehandhaafd kan worden. De 13 belangrijkste DNS rekencentra (de zogenaamde Rootnodes van het internet) beginnen overbelast te raken, en 't is zeer moeilijk om ze nog extra rekenkracht te geven

03-03-07 10:59:05
nietmeer
kan de EU daarvoor geen boetes gaan uitdelen ofzo..?

net zoals die boetes voor microschoft van dat ze niet genoeg info vrijgeven zodat andere systemen goed met ze kunnen communiceren ofzo

03-03-07 12:34:41
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
IE7 werkt echt wel fatsoenlijk. Maar je meot er ook mee willen werken.

03-03-07 12:48:20
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote Tovenaar:
IE7 werkt echt wel fatsoenlijk. Maar je meot er ook mee willen werken.
Kijk ff op answersthatwork.com voor het configureren van IE7 en gebruik de add-on IE7pro.

03-03-07 13:12:14
nietmeer
Quote Tovenaar:
IE7 werkt echt wel fatsoenlijk. Maar je meot er ook mee willen werken.


ach voor gebruikers misschien wel.. dat is meer een mening.. maar website bouwers zijn er minder blij mee ;)

03-03-07 14:42:52
Stevie
Senior lid

WMRindex: 381
OTindex: 769
Wnplts: Culemborg
S
Quote Ikke:
Quote Stevie:
Pfff, ik heb geen problemen met websites met IE7


Omdat sites hun stylesheets zo ver hacken dat ze wel werken in IE7, helaas voldoen diezelfde stylesheets dan niet meer aan W3C-standaarden en zijn ze overbodig groot


Ja, maar dr zijn een hoop reacties als dat t vastloopt en dergelijke. Als iets vastloopt is t makkelijk om het programma de schuld te geven...

03-03-07 16:48:29
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Nizzle:
kan de EU daarvoor geen boetes gaan uitdelen ofzo..?


Nope... 't bepalen van standaarden en toezicht houden op de naleving daarvan is geen taak van de EU

Quote Giovanni:
Quote Tovenaar:
IE7 werkt echt wel fatsoenlijk. Maar je meot er ook mee willen werken.
Kijk ff op answersthatwork.com voor het configureren van IE7 en gebruik de add-on IE7pro.


Dan moet je dus alweer handmatig 'n programma uitgebreid gaan configureren of in 't ergste geval 'n 3d party plugin gebruiken om 't fatsoenlijk te laten werken... M$ moet er gewoon voor zorgen dat 't in 1x werkt

03-03-07 17:39:34
nietmeer
Quote Stevie:
Quote Ikke:
Quote Stevie:
Pfff, ik heb geen problemen met websites met IE7


Omdat sites hun stylesheets zo ver hacken dat ze wel werken in IE7, helaas voldoen diezelfde stylesheets dan niet meer aan W3C-standaarden en zijn ze overbodig groot


Ja, maar dr zijn een hoop reacties als dat t vastloopt en dergelijke. Als iets vastloopt is t makkelijk om het programma de schuld te geven...


als het vastloopt is het meestal ook de schuld van het programma..? :P

k zie t probleem daarvan niet echt..

03-03-07 17:45:49
BigBrother
Senior lid

WMRindex: 4
OTindex: 629
Ik gebruik IE7 alleen op het werk, en dan alleen als ik m'n Macbook niet bij me heb. Ik vind het prima werken, maar ik vind Safari toch fijner werken.

03-03-07 17:56:29
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Ikke-Je hoeft IE7 niet uitgebreid te configureren. Gewoon een paar aanpassingen. Daarmee werkt IE7 prettiger en veiliger.
Ik heb liever Firefox, is sneller, veiliger, overzichtelijker en ziet er mooier uit.

03-03-07 17:58:00
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Giovanni:
Ikke-Je hoeft IE7 niet uitgebreid te configureren. Gewoon een paar aanpassingen. Daarmee werkt IE7 prettiger en veiliger.
Ik heb liever Firefox, is sneller, veiliger, overzichtelijker en ziet er mooier uit.


Firefox werkt snel en veilig out-of-the-box

@BigBrother: Safari werkt wel fijn ja, afgezien van 't ontbreken van tabs :S

03-03-07 18:39:55
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Niks mis mee8O

03-03-07 19:24:49
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Pluppel:
Niks mis mee8O


Met alles is wel wat mis :P

03-03-07 19:25:42
Pluppel
Oudgediende


WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Dus ook met linux?8)

03-03-07 20:07:14
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Pluppel:
Dus ook met linux?8)


Duh... Schrijf je maar eens in op bugzilla mailinglijsten

't grote verschil: in Linux worden fouten meteen en efficient gefixt... In windoos en gebundelde programma's moet je wachten totdat Microsoft van z'n gat af komt en iets doet (wat dan ook nog meer dan eens verkeerd gaat)

05-03-07 14:34:47
tmind
Senior lid

WMRindex: 161
OTindex: 97
Wnplts: Nijnsel
S
w3schools zijn niet de standaarden zijn richtlijnen. maar ik gebruik geen frotpage ik vind html css en zo niet echt programmeren ik gebruik op het moment dreamweaver...

deze site was wel lachte trouwens

firefox myths
en ik ken w3.org maar al te goed zijn dat die ozo briljante mensen niet die je dwongen om javascript te gebruiken om een link in nieuwe window met javascript te maken jazekers... Het zijn geen regels waar je je aan moet houden.

Ik weet trouwens niet wat jij met je frontpage programmeren aant zeveren bent want dat is zeker niet programmeren... en waarom zo sjaggie ^^

05-03-07 14:47:42
tmind
Senior lid

WMRindex: 161
OTindex: 97
Wnplts: Nijnsel
S
Quote Ikke:

En jij weet er dus schijnbaar niets van, dus geen onzin gaan verkopen.

Webstandaarden worden bepaald en goedgekeurd door 't... etc


Waarom staat er dan mooi bovenaan die site Guidelines???? :ja

En zij maken de Standaarden?? sinds 1994 hmm dacht dat internet al langer bestond blijkbaar niet dan :)
Ik wil alleen laten horen dat ik IE7.0 Helemaal probleemloos vind.
Ik probeer me trouwens ook zoveel mogenlijk aan de W3C standaarden houden

Dit zijn btw wel standaarden maar dan die van W3C niet DE standaarden ik heb me laten vertellen dat microsoft dit deed is dit niet zo da weet ik er inderdaad niks van af ^^.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven