hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 35 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1]

nieuwe baan

24-02-07 08:00:14 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Ik werk nu elke avond -op vrijdag na- en ook nog een dag per weekend in de Mediamarkt.
Wat ik vervelend vind is dat ik nu dus nooit meer mijn meiden -die de hele dag op school zitten- naar bed kan brengen, nooit meer een speletje doen met ze, voorlezen, etc.
Ik heb een zogezegd flexibel contract, maar ze zijn dus totaal NIET flexibel want 1 avondje minder werken weigeren ze al.
Vooral nu het met die oudste zo beroerd gaat op school, wil ik graag er voor haar kunnen zijn savonds, met haar samen spelen, huiswerk maken om te zorgen dat ze niet gaat achterlopen (want thuis maakt ze het wel zonder problemen!)
Daar is dus geen begrip voor.
Bovendien zijn er dingen in de manier van omgaan met klanten en personeel waarbij ik me echt totaal niet goed voel.
Dus mailde ik de BCC.
en werd 2 dagen later al uitgenodigd!
Dus ik ben er gisteren geweest, gesprekje gehad, en het klonk heel goed allemaal, en ik ken het personeel daar ook al een beetje omdat ik er wel eens babbel met 2 personen die er werken.
Hun personeel is al jaren zo ongeveer een vast team, veel mensen werken er al jaren, maar bij de MM is het verloop belachelijk groot er stappen constant mensen op....
Dat zegt ook wat over een bedrijf vind ik.
Nu begin ik per 2 April bij de BCC dus. Het is dichterbij nog voor me, 5 minuten lopen maar lekker toch, en ik werk minder (ga de maandag overdags werken een paar uurtjes, ben al bezig met een creche hier vlakbij voor die jongste, er blijkt een creche te zijn waar ze op de peutergroep hetzelfde systeem voglen -pyramide- als peuterspeelzalen en voorscholen, dus datklonk erg positief. ze wordt 2 dus kan ook al goed praten en vertellen hoe haar dag was.... En ga de Donderdagavond werken en de Zaterdag een aantal uur. ) De tijden zijn veel beter dan bij de MM, en ik ben dus weer thuis savonds behalve op Donderdag dan, dus kan me meiden weer zelf naar bed brengen , zelf voorlezen, enzovoort.
Melani-oudste dochter- was dolblij toen ik het vertelde. Ik heb haar wel uitgelegd dat het nog een tijd duurt en uitgelegd dat als je ergens weg gaat je je baas de kans moet geven iemand anders te vinden en dat je daarom niet de volgende dag ergens anders kunt beginnen.
Maar ze vond het helemaal geweldig dat ik de avonden weer thuis zal zijn.
Oja verder bied BCC een beter loon!!!! En zijn de arbeidsvoorwaarden heel goed, provisie regeling, uitstapjes met het personeel en hun gezinnen, klein vast team, kleinere overzichtelijke winkel meer gericht op vriendelijkheid dan massa-verkoop.
Het lijkt me bij onze BCC gewoon veel prettiger voor mij,dan nu bij de MM.
Ik vind het verkoopwerk wel erg leuk,de contacten met de klanten, het kletsen, proberen mensen goede adviezen te geven, maar de manier waarop MM het aanpakt past niet helemaal bij mij. Dus ben helemaal blij dat ik zicht heb op iets anders.

Zo dat moest ik even kwijt hihi

Moet het vandaag gaan melden bij de MM.... Daar ben ik wel erg nerveus om...

24-02-07 08:13:58 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
MediaMarkt 8) Ik kan daar soms úren in rondlopen :D Ik hou van die winkel (l) :P

Beter dat je nu een leukere en flexibelere baan hebt :jeej

24-02-07 08:16:33 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
media markt is dat elektronika?

24-02-07 08:17:18 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Alles 8) Tv's, Computers, Games, alles, alles, alles, alles :P

24-02-07 09:00:46 - Quote! - @Leeg Hoofd
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
CoOl;)

24-02-07 10:51:27 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Succes. Bij MM staat blijkbaar de klant voorop ipv het personeel.
Veel succes bij BCC.
Als ik die keuze zou moeten maken, dan zou ik ook voor BCC kiezen. Als je iedere keer met tegenzin naar je werk moet, dan ga je daar aan onderdoor en is ook niet goed voor je kinderen. Je moet ook plezier in je werk hebben toch?

24-02-07 19:36:46 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
@ Giovanni zelfs dat niet. vind dat ze te weinig oog voor klanten hebben juist. maar heb geheimhoudplicht ;) dus kan bepaalde dignen niet vertellen daarover helaas, best lastig.


24-02-07 20:19:11 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Hoef ik ook niet te weten. Waar ik woon is geen MM. Ik ga naar Meyran, is wat duurder, maar eigen TD en de service is top. Hoge inruil ook.

27-02-07 02:39:01 - Quote! - @Dweezle
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
Wat is de BCC?

27-02-07 04:54:49 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Als het personeelsverloop hoog is dan zegt dat genoeg over een bedrijf, het is daar dus niet prettig werken. Groot gelijk dat je dan je heil ergens anders zoekt, als de big boss niet wil veranderen doet de kleine werknemer het wel, voor hem tien anderen, zo werkt het ook als je echt wil werken. Succes meissie, *)

27-02-07 07:07:47 - Quote! - @Wilco
Wilco
Oudgediende


WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
lanira, als je nou zou verhuizen naar brabant, kun je bij de Ben van Dijk werken. Ik werk er zelf en de tijden zijn ONGELOOFELIJK flexibel. Ik werk zoiezo alleen op vrijdag (na school) en zaterdag de hele dag. Maar als er iets is, kan je, OF eerder weg OF een paar dagen van te voren even bellen dat je niet kan (+ reden) .
En als je bij de mediamarkt hebt gewerkt heb je ook een (beetje) ervaring, want werken van de Ben van Dijk is best moeilijk. Ik werk er nou een half jaar en ik snap ook pas een kwart (of nog minder) . Niet omdat ik nie oplet, integendeel zelfs, maar het is ongelooflijk veel. Maar als je niet naar Brabant wilt verhuizen, ga dan maar werken bij de BCC. ok

27-02-07 08:45:02 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Veel succes met je nieuwe baan!!! (y)

Het valt mij ook op dat veel bedrijven niets met mensen hebben...
Ik ben wel eens een paar keer bij de mediamarkt (Breda dacht ik) geweest... maar die uitstraling heeft het al... netals die supermarkten waar alles op pallets zo binnen gedumpt wordt...
Het moet zo goedkoop mogelijk... onpersoonlijk vind ik het... dus het verbaast me niets dat dat ook onder het personeel is...
Wat ik dus niet snap dat bazen/managers dat niet zien??... tekenen als ziekteverzuim, telaat komen, ruzie, hoog verloop... dan zouden er bij managers toeters en bellen af moeten gaan...
Op dit moment zit ik bij een bedrijf met een ziekteverzuim van iets boven de 20%!!!
Nou je gaat mij niet vertellen dat dat geen teken is... maar die human recource manager hierzo die begrijpt dat niet ofzo... of ze willen het niet zien... die doet echt zulke foute dingen naar mijn mening... het lijkt mij soms wel of mensen op zulke posities het mensen "onder hen" niet gunnen om het naar de zin te hebben op hun werk... zou dat wezen omdat ze het zelf niet naar de zin hebben ofzo??...

Maargoed... jij bent er vanaf April vanaf!!... veel succes!!...

27-02-07 09:03:08 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Je wilt niet weten hoe de afdelingsleider gereageerd heeft!!!!
Enorm kinderachtig en asociaal.
Maar hij dacht mij bang te kunnen maken... alleen heeft hij me verkeerd ingeschat. Hij hefet bepaalde dingen gedaan en gezegd die wettelijk niet mogen, en daar kan ik hem dus op terug pakken....
revenge is sweet ;)


27-02-07 09:23:53 - Quote! - @Lab Rat
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
Heel veel succes bij BCC.
Ik moet eerlijk zeggen dat deze ook veel meer service en kennis heeft dan de MM.
De MM bij mij is zo amateuristisch, de mensen lopen er maar wat rond en als je iemand iets vraagt krijg je standaard antwoord:"dit is mij afdeling niet".
En als ik nu hoor hoe ze met hun menses omgaan is het toch duidelijk.

Heel veel succes en plezier bij BCC.
(waar service en respect bovenaan staan;))

27-02-07 09:27:39 - Quote! - @Lisbeth-Salander
Lisbeth-Salander
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 9.062
Ik heb ook nieuw werk

27-02-07 09:28:44 - Quote! - @Lab Rat
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
Gefeliciteerd.:jeejWaar?

27-02-07 09:28:48 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
lol Mediamarkt is idd in afdelingen verdeeld. De afdelingen concurreren ook onderling (wie verkoopt het beste vandaag?) , en zijn eigenlijk allemaal winkeltjes binnen een winkel, snap je?
Ze hebben ook allemaal eigen chefs enzo.
Bij BCC is het veel algemener, veel meer 1 bedrijf, 1 winkel, 1 team.


27-02-07 09:32:07 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Het Amerikaanse ideaal van hoe zeik je je collega het beste af vandaag, maar goed dat je daar pleite gaat Lanira.

27-02-07 09:33:46 - Quote! - @Lab Rat
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
@lanira_mommy dat wist ik niet,niet dat ik er nu wel heen ga hoor;)
Ik betaal liever meer en krijg service.
Heb 1x iets gekocht bij de MM, binnen 2 maanden was het kapot,moet ik zelf naar de MM,inleveren bij de klantenbalie en 3 maanden wachten en moest zelf de eventueele kosten betalen.
Daarna ben ik naar S&F geweest iets duuder maar top service!!!
Dus wees blij dat je bij zo'n @#$%^&*-zaak weg bent.

27-02-07 10:03:33 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
@ Lanira-mommy
Het is niet te hopen dat ze daar aan ontgroening doen.klik;)
Veel plezier bij je nieuwe werkgever.:D

27-02-07 11:11:53 - Quote! - @Hoskeu
Hoskeu
Erelid


WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote lanira_mommy:

Ze hebben ook allemaal eigen chefs enzo.
Bij BCC is het veel algemener, veel meer 1 bedrijf, 1 winkel, 1 team.


Één team ... één taak...
Weet je zeker dat je niet bij de luchtmacht gecoliciteerd hebt??...:P

27-02-07 22:30:49 - Quote! - @Arthas
Arthas
Senior lid

WMRindex: 167
OTindex: 185
Wnplts: Winterswij
@ Lanira-mommy
Gefeliciteerd met je nieuwe job.
En veel succes !

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven